4 pokolenia odbiorców w social mediach

Czy wiesz, do jakiego pokolenia odbiorców należy Twoja grupa docelowa? Bez tej wiedzy trudno będzie Ci tworzyć skuteczne treści. Poznaj 4 generacje użytkowników!

pokolenia odbiorców

Niezależnie od tego, w jakiej branży działamy, podstawą każdej strategii marketingowej marki jest określenie grupy docelowej. Jest to tzw. target, a więc sprecyzowana grupa, do której kierujemy swoje produkty bądź usługi, a co za tym idzie również działania marketingowe. Bez wiedzy o tym, kim są nasi klienci, poznania ich upodobań oraz typowych zachowań prawdopodobieństwo osiągania wysokich zysków jest znikome.

Jeśli chcesz, aby Twoje działania marketingowe były skuteczne i przyczyniały się do realizacji zamierzonych celów, konieczna jest wiedza, o tym, do jakiego pokolenia odbiorców przynależy Twoja grupa docelowa. Przedstawicieli różnych generacji charakteryzują zróżnicowane upodobania i zachowania w social mediach.

Baby Boomers

Zacznijmy od najstarszej generacji obecnej w mediach społecznościowych. Tzw. baby boomers to część społeczeństwa urodzona między 1946 a 1964 rokiem. Grupa ta szczególnie upodobała sobie komunikację online za pośrednictwem e-maili. Dlatego, jeśli Twoim targetem są właśnie baby boomers częścią Twojej strategii marketingowej powinna być m.in. kampania newsletterowa. Dla niektórych sporym zaskoczeniem może okazać się fakt, że wśród osób z pokolenia wyżu demograficznego najpopularniejszym portalem społecznościowym jest Facebook. Duża część tej grupy spędza tam aż 11 godzin tygodniowo, a charakterystycznym zachowaniem jest, to, że lubią udostępniać posty innych. Badania pokazały, że ponad połowa baby boomerów w wyniku zobaczenia czegoś w social mediach odwiedza witrynę firmy lub z pomocą wyszukiwarki poszukuje o niej informacji.

Pokolenie X

Do pokolenia X należą osoby, które urodziły się pomiędzy 1965 a 1980, a więc dorastające w okresie sporych zmian. Pomimo że są generacją, która wychowała się bez komputerów, dobrze odnajdują się w sieci. Informacją, która może być istotna na etapie planowania strategii, jest fakt, że szczególnie upodobali sobie korzystanie z Internetu za pośrednictwem komputera, a nie urządzeń mobilnych. Na Facebooku spędzają średnio 7 godzin tygodniowo, a zaledwie 8% pokolenia X korzysta z Instagrama. W sieci najczęściej szukają praktycznych i wartościowych informacji, dlatego, jeśli Twoja marka chce zyskać w ich oczach, warto zastanowić się nad stworzeniem wizerunku specjalisty w branży i udostępniać im ciekawe, ale i edukujące treści.

pokolenia odbiorców

Pokolenie Y

Generacja Y albo tzw. Millenialsi to osoby urodzone między 1980 a 1995 rokiem, które na pierwszym miejscu stawiają rozwój własny. Pną się po ścieżkach kariery wykorzystując możliwości oferowane przez Linkedin. Różnią się od starszych użytkowników szczególnie tym, że wśród wszystkich portali społecznościowych wyjątkowo upodobali sobie Instagram. Millenialsi dorastali w okresie łatwego dostępu do Internetu, dzięki czemu bez trudu dostrzegają fałsz w e-marketingowych działaniach marek. Jeśli zatem Twoją grupą docelową jest pokolenie Y postaw na autentyczność i zadbaj o dobrą reputację wśród użytkowników oraz koniecznie dowiedz się, jak efektywnie prowadzić firmowe konto na Instagramie.

Pokolenie Z

Najmłodsze pokolenie oznaczone literą „Z” to osoby urodzone po 1995 roku, dla których technologia jest całkowicie naturalnym środowiskiem. Dużym zainteresowaniem wśród tych osób cieszy się Snapchat. Podobnie do starszych użytkowników z generacji Y i X lubią oglądać materiały wideo na YouTube. Jeśli Twoim celem jest dotarcie do tego najmłodszego pokolenia, musisz nieustannie śledzić nowości technologiczne i zapoznać się z językiem emoji. Przeczytaj, o tym, jak właściwie posługiwać się emoji w marketingu internetowym.

Podsumowując

Aby skutecznie docierać do Twojej grupy docelowej, konieczna jest jej szczegółowa analiza oraz poznanie zachowań i upodobań pokolenia odbiorców, do której należą Twoi klienci. To umożliwi Ci wybór odpowiednich narzędzi oraz stylu komunikacji. Skorzystaj z naszej pomocy i pozwól nam wypromować Twoją firmę, powiększając przy tym bazę Twoich klientów. Sprawdź naszą ofertę!