Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie?

Rozmyślanie nad znalezieniem rozwiązania nie daje Ci spać? Okej, może nie jest aż tak źle, ale usilnie starasz się dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, jednak efektów nie widać? Z tego wpisu dowiesz się, jak to zmienić – jak zwiększyć zasięgi na Instagramie?

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie

Najprostszym sposobem na to, aby dotrzeć do większej ilości użytkowników, którzy potencjalnie będą zainteresowani Twoją marką, jest płatna promocja postów. Można ją zaplanować i zrealizować za pośrednictwem reklam w menedżerze reklam na Facebooku.

Nie jest to jednak jedyne rozwiązanie. Jeśli chcesz za darmo zwiększyć zasięg organiczny swoich postów, czeka Cię trochę pracy, ale myślę, że cel jest tego warty. Zachęcam Cię do przeczytania tego artykułu, ponieważ zawarłam w nim informacje, które pomogą Ci go zrealizować.

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie?

Większe zasięgi = większa aktywność

Tak, jak wspomniałam wcześniej – uzyskanie większych zasięgów będzie wymagało od Ciebie pracy. Tylko cierpliwość i konsekwencja w działaniu doprowadzi Cię do celu. Nie brzmi to zachęcająco? To prawda – jednak zadania, które masz przed sobą, nie są skomplikowane.

Po pierwsze – musisz być aktywny. Budowanie relacji z użytkownikami pomoże Ci zwiększyć zasięgi na Instagramie. Wykorzystuj więc wolny czas i zagadaj, zachęć do komentowania, rób ankiety na Instagram Stories – pomysłów jest sporo ;)

Pro tip 1. Przetestuj dodawanie dłuższych opisów pod zdjęciem. Instagram wynagradza te posty, które uznaje za wartościowe, a więc te, pod którymi wywiązuje się rozmowa, czy te, które powodują, że użytkownicy zatrzymują się przy nich na dłużej. Spróbuj więc co jakiś czas podjąć ciekawy temat i zachęcić followersów do rozmowy.

zasięgi na Instagramie

Hashtagi

  • Maksymalnie pod każdym postem możesz dodać aż 30 hashtagów. Czy potrzebujesz ich aż tyle? Czy masz pewność, że każdy z nich ma związek z dodanym przez Ciebie zdjęciem? Bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie ograniczenie tylko do takich hashtagów, które tematycznie odpowiadają temu, co znajduje się na zdjęciu. Dzięki temu, będziesz miał pewność, że Instagram nie zakwalifikuje Cię do grona spamerów, a tym samym nie ukarze ograniczeniem zasięgów.
  • Nie używaj ciągle tych samych hashtagów! Chyba nie udostępniasz zdjęć, które prezentują dokładnie to samo? Dlaczego więc miałbyś ciągle powielać jeden zestaw hashtagów? Jeśli brak Ci pomysłów, przeanalizuj to, jakich oznaczeń używają Twoi konkurenci lub duże marki, do których aspirujesz. Możesz również poszukać inspiracji na stronie All Hashtag. Wystarczy, że wpiszesz słowo kluczowe, a uzyskasz podpowiedzi na powiązane z nim hashtagi.
  • Nie wybieraj wyłącznie najpopularniejszych hashtagów. Dodając te mniej używane, masz szansę trafić do najpopularniejszych postów oznaczonych danym tagiem, a dzięki temu użytkownicy będą dłużej widzieć Twoje zdjęcia. Używając wyłącznie najpopularniejszych hashtagów, szybko tam nie trafisz ;)
  • Zawsze sprawdzaj, czy hashtagi, których chcesz użyć, nie są zbanowane. Możesz to zrobić ręcznie – wpisując hashtag na Instagramie lub np. z pomocą aplikacji Banned Hashtags.

Instagram Stories

Obecnie to właśnie Instagram Stories są najbardziej promowane przez twórców aplikacji. Dodawał więc więcej relacji oraz pamiętaj o wskazówkach, które znajdziesz poniżej ;)

  • Oznaczaj relację hashtagiem – dzięki temu Twoja relacją relację łatwiej znajdą również Ci użytkownicy, którzy Cię jeszcze nie obserwują. 
  • Oznaczaj lokalizację – zwłaszcza jeśli prowadzisz biznes lokalny lub jeśli chcesz zwrócić uwagę osób przebywających w konkretnej lokalizacji. 
  • Oznaczaj swój profil – przetestuj czy dodając do swojej relacji odnośnik (za pośrednictwem @ ) więcej osób przechodzi na Twój profil.

Pro tip 2. Pamiętaj, że sztuczna “dyskusja” już nie działa. Instagram może ograniczyć Twój zasięg, jeśli pod postami będą pojawiać się fale jednowyrazowych komentarzy typu: nice, follow, like.