Jak przedstawić produkt w sklepie
Kupując przez Internet użytkownik nie może “dotknąć produktu”, ocenić materiału i jakości. Właśnie dlatego karta produktu w Twoim sklepie powinna być dokładna i zachęcająca do zakupu. Zobacz na co zwrócić uwagę, przedstawiając swój produkt.
Niektórym wydaje się, że dobrze zrobiony sklep to już sukces. Ważne jest jednak także to, co i jak napiszesz o produkcie, oraz jakiej jakości zdjęcia przedstawisz. Aby więc dobrze wykonany sklep, był skuteczny, musisz zadbać o to, by forma przedstawienia produktów była dla klienta zachęcająca i skłoniła go do zakupu.
Zdjęcia
Skoro klient nie może zobaczyć produktu osobiście, zadbaj, aby zdjęcie, które ma mu to zastąpić, było jak najlepsze. Najczęściej stosowane do produktów zdjęcia to packshoty (produkt przedstawione na białym tle). Im lepiej będą tam przedstawione, tym większe prawdopodobieństwo, że klient dokona zakupy. Dodatkowo możesz zastosować również zdjęcia aranżowane (tak, jakby wyglądały w miejscu docelowym np. kanapa w pokoju, biżuteria na modelce itp). To świetne dopełnienie.
Jeśli masz możliwość zrób kilka zdjęć, przedstawiając produkt z różnych perspektyw. Pokaż go z przodu, z tyłu, przedstaw bliżej poszczególne elementy (np materiał, kawałek wzoru, przyciski itp). Pamiętaj, że im więcej pokażesz, tym pewniej będzie czuł się klient podczas zakupu. Dajesz mu możliwość dokładniejszego obejrzenia produktu,dzięki czemu wie, co kupuje.
Niektórzy korzystają z gotowych zdjęć od producenta. Pamiętaj jednak, że wówczas nie różnisz się niczym od innych dystrybutorów. Wyjdź z cienia i pokaż coś, czego nie pokazują inni. Do zdjęć producenta, wykonaj i dodaj kilka własnych.
Ciekawym dopełnieniem jest film prezentujący produkt, najlepiej w rękach lub w rzeczywistym środowisku. Umożliwi to klientowi zobaczenie produktu w “realu”. Znamy dobrze sytuacje, gdy produkt na zdjęciu wygląda rewelacyjnie, a po odbiorze paczki już nie. Dlatego taki element znacznie podniesie komfort kupującego, wzmocni jego zaufanie podczas zakupu, a co za tym idzie podniesie konwersję w sklepie.
Nazwa
Po tym użytkownicy wiedzą, czy dany produkt to właśnie to, czego szukają. Zanim przeczytają dokładny opis, nazwa mówi im czy mają zainteresować się ofertą sprzedaży i kliknąć w link. Umieść w niej najważniejsze informacje i pamiętaj, aby nie przesadzać – zbyt długi tytuł też nie będzie skuteczny.
W nazwie możesz umieścić:
- co to za produkt,
- markę,
- jeśli Twój produkt ma różne rozmiary czy pojemności (np. ubrania, śrubki, kartki, pendrive), a każdy rozmiar ma osobną kartę, możesz także wpisać dany rozmiar do nazwy.
Dobierz tylko te elementy, które są potrzebne.
Uważaj też, aby nazwa była podobna do używanej przez użytkowników podczas wyszukiwania. Nazwa produktu jest bardzo ważna dla wyszukiwarek to po niej najczęściej Google przedstawia ofertę. Nie używaj skrótów i trudnych technicznych zwrotów, chyba, że Twoja oferta jest skierowana do wyspecjalizowanej grupy odbiorców z konkretnej dziedziny i masz pewność, że własnie po tych zwrotach szukają produktów.
Opis
Do pisania każdej treści przyda Ci się określenie grupy odbiorców. Zastanów się, kto kupuje przedmiot, który opisujesz i co taka osoba chciałaby wiedzieć. Osoba, które kupuje kieliszki do wina do swojego domu, oczekuje informacji o pojemności i wysokości, nie będzie potrzebowała dokładnych wymiarów każdego elementu (nóżki, średnicy itp), jednak kieliszki do restauracji mogą już być dobierane według dokładnych parametrów.
Opis produktu, nie może być zbyt długi. Zbyt wiele informacji może nawet utrudnić wybór. Potencjalny klient może też zniechęcić się “ilością czytania”. Zakupy w sieci powinny być proste i szybkie – zadbaj, aby takie były, a na pewno ilość transakcji w Twoim sklepie się zwiększy.
Używaj języka korzyści. To skróci drogę klienta do zakupu. Powiedz, co klient zyska jeśli wybierze ten produkt zamiast sucho opisywać jego funkcje. Przykładowo “miękkie rączki skakanki, pozwolą wydłużać czas treningu i zrzucić więcej kilogramów”.
Dane szczegółowe i techniczne w większości sklepów internetowych mają własne rubryki, które powinieneś wykorzystać. Nie wpisuj więc wszystkiego w opisie produktu. Dane zamieszczone za pomocą rubryk ułatwiają przy okazji wyszukiwanie po atrybutach/filtrach i są przedstawione w przystępny sposób.
Pamiętaj, aby Twój tekst był łatwy w odbiorze, posegreguj go, podziel akapity i pogrubiaj najważniejsze informacje. Czasami lepiej najważniejsze części krótko wypunktować, niż zbyt rozlegle opisywać.
Opinie
Jeśli w Twoim sklepie jest możliwość oceniania, pokaż te oceny i komentarze od razu przy produkcie. Klient, który zobaczy, że inni byli zadowoleni z zakupu, chętniej podejmie decyzję. Poza opiniami, niektórzy (szczególnie w branży odzieżowej) stosują możliwość dodawania pod głównymi zdjęciami, fotografii produktu, przez użytkowników.
Jest wiele sposobów na podniesienie wiarygodności produktu poprzez informacje od innych klientów. Opinie i oceny to oczywiście podstawa, są jednak również takie zabiegi jak podpinanie strumieni z social media np. Instagrama z odpowiednim hasztagiem. Dzięki czemu klient może zobaczyć jak produkt został użyty przez osobę, która już go kupiła.
Podsumowanie
Twój sklep internetowy, a dokładniej karta produktu, musi zastąpić wystawkę i obsługę, która odpowiada na pytania, pokazuje produkt i przedstawia korzyści. Zadbaj, aby była jak najlepsza. Aby to osiągnąć musisz przemyśleć każdy krok podczas dodawania swojego produktu. Od nazwy, przez zdjęcia i opis, aż po sformatowanie treści. Tworząc kartę produktu staraj się myśleć jak Twój klient. Jeśli skutecznie odpowiesz na potrzeby Twojej grupy docelowej, z pewnością Twój sklep odniesie sukces.