Dzień Darmowej Dostawy 2014
Czas przedświąteczny to gorący okres, w którym zarówno sprzedawcy, jak i klienci poszukują okazji dla siebie. Jedni chcą większego zysku, a drudzy trochę oszczędności. Dzień Darmowej Dostawy to przedświąteczne spełnienie oczekiwań obu stron.
Właściciele sklepów internetowych poszukują różnych dróg promowania swoich sklepów, zwiększenia sprzedaży i swojego zasięgu. Klienci sklepów internetowych polują na okazje, promocje czy darmową dostawę. Serwis E-komercyjnie postanowił połączyć potrzeby obu stron, organizując akcję „Dzień Darmowej Dostawy”. W tym roku, odbędzie się jej piąta edycja. Jest to świetna okazja dla sklepów internetowych, by zwiększyć swoje obroty przed Świętami.
Historia Darmowej Dostawy
Po raz pierwszy tego typu akcję przeprowadzono w 2008 roku w Stanach Zjednoczonych. Wzięło w niej udział prawie 800 sklepów internetowych i ogromna ilość konsumentów.
W 2010 roku serwis E-komercyjnie postanowił spróbować swoich sił i zorganizować ją w Polsce. Sprawdziło się w 100%-ach. Z roku na rok, liczba uczestników po obu stronach rośnie. W 2013 roku w akcji wzięło udział 2450 polskich e-sklepów i ponad 116 tys. użytkowników!
Piąta edycja DDD
W tym roku darmowa wysyłka przypada na 2 grudnia. Wszystkie zamówienia złożone tego dnia, w sklepach biorących udział w akcji, zostaną wysłane całkowicie za darmo. Według statystyk z zeszłego roku klienci oszczędzali nawet do 200 zł na świątecznych zakupach ;) Sklepy mogą zgłaszać się do organizatorów do 27 listopada poprzez formularz na stronie. Zgłoszenie sklepu jest całkowicie darmowe.
Sklepy w akcji.
Do tegorocznego DDD zgłosiło się już ponad 500 sklepów internetowych, w 30 kategoriach. Wśród małych i średnich sklepów internetowych pojawiły się również takie firmy jak: Top Secret, Sferis, Answear czy Dr Irena Eris.
Bez względu na to, czy Twój sklep jest duży czy mały warto wziąć udział.
Korzyści dla sprzedawców
Kto ponosi koszty wysyłki? Naturalnie sprzedawca. Zwrot z wydarzenia jest jednak tak duży, że poniesione koszty szybko się zwrócą. Ankieta z 2013 roku pokazała, że około 80% sklepów zanotowało zwiększoną liczbę zamówień w porównaniu do miesiąca poprzedzającego, a ponad 30% wzrost sprzedaży o ponad 100%!
Akcja jest warta uwagi z kilku powodów:
- wzrost sprzedaży
- promocja sklepu
- wzrost odwiedzin (szczególnie przydatne przy remarketingu ;))
- promowanie e-handlu wśród konsumentów
Dla niezdecydowanych polecam zajrzeć do raportu z poprzedniej akcji – liczby mówią same za siebie.
Nasz firmowy sklep internetowy seola.com.pl już po raz 4 weźmie udział w przedsięwzięciu. Spokojnie możemy powiedzieć, że przetestowaliśmy DDD na sobie i polecamy go innym sprzedawcom :)