5 porad na efektywny fanpage na Facebooku

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o tym, jak skutecznie zarządzać firmowym profilem na Instagramie – dzisiaj powiemy Ci jak efektywnie prowadzić fanpage na Facebooku.

fanpage na Facebooku

1. Określ cel i grupę docelową

Zanim zaczniesz działać, wyznacz sobie konkretny cel i opracuj strategię. Aby to zrobić, dokładnie przeanalizuj swoją grupę docelową. Określenie, do jakiej generacji należą Twoi potencjalni klienci, pomoże odpowiednio dopasować treści oraz skuteczny styl komunikacji. Przeczytaj więcej o pokoleniach użytkowników w naszym wcześniejszym poście. Pamiętaj, że wszystkie treści publikowane na Twoim fanpage na Facebooku muszą być przemyślane! Jeden nierozsądny post może zakończyć się kryzysem Twojego biznesu.

2. Przedstaw się

Zaczynając przygodę z firmowym profilem na Facebooku, wykorzystaj możliwości, jakie oferuje ten portal. Niech Twoi potencjalni klienci mają jasne informacje o tym, czym się zajmujesz i co masz im do zaoferowania. Uzupełnij opis firmy i podaj dane kontaktowe, tak aby użytkownicy bez trudu mogli się z Tobą skontaktować. Nie zapomnij także o adresie i godzinach otwarcia, bo chyba nie chcesz, aby klienci wybrali się do Twojej siedziby po to, aby pocałować klamkę. Facebook oferuje również funkcję o nazwie “Usługi”, dzięki której przedstawisz swoim użytkownikom Twoją ofertę. Sekcja ta widoczna jest pod zdjęciem w tle, oznacza to, że użytkownicy, wchodząc na Twój profil, zanim zobaczą posty – zapoznają się z Twoimi usługami.

fanpage na Facebooku

fanpage na Facebooku

 

3. Zaprezentuj się

Niektóre firmy lekceważąco podchodzą do zdjęć na Facebooku. Jest to duży błąd, ponieważ zarówno zdjęcie profilowe, jak i zdjęcie w tle są kluczowymi elementami profilu, które przyciągają uwagę użytkowników. Fanpage bez zdjęć nie wzbudza zaufania i wiarygodności wśród potencjalnych klientów wchodzących na profil firmy. Grafiki na Twoim profilu są częścią Twojego wizerunku, powinny być zatem zgodne z tym, jak chcesz być postrzegany. Jeśli chcesz podkreślić swój profesjonalizm, postaw na minimalistyczne, ale wysokiej jakości zdjęcia. Niech kolorystyka grafik współgra z identyfikacją wizualną Twojej marki i nie zapomnij zaprezentować swojego logo!

4. Twórz ciekawe posty

Żadnym odkryciem nie będzie stwierdzenie, że Twój fanpage na Facebooku musi się wyróżniać. To użytkownicy decydują o tym, czy zatrzymają się przy danym poście, czy będą przewijać dalej. Szanuj ich, podsuwając im interesujące i wartościowe treści. Wykorzystuj różnorodne formy postów, dobrej jakości zdjęcia oraz wideo, którym towarzyszy ciekawy tekst. Dla zachowania równowagi – nie udostępniaj wyłącznie jednego typu postu. Raz na jakiś czas podziel się filmikiem pokazującym Twoją firmę od wewnątrz, innym razem udostępnij ciekawą grafikę. Od czasu do czasu stwórz wpis z linkiem kierującym do Twojej strony, chociaż lepszym wyjściem będzie umieszczenie go w komentarzu pod postem.

5. Zaangażuj użytkowników

Publikuj posty, które skłonią odbiorców do interakcji! Nie poprzestawaj na lajkach, dzięki którym łatwiej pozyskasz nowych klientów. Są one jednak dla Facebooka znikomej wartości. Dlatego zachęć użytkowników również do większego zaangażowania i komentowania Twoich postów, a Ty nie zapomnij o odpowiadaniu na ich reakcje. Twórz treści, które będą chętnie udostępnianie, a tym samym zyskaj duży zasięg.

Jeśli masz wątpliwości czy założyć fanpage swojej firmy na Facebooku lub nie wiesz jak się do tego zabrać, zgłoś się do nas! Chętnie Ci pomożemy ;) Skontaktuj się z nami i efektywnie rozwijaj swój biznes.