Skuteczna strona – 4 wskazówki
Masz już swoją stronę internetową, a może dopiero startujesz ze swoim e-biznesem? Bez względu na to, w którym miejscu aktualnie jesteś, dzisiaj przygotowaliśmy dla Ciebie zbiór sprawdzonych elementów, które powinny znaleźć się w Twojej witrynie. Zapraszamy!
Jeśli Twoja marka wypracowała już sobie na rynku stabilną pozycję, masz wiernych klientów i nie boisz się innowacji, możesz postawić na oryginalność i zastosować niekonwencjonalne elementy na Twojej stronie. W innym przypadku warto postawić na sprawdzone schematy, które są skuteczne i pozwolą z łatwością oswoić się odbiorcom z Twoją witryną.
Miejsce na logo
Z pewnością zauważyłeś, w którym miejscu najczęściej pojawia się logo na stronach różnych firm, w obrębie przeróżnych branż. Niezaprzeczalnie jest to lewy górny róg. Badania pokazują, że użytkownicy są bardzo przyzwyczajeni do tak umiejscowionego elementu i to właśnie tam zazwyczaj poszukują znaku rozpoznawczego konkretnej witryny.
Wyróżniające się CTA
To kwestia, która jest często lekceważona. Na wielu stronach możemy spotkać się z przyciskami CTA, które dopasowane są do kolorystyki oraz designu. Może to zaspokoić wymagania estetyczne, jednak pod względem biznesowym jest to tzw. “strzał w kolano”. Tak zaprojektowany przycisk z łatwością może zginąć na tle całego projektu i spotkać się z podświadomą ignorancją ze strony odbiorców. Jeśli chcesz skierować internautów do konkretnego celu, musisz zrobić to za pomocą wyróżniającego się button’a CTA. Postaw na kontrastujący kolor, wyraźny font o odpowiedniej wielkości oraz zadbaj o właściwą treść, zachęcającą do działania.
Ikony mediów społecznościowych
Już dawno stały się standardem obowiązującym na stronach internetowych. Przyzwyczailiśmy się już do tego, że znajdziemy je w stopcę, więc to tam powinny być koniecznością. Możesz rozważyć umieszczenie ich jeszcze w innym miejscu. Weź jednak pod uwagę, jaki jest cel Twojej witryny. Czy chcesz pozbywać się odbiorców, odsyłając ich do social mediów? Pozwól im zapoznać się z Twoją ofertą i całą zawartością strony, a jeśli informacje nie będą dla nich wystarczające, przejdą do stopki i prześledzą Twoje działania w mediach społecznościowych.
404 – błąd strony
Dostosuj się do współczesnych standardów i nie pozwól, aby w trakcie szukania Twojej witryny odbiorcom wyświetliła się nudna, biała na pewno nie skuteczna strona z informacją, że dana strona nie istnieje. Jeśli na Twojej stronie wystąpił błąd 404, przygotuj zaskakującą, przyjazną alternatywę, która sprawi, że nawet podczas małego kryzysu, Ty zyskasz klientów, których urzekła Twoja pomysłowość. Potrzebujesz inspiracji – zajrzyj do naszego wpisu 404 – bład strony, który sprzedaje.
Skuteczna strona – podsumowanie
Stworzenie skutecznej strony nie należy do prostych zadań. Dzisiaj pokazaliśmy Ci niektóre elementy, na które warto zwrócić uwagę. Zajrzyj do naszego portfolio i zobacz strony, które stworzyliśmy od podstaw, tak aby spełniały założone cele. Chętnie zajmiemy się również Twoją stroną ;-) Zapraszamy do współpracy!