Kiedy najlepiej publikować posty w social mediach

Wielu z was wierzy, że istnieje “idealny moment” na publikację postów w social mediach. Ale jak z tym czasem jest naprawdę? Dziś odpowiadamy na pytanie: kiedy najlepiej publikować posty w social mediach.
Sporo osób poluje na “tę chwilę”, w której najlepiej jest publikować posty. Wszystko po to, by osiągnąć jak najwyższe wyniki wyświetleń i zasięgu. Problem ten nie jest jednak oczywisty, choć Istnieje możliwość ustalenia odpowiedniego momentu na daną publikacje korzystając z social mediów. Jak to zrobić?

2016-10-28
Zrób research i sam ustal najlepszą porę

Nie ma sensu gdybać i tracić czas na domysły. Lepiej postaw na dokładny research swojej grupy docelowej. Pojedyncze osoby za bardzo się różnią by ustalić jedną dobrą godzinę publikacji dla wszystkich. Z określoną grupą, którą łączą dane cechy oraz podobne zainteresowania jest już łatwiej. Ustali jak wygląda typowy dzień określonych przez Ciebie odbiorców. Kiedy są zajęci pracą lub obowiązkami a kiedy mają czas na odwiedziny w sieci. Dzięki temu ustalisz czas najwyższej aktywności Twojej grupy docelowej.

Musisz pamiętać o celu

Znasz już grupę swoich odbiorców oraz godziny w której są oni najbardziej aktywni. Pamiętaj jednak, że nie każda pora dnia jest odpowiednia by nakłonić odbiorców do określonych działań. Przykładowo gdy prowadzisz sklep stacjonarny i chcesz przekonać potencjalnych klientów do zakupów, nie informuj ich o swojej ofercie tuż przed zamknięciem.

Rodzaj treści ma znaczenie

Social media przyzwyczaiły nas do różnorodnego contentu. Każda z treści wymaga innego rodzaju uwagi, jaką trzeba na nią poświęcić. Są posty, które nie potrzebują wzmożonej atencji. To najczęściej te, które domagają się prostej reakcji w postaci, udostępnienia, polubienia lub wstawienia krótkiego komentarza. Z takim rodzajem postów łatwiej wstrzelić się w moment. Inaczej sprawa wygląda z bardziej wymagającym contentem, na które trzeba poświęcić więcej uwagi. Wtedy precyzyjnie określ godzinę publikacji tak by odbiorca miał czas na oczekiwaną przez Ciebie reakcję.

Określ z jakich urządzeń korzystają twoi odbiorcy

W ciągu dnia wiele osób korzysta z określonych narzędzi do przeglądania sieci. Wiele z ich działań może być realizowanych np przez smartfony bądź inne urządzenia przenośne. Wtedy również musisz być czujny by nie przegapić dobrego momentu. Dlatego zadbaj o responsywność swojej strony. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą z Tobą na bieżąco, obsługując urządzenia przenośne, co przełoży się na większe wyniki wyświetleń Twoich postów

Nie wszystkie social media takie same

Media społecznościowe zaspokajają różne potrzeby odbiorców. Stąd oprócz tego “co” publikujemy a także “kiedy”, ważne jest również “gdzie”.

Facebook: Poprzez swoją popularność i zasięgi trafia do największej grupy odbiorców. Publikowanie na nim postów jest dosyć elastyczne. nawet jeżeli Twój post trafi za wcześnie bądź z opóźnieniem, wciąż istnieje spora szansa że zostanie zauważony. Zwróć także uwagę na statystyki strony oraz Facebook Audience insights (https://www.facebook.com/business/news/audience-insights)

Instagram: Portal skupiony na obrazie. Wiele osób rano w drodze do pracy bądź wieczorem przed snem ma ochotę prześledzić pojawiające się na stronie zdjęcia oraz krótkie posty podparte wspomnianym obrazem. Jest to cenna wskazówka dla osób, które zamierzają bazować na postach składających się w większej ilości z grafiki.

Twitter: Portal, w którym należy precyzyjnie wbić się w moment. Wszystko przez krótkotrwałą żywotność tweetów. Bądź czujny i wypatruj by w czasie wzmożonej dyskusji “wbić się” ze ze swoim postem.

Linkedin: W przypadku tego portalu pojawiły się wskazówki, by publikować treści w godzinach pracy. Problem występuje jednak z rodzajem zawodów. Poprzez ich różnorodność trudno jest określić jedną stałą godzinę, która pozwoli Ci na największą uwagę skierowaną na Twojego posta.

Snapchat: Pod względem publikacji to osobliwy portal, który pozwala Ci na dwudziestoczterogodzinną aktywność w ciągu doby. Wszystko dzięki bezpośredniej komunikacji z odbiorcą, który odczyta Twoje treści w dogodnym dla siebie czasie.

Nie wszystko da się przewidzieć

Nawet jeżeli precyzyjnie określisz każde z omawianych powyżej zagadnień, zawsze może wydarzyć się cos nieprzewidywalnego. Są sytuacje, które potrafią skupić uwagę całego świata. Wtedy twoje wyniki wyświetleń na pewno opadną, ponieważ uwaga wszystkich będzie skupiona na jednym konkretnym temacie. Bądź więc przygotowany i elastycznie odpowiadaj na to, co się dzieje. Zawsze możesz zmienić datę swoich publikacji w zależności od sytuacji, która tego wymaga.

Podsumowując

Sam ustalasz najlepszą godzinę na publikację swoich postów. Robisz to dzięki określeniu swojej grupy docelowej, która będzie odbiorcą Twoich postów. Ważne jest również gdzie udostępniasz swoje treści i kiedy. Zastanów się, z jakich portali społecznościowych będziesz korzystał, by jak najlepiej wykorzystać jego cechy. Oczywiście tego wszystkiego nie musisz robić sam. W Sasdesign precyzyjnie określimy, z jakich źródeł powinieneś skorzystać, by najlepiej wypromować swoje treści!

Tags: