4 kroki, dzięki którym poznasz oczekiwania Twojego klienta

Poznając oczekiwania Twojego klienta zyskasz skarbnicę wiedzy, którą możesz efektywnie wykorzystać w sprzedaży. Może to znacznie skrócić drogę klienta do zakupu Twojego produktu. Zanim jednak do tego dojdzie, zatroszcz się o to, aby Twoja oferta wyróżniała się na tle konkurencji.

oczekiwania Twojego klienta

Masz już dobry produkt lub oferujesz ciekawą usługę? Pora na skoncentrowanie się na Twojej grupie docelowej. Aby docierać do niej ze skutecznym komunikatem, który zachęci ich do skorzystania akurat z Twojej oferty, musisz poznać oczekiwania klientów. Jak to zrobić za pomocą kilku darmowych narzędzi? O tym przekonasz się poniżej ;)

Krok 1 – wejdź w skórę klienta

Dobrym pomysłem na wychwycenie tego, jakie są oczekiwania Twojego klienta, jest postawienie się na jego miejscu. Wyobraź sobie, jak mógłby przebiegać cały proces zakupowy, gdybyś był jednym z nich.

  • Jakie frazy kluczowe wpisałbyś, szukając konkretnego produktu?
  • Na jakie pytania dotyczące produktu chcesz znaleźć odpowiedź?
  • Jakich informacji o ofercie oczekujesz?
  • Jakie są Twoje wymagania względem produktu?
  • Jakie musi spełniać parametry?
  • Jakich korzyści oczekujesz od produktu?

Odpowiedzi na te pytania muszą znaleźć się na Twojej stronie, aby klienci nie mieli wątpliwości, że Twoja oferta to dobry wybór.

Krok 2 – wujek Google zawsze pomocny

Kiedy “wejdziesz już w buty” swojego klienta wykonaj proste zadanie, które może w efekcie nie będzie kopalnią wiedzy, ale z pewnością uzyskasz wskazówki, które wyznaczą Ci właściwy kierunek działania. Skorzystaj z wyszukiwarki – tak, to właśnie nasza porada. Wpisując frazy, które mogłyby być wyszukiwane przez Twoich klientów, otrzymasz sporo podpowiedzi. W ten sposób dowiesz się, jakie inne zapytania są najczęściej wpisywane przez internautów poszukujących konkretnego produktu. Wyniki wyszukiwania wskażą Ci natomiast Twoją konkurencję. Dzięki temu możesz dokładnie przeanalizować ich ofertę, witrynę oraz styl komunikacji z klientami.

Krok 3 – odkryj słowa kluczowe

Jeśli nie korzystałeś wcześniej z Planera słów kluczowych, najwyższa pora nadrobić zaległości. To świetne i darmowe narzędzie, które przydaje się nie tylko do planowania kampani Adwords. Wykorzystując je, możesz sprawdzić popyt na Twój produkt. Planer pokaże Ci, jak popularna wśród internautów jest konkretna fraza za pomocą średniej liczby jej wyszukiwania. Możesz również wykorzystać to narzędzie do odkrywania podobnych sformułowań wpisywanych w Google, a dzięki temu dowiesz się, jakich informacji o konkretnym produkcie poszukują Twoi potencjalni klienci.

oczekiwania Twojego klienta

Krok 4 – poznaj trendy

Powinniśmy być naprawdę wdzięczni Google’owi za jego szczodrość. Dlaczego? Dlatego, że kolejne darmowe narzędzie, które przyda Ci się w poznawaniu oczekiwań i potrzeb konsumentów to Google Trends. Jest ono niezwykle proste, a dostarczy Ci naprawdę wartościowych danych. Przedsiębiorcy często popełniają błąd, wydaje im się, że zainteresowanie jakimś towarem wzrosło, a oceniają to wyłącznie na podstawie własnych upodobań oraz obserwacji najbliższego otoczenia. Google Trends zweryfikuje, czy Twoje podejrzenia co do popularności konkretnego produktu są właściwe. Dodatkowo otrzymasz informacje o tym, w jakim regionie kraju fraza jest najczęściej wyszukiwana, a także propozycje podobnych zapytań, które możesz ze sobą porównać.

oczekiwania Twojego klientaoczekiwania Twojego klienta

Podsumowując

Zanim przygotujesz content, którym chcesz przekonać potencjalnych klientów do Twojego produktu, skup się na rozpoznaniu ich potrzeb. Wciel się w rolę konsumenta, a następnie wykorzystaj darmowe narzędzia, które nakreślą oczekiwania Twojego klienta. A jeśli chcesz się dowiedzieć jeszcze więcej, skontaktuj się z namii skorzystaj z naszej pomocy ;)