Kampanie w social mediach na święta

Nie da się ukryć, że social media zawsze będą wspierały naszą sprzedaż. Zwłaszcza przed świętami. Dlatego też nawiązując do naszego cyklu o wzmocnieniu sprzedaży na święta opowiemy Wam jaką komunikację przyjąć. Oto zestawienie najlepszych sposobów na udaną kampanie w social mediach na święta.

Smartfon

Sposób pierwszy – gdy masz duży budżet i możliwości

Wszyscy znamy te ckliwe filmiki świąteczne. Budzenie emocji przed świętami, zwłaszcza gdy klimat unosi się w powietrzu tylko nakręci naszych klientów do zwiększonej sprzedaży. Jeśli pójdziemy za ciosem i będziemy mówili o magii obdarowywania (i celowo tutaj nawiązuję do kampanii coca-coli) nie tylko zwrócimy uwagę na nasze produkty, ale też przedstawimy siebie w świetle empatycznym i ciepłym, co przed świętami jest jak najbardziej wskazane.

Przypomnijmy sobie kilka najlepszych kampanii świątecznych…..

Sposób drugi – komunikacja z tradycją

Dla wielu klientów święta nadal kojarzą się nie tyle z prezentami, co z tradycjami, zwyczajami i jedzeniem. Warto swój kontent nastawić właśnie na te kanały. Przygotowując materiały video, czy grafiki skuśmy się na nawiązanie do świąt. Nietypowy przepis świąteczny, inspiracje na prezenty handmade, lifehacki, by ogarnąć dom przed świętami, instruktaże jak pakować prezenty, a może sposoby na gry świąteczne. Tego typu kontent nie tylko pobudzi ciepłe emocje u użytkowników, ale dodatkowo może stać się viralową zajawką, która przyniesie nam tysięczne zasięgi. To także idealny sposób na lokowanie produktów. Drobny link, mała podpowiedź, a już nasze produkty w świat się niosą.

Sposób trzeci – świąteczny remarketing

Wiadomo, Facebook daje nam nieograniczone możliwości remarketingu. Skorzystanie z niego przed świętami z odpowiednią grafiką będzie niczym innym jak odcinaniem kuponów z całorocznego funkcjonowania sklepu. Jeśli do tej pory nie miałeś zainstalowanego w swoim sklepie piksela konwersji skorzystaj z szerokiego targetowania po zainteresowaniach. Dzięki temu trafisz do osób bezpośrednio zainteresowanych twoim produktem. Pamiętaj jednak, że nie ty jeden będzie walczył o klienta, więc polecamy zawczasu pogodzić się z faktem, że stawki za pozyskanie klienta w sezonie świątecznym są nieco wyższe niż w pozostałych  porach roku.

Tags:

Polecane wpisy