Dlaczego strona nie jest widoczna w Google?

Twoja strona www wydaje się gotowa na odwiedziny pierwszych użytkowników, jednak wciąż nikt na nią nie trafia? Zastanawiasz się, co mogło pójść nie tak? Sprawdź, z jakich powodów Twoja strona nie jest widoczna w Google i szybko zabierz się za naprawę tych elementów.

Na samym początku polecam Ci wziąć głęboki wdech ;) Włożyłeś sporo pracy w swoją nową stronę i domyślam się, że wyniki statystyk mogą wywołać nerwy i poirytowanie. Prawdopodobnie wszystko jest do naprawienia, więc odłóż nerwy na bok, przeczytaj, gdzie mogłeś popełnić błąd i napraw go.

Czujesz, że zadanie Cię przerosło? Daj nam znać, znajdziemy skuteczne rozwiązania dla Twojej strony.

Dlaczego strona nie jest widoczna w Google?

Indeksowanie strony w Google może potrwać

Pierwszy z możliwych powodów powinien Cię uspokoić. Zastanów się, ile czasu minęło od wysłania prośby do Google o zaindeksowanie Twojej strony? Kilka dni, a może zaledwie kilka godzin? Spokojnie ;) Indeksowanie może potrwać od kilku dni nawet do kilku tygodni! Nie bądź nadgorliwy i nie wysyłaj wielu próśb o zaindeksowanie tej samej strony, ponieważ to w niczym nie pomoże. Możesz natomiast przyspieszyć indeksację Twojej witryny:

  • przesyłając mapę strony w Google Search Console

Mapa strony, inaczej site map to plik w formacie xml, który zawiera spis wszystkich podstron witryny. Jej obecność jest istotna, ponieważ dzięki temu roboty wyszukiwarki mogą ją poprawnie zaindeksować.

  • zapewniając linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Większa ilość linków wewnątrz strony oraz tych prowadzących do niej sprawia, że roboty wyszukiwarki odbierają ją jako istotniejszą i szybciej biorą się za jej skanowanie.

Zbyt duża konkurencja na słowa kluczowe

Właściwy dobór słów kluczowych zagwarantuje wartościowy ruch na Twojej stronie. Upewnij się, że celujesz w mniej konkurencyjny rynek, dzięki czemu masz szansę przyciągnąć uwagę swoich potencjalnych klientów. Jeśli jednak wybrałeś frazy, na które nie masz szans się wypozycjonować, to jak użytkownicy mają znaleźć Twoją stronę? Jeśli to błąd, który popełniłeś – zgłoś się do nas. Pomożemy Ci wyznaczyć optymalne słowa kluczowe dla Twojej branży.

strona nie jest widoczna w Google

Nienaturalne linki

Nienaturalne linki są elementem nieczystej gry, która ma zmanipulować Page Rank. Karą za stosowanie takich praktyk jest ban od Google i ograniczenie wyświetlania strony w wynikach wyszukiwania. Czego zabrania Google?

  • Kupowania lub sprzedawania linków przekazujących PageRank.
  • Nienaturalnego wzajemnego linkowania, na zasadzie “umieść mój link na Twojej stronie, w zamian ja umieszczę Twój”.
  • Linkowania z i do znacznej liczby artykułów sponsorowanych z dużą ilością słów kluczowych w tekście kotwicy.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz w pomocy Google, o tu.

Strona usunięta z indeksu Google

Jeśli swoimi działaniami na poważnie podpadłeś, Google może się posunąć do tymczasowego lub nawet trwałego usunięcia Twojej strony z indeksu. Wtedy możesz zgłosić witrynę do ponownej indeksacji, ale dopiero po tym, jak naprawisz swoje błędy. A za co właściwie możesz podpaść? Za naruszanie wskazówek dotyczących jakości strony i stosowanie praktyk tj.:

  • ukrywanie tekstów – które nie są widoczne dla użytkowników, ale dla robotów wyszukiwarki już tak
  • publikowanie skopiowanych tekstów
  • stosowanie nienaturalnych linków

Wiesz już, jaki może być powód tego, że Twoja strona nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania? Pamiętaj, że tworząc czy optymalizując stronę, powinieneś przede wszystkim brać pod uwagę doświadczenia użytkowników. Google oceniając jakość witryn, kieruje się również tym, jak zachowują się względem nich internauci. Jeśli np. użytkownicy nagminnie omijają nawet pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania, to jest to znak, że nie wzbudziła ich zainteresowania czy zaufania i że może nie zasłużyła na tak wysokie miejsce.