Dzień Darmowej Dostawy na święta!
W poprzednim wpisie przedstawiliśmy Wam cztery kroki, by rozhulać Wasz sklep internetowy przed świętami. Dziś czas by bliżej zapoznać się z pierwszym – Dniem Darmowej Dostawy.
Po raz pierwszy tego typu akcję przeprowadzono w 2008 roku w Stanach Zjednoczonych. Wzięło w niej udział prawie 800 sklepów internetowych i ogromna ilość konsumentów.
W 2010 roku serwis E-komercyjnie postanowił spróbować swoich sił i zorganizować ją w Polsce. Sprawdziła się w 100%-ach. Z roku na rok, liczba uczestników po obu stronach rośnie. W 2013 roku w akcji wzięło udział 2450 polskich e-sklepów i ponad 116 tys. użytkowników!
Dzień Darmowej Dostawy i jego korzyści
Pamiętacie, jak w zeszłym wpisie pisałam o klientach złoszczących się na dodatkowe koszty dostawy? Tak naprawdę to nie jest jedyny powód, by skorzystać z tego typu promocji. Zobaczcie co jeszcze stoi za tym, by pojawić się na DDD:
- Dzień Darmowej Dostawy pozwala wygenerować niezwykle wysokie zasięgi, które pomogą nam później w remarketingu
- Nasz sklep będzie bardziej rozpoznawalny
- Oczywiście wzrośnie nam sprzedaż
- Już w samym 2015 roku liczba odwiedzin strony DDD przekroczyła najśmielsze oczekiwania. W tym roku szacuje się kolejny wzrost
Jak wziąć udział w DDD?
Nic nadzwyczajnego. Wystarczy wejść na stronę Darmowego Dnia Dostawy i całkowicie bezpłatnie dodać swój sklep. Oczywiście wiadomo, że w związku z darmową wysyłką naszych produktów ponosimy dodatkowe koszty, jednak zwrot z wydarzenia jest jednak tak duży, że poniesione koszty szybko się zwrócą. Ankieta z 2013 roku pokazała, że około 80% sklepów zanotowało zwiększoną liczbę zamówień w porównaniu do miesiąca poprzedzającego, a ponad 30% wzrost sprzedaży o ponad 100%!
Przewiduj i planuj
Warto przemyśleć każdą kwestię związaną z funkcjonowaniem Twojego sklepu. Szczególnie na czas świąt. Przewiduj. Weź pod uwagę trudności z logistyką, czas dostarczenia wysyłki itd. To szczególnie delikatna sprawa w święta. W końcu wszyscy chcemy otrzymywać zamówiony towar w terminie. Jeżeli jesteśmy w stanie zapewnić transport, warto w wielu przypadkach uruchomić darmową wysyłkę na świętach. Odpowiednia promocja takiego bonusu pomoże nam skutecznie zachęcić naszych klientów do zakupów.