Algorytm Facebooka 2018. Najważniejsze zmiany w skrócie
Jeśli komunikujesz się ze swoimi klientami za pośrednictwem serwisu Marcka Zuckerberga, z pewnością zauważyłeś, że od jakiegoś czasu docierasz do mniejszego grona osób, a co się z tym wiąże, zdobywasz mniej polubień, komentarzy czy reakcji. Jeśli poprzednie zdanie Cię nie dotyczy, oznacza to, że właściwie zareagowałeś na zmiany w algorytmie Facebooka. W innym przypadku – najwyższa pora, aby zaktualizować informacje i przygotować nową strategię. Poznaj algorytm Facebooka 2018.
Algorytm Facebooka 2018
Nowy algorytm został wprowadzony z myślą o użytkownikach i o zwiększeniu zysków z płatnej promocji. Posty znajomych mają dominować na naszych news feedach, a reklamy, które powinny pojawiać się sporadycznie, mają być lepiej dopasowane do naszych potrzeb i upodobań. O czym musisz wiedzieć, aby nie zniknąć z tablic Twoich fanów?
Ranking postów
- W aktualnościach będą królować posty, pod którymi wywiązują się dyskusje pomiędzy użytkownikami, a nie pomiędzy użytkownikami, a fanpage’em marki.
- Twój post może być wysoko w rankingu, jeśli zmotywujesz użytkowników do interakcji wymagającej większego zaangażowania niż kliknięcie like’a czy innej reakcji. Wysoko punktowane będą dłuższe odpowiedzi i komentarze, które generują dyskusję.
- Reakcje w formie serca, czy buziek są wciąż wyżej punktowane niż like.
- Posty nazywane engagement-baitami (czyli np. popularne ostatnio posty typu “Kasia, Basia, Ania, Karolina wyjdą w tym roku za mąż – oznacz przyjaciółkę, o takim imieniu) będą sukcesywnie eliminowane z aktualności.
- W ocenie jakości posta liczy się również czas, który użytkownik mu poświęcił. Oczywiście – im dłużej tym lepiej!
- Transmisje live już od zeszłego roku są faworyzowane w rankingu i nie wygląda na to, że coś się w tej kwestii zmieni.
- Posty publikowane na facebookowych grupach będą również dominowały na naszych feedach – ale o tym niżej.
Grupy górą
Po zmianie algorytmu Facebooka w aktualnościach możemy zobaczyć więcej postów w grupach. Jako marka powinieneś więc pomyśleć o stworzeniu grupy, która będzie źródłem wartościowych informacji dla Twoich fanów oraz miejscem sprzyjającym dyskusjom na tematy powiązane z Twoją branżą.
PRO TIP! Zachęć swoich obserwatorów, do tego, aby zaznaczyli opcję “Wyświetlaj najpierw”.
To opcja, którą znajdą pod przyciskiem polubienia strony. Jeśli oferujesz ciekawy content, chętnie zdecydują o tym, że Twoje posty będą im się wyświetlać w pierwszej kolejności. Jedyne, co muszą zrobić to zamienić “Domyślnie” na “Wyświetlaj najpierw”.