Jak wykorzystać mikromomenty, aby osiągnąć sukces?

Czym są mikromomenty? Jak je wykorzystać, wyprzedzając konkurencję? Poznaj działania, które podejmują użytkownicy smartfonów.

mikromomenty

Zdaje się, że od jakiegoś czasu zaczęliśmy żyć coraz szybciej. Staramy się efektywnie wykorzystać każdą chwilę, dążąc do szybkiej realizacji założonych celów. Zwykle wykonujemy kilka czynności jednocześnie i często momentalnie podejmujemy decyzje. Ze smartfonem w dłoni jemy, relaksujemy się, przemieszczamy, spędzamy czas w gronie znajomych oraz wiele, wiele innych. Chcemy być ciągle na bieżąco, więc co jakiś czas odświeżamy ulubione strony w poszukiwaniu interesujących nas informacji. Komunikujemy się z innymi oraz poszukujemy usług, oraz produktów, które spełnią nasze potrzeby. Zastanawiasz się pewnie, w jaki sposób marki mogą to wykorzystać?

Czym są mikromomenty?

Współcześni konsumenci żyją chwilą. Zaczynamy o czymś myśleć, mamy na coś ochotę, chcemy rozwiązać jakiś problem lub zdobyć pewne informacje. Co robimy? Momentalnie łapiemy smartfona i szukamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania, sprawdzamy interesujące produkty czy usługi, które spełnią nasze oczekiwania. To właśnie mikromoment. Chwila, w której w świadomości pojawiła się pewna potrzeba, którą jak najszybciej chcemy spełnić – z pomocą najczęściej smartfona.

4 mikromomenty

I want to know – chcę wiedzieć

To mikromomenty, w których nurtuje nas jakaś kwestia i chcemy uzyskać wiadomości na ten temat – “ loty z Gdańska do Lizbony”, “roboty kuchenne”. Wpisując takie frazy, pragniemy uzyskać, jak najwięcej informacji – możliwości, koszty, opinie innych użytkowników. Choć w tym momencie z reguły nie jesteśmy jeszcze gotowi na podjęcie decyzji o skorzystaniu z konkretnej oferty, badania wykazały, że aż połowa z osób szukających informacji na temat produktu, tego samego dnia odwiedza sklep stacjonarny. Jak możesz wykorzystać ten mikromoment? Użytkownicy oczekują, że pomożesz im rozwiązać ich wątpliwości. Dlatego zaoferuj im swoją wiedzę, przedstaw wyczerpujące informacje o marce, unikalne opisy produktów. Pamiętaj również o zoptymalizowaniu Twojej strony pod względem robotów Google – jeśli znajdziesz się poniżej pierwszej dziesiątki, trudniej będzie do Ciebie trafić.

mikromomenty

I want to go – chcę pójść

To momenty, w których szukamy miejsca, które spełni nasze oczekiwania. To frazy, które często wpisujemy, będąc np. w podróży lub odwiedzając miasto, w którym nie mieszkamy – “Lizbona co warto zobaczyć”, “restauracja Gdańsk”. Do tych momentów możemy również zaliczyć chwilę, w których szukamy jakiegoś sklepu, czy urzędu w pobliżu naszej lokalizacji. Uwaga! Aż ponad 80% użytkowników smartfonów wpisuje frazy, które mają doprowadzić do interesujących ich miejsc w okolicy. Pod tym względem bardzo ważne jest, abyś dobrze wyeksponował lokalizację Twojego biznesu. Dzięki temu zainteresowani z łatwością Cię odnajdą, a Twoje szanse na to, że potencjalni klienci w Twojej okolicy trafią akurat do Ciebie, wzrosną.

I want to do – chcę zrobić

Są to najpopularniejsze wyszukiwania, najczęściej zaczynające się na “jak” – “jak zrobić domowe konfitury”, “jak wymienić koło w aucie”, po których wpisaniu użytkownicy oczekują szybkiej i konkretnej odpowiedzi. Zwykle szukają rozwiązania związanego z wykonywaną w tym samym momencie czynnością. Zastanów się nad tym, co klient może zrobić z Twoim produktem i pokaż mu te możliwości. To świetna motywacja do rozwijania działań content marketingowych i tworzenia np. przydatnych użytkownikom artykułów.

I want to buy – chcę kupić

To wyczekiwany moment, którego niestety nie pragniesz tylko Ty, ale również Twoja konkurencja. Zrób wszystko, aby użytkownicy trafiali na Twoją stronę i uzyskiwali na niej wszystkie interesujące ich informacje. Pamiętaj, że nie każdy konsument jest pewien swojego wyboru lub podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem chwili – niektórzy będą od Ciebie oczekiwać pomocy w jej podjęciu. Co pomoże Ci pokonać konkurencję?

  • Zapewnij użytkownikom mobilną wersję strony.
  • Bądź obecny na urządzeniach i kanałach preferowanych przez Twoich potencjalnych klientów.
  • Wybierz kanały reklamowe dopasowane do Twojej grupy docelowej.
  • Zaproponuj ofertę specjalną.

Podsumowując

Teraz nadszedł czas, aby zastanowić się, czego oczekują Twoi klienci? Jakie frazy wpisują w wyszukiwarce? Chcą kupić, a może się czegoś dowiedzieć? Jeśli trafnie ocenisz, w których mikromomentach mogą natknąć się na Twoją markę, podsuniesz im rozwiązania, których oczekują.