Wprowadzenie produktu na rynek – jak go wypromować?
Planujesz wprowadzenie produktu na rynek, ale nie do końca wiesz, jak powiadomić o tym użytkowników i jak sprawić, aby chcieli go mieć? Sprawdź nasze cenne wskazówki i zacznij sprzedawać!
Współpracuj z influencerami
Influencerzy mają ogromny wpływ na zgromadzoną wokół nich społeczność. Fani ufają ich rekomendacjom, ponieważ chcą być tacy sami – zakładając te same ubrania, korzystając z tego samego sprzętu, spożywając podobne produkty. Dzięki temu stają się trendy. Postaraj się więc o współpracę z jednym lub kilkoma mniejszymi (zasięgowo) influencerami. Chociaż sprawa wydaje się prosta, pamiętaj, aby:
- wybrać odpowiednie osoby – poproś influencerów o statystyki swoich kont i przeanalizuj je
- upewnić się, że influencer nie zaszkodzi Twojej marcę – sprawdź nie tylko czy mówią o Twoim kandydacie, ale jak mówią? Czy nie był wplątany w jakiś afery?
- koniecznie przyjrzeć się fanom – może się okazać, że są kupieni lub zupełnie nie odpowiadają wytycznym Twojej grupy docelowej
- sprawdzić zaangażowanie fanów
- ustalić reguły współpracy
Promuj produkt na blogu
Wprowadzenie produktu na rynek powinno wiązać się z poszukiwaniem różnych kanałów jego promocji. Kolejnym, nad którym powinieneś się zastanowić – jest blogowanie, które stwarza możliwość pokazania osobowości Twojej marki. To również miejsce, w którym możesz dokładnie przedstawić swój produkt – pokazać jego zalety czy różne funkcje. Używając odpowiednich fraz i udostępniając go w mediach społecznościowych, masz szansę na dotarcie do sporego grona odbiorców.
Wykorzystaj e-mail marketing
Osoby, które dołączają do grona subskrybentów, zwykle już są zainteresowane ofertą danej marki, ale nie są do końca przekonani do zakupu. Chcą być na bieżąco z najnowszymi produktami oraz promocjami. Wykorzystaj to rozsyłając newsletter promujący nowy asortyment.
Newsletter to kluczowy środek przydatny do tworzenia długotrwałych relacji z klientami e-commerce. Regularny mailing powinien charakteryzować się wartościowymi informacjami, które koniecznie muszą być atrakcyjne z punktu widzenia odbiorców. W ten sposób łatwiej przekonasz ich do wyboru właśnie Twojego produktu. Kiedy dostrzegą oni korzyści płynące z Twojej oferty – zdecydują się na kupno, a Ty osiągniesz zysk.
Więcej na temat e-mail marketingu przeczytasz w naszych wpisach:
- Działasz w e-commerce? Wysyłaj newsletter do Twoich klientów!
- Wiadomości, jakie powinieneś wysyłać do swoich klientów cz.1
- Wiadomości, jakie powinieneś wysyłać do swoich klientów cz. 2
Ułatw klientom promowanie Twojego produktu
Upewnij się, że klienci mogą z łatwością udostępniać innym informacje o Twoim produkcie. Mimo że prowadząc firmowe profile w social mediach, nie powinieneś skupiać się wyłącznie na bezpośrednim promowaniu asortymentu, stwórz harmonogram działań, w którym będzie miejsce również na taki content. Wtedy pamiętaj o zachęcaniu użytkowników do aktywności pod postami, dzięki której zwiększysz swoje zasięgi. Dopilnuj również, aby na Twojej stronie były umieszczone widoczne ikony społecznościowe umożliwiające łatwe przejście na Twoje profile.
Na koniec
Wkraczasz do świata e-commerce z nowym produktem? Wprowadzenie produktu na rynek wiąże się z mnóstwem spraw na głowie. Na szczęście nie musisz wszystkiego robić sam. Agencja interaktywna, taka jak nasza pomoże Ci stworzyć sklep internetowy, który wzbudzi zainteresowanie użytkowników i zachęci ich do zakupów.