AdWords nowości w wynikach wyszukiwania!
Już od dłuższego czasu Google pracował nad poprawą jakości reklam w wynikach wyszukiwania. Nowością będzie to, że zamiast trzech wyników i paska po prawej stronię pojawią się 4 reklamy na górze i na spodzie witryny.
Czy to dobry pomysł?
Według mnie tak, ponieważ dzięki temu większe znaczenie będzie miała jakość reklamy. To znaczy jej historia, rozszerzenia, budżet dzienny, optymalizacja i wiele innych. Dzięki takiemu rozwiązaniu wiedza i doświadczenie zdobyte w trakcie prowadzenia dobrych i jakościowych kampanii przełoży się w większym stopniu na pozycję reklamy w wynikach wyszukiwania!
Co ta zmiana oznacza dla użytkowników?
Po za koniecznością poprawy wiedzy, może wzrosnąć stawka za kliknięcia. Dlaczego? Jest to spowodowane miejscem. Im mniej miejsca aukcje (system którym posługuję się AdWords do wybrania wyświetlania reklam) będą bardziej zaciekłe, a kampanie o niskiej jakości będą ratować się wielkością budżetu i stawkami za kliknięcie.
Co to oznacza dla SEO?
W najkrótszym ujęciu oznacza to, że pierwszy wynik w wynikach naturalnych to faktycznie czwarta pozycja. Obniża to widoczność strony co od 2013 roku jest głównym celem Googla. Nie ma co się dziwić wyszukiwarka to 97% dochodu tej firmy.
Rozwiązanie Googla zapowiada ciekawe zmiany nie tylko dla agencji marketingowych, zmiany te dotkną zwykłych użytkowników wyszukiwarki jak i osób które się w niej reklamują.
#sasdesign #awords #wynkiwyszukiwania #wynikwyszukiwania #blogadwoords #forumadwords