Czym różni się katalog produktów od sklepu
Czasami klienci mylą sklep internetowy z katalogiem produktów na stronie www. Aby ułatwić Wam składanie takich zamówień wyjaśniamy: czym jest katalog produktów na stronie, czym różni się od sklepu internetowego i kiedy go wykorzystywać.
Czym jest strona z katalogiem produktów?
Strona z katalogiem produktów to coś podobnego do sklepu internetowego, działającego na podobnej zasadzie, dlatego zdarza się, że niektórzy mylą te rozwiązania. Podobnie jak w sklepie, w katalogu można przeglądać produktu danej firmy, z podziałem na kategorie czy nawet wyszukiwać je po funkcjonalnościach. To co różni stronę z katalogiem od sklepu, to możliwość zakupu. W sklepie możliwe jest dokonanie transakcji on-line. zazwyczaj z zintegrowanymi płatnościami i wysyłką. Katalog natomiast służy tylko do sprawdzenia oferty firmy, obejrzenia zdjęć i poznania produktu. W celu zakupu lub zamówienia trzeba skontaktować się z firmą poprzez formularz lub telefon. W katalogu produktów, rzadko podaje się ceny.
Kto z niej korzysta?
Katalog produktów na stronie internetowej jest wyjściem dla osób, które nie chce sprzedawać online, ale mają obszerną ofertę produktową, którą trzeba przedstawić klientom.
Najczęściej z takiej możliwości korzystają producenci, którzy nie sprzedają produktów detalicznie a tylko swoim dostawcom w ilościach hurtowych. Dystrybutorzy, przez zakupem i tak muszą skontaktować się z producentem w celu ustalenia szczegółów transakcji. Dlatego zakup przez stronę byłby niemożliwy.
Inną grupą często zamawiającą katalog na stronie są hurtownie i firmy, w których cena jest zmienna i zależna od wielu czynników. Wówczas cenę produktów ustala się mailowo lub telefonicznie po uprzednim wyborze produktów. Utworzenie systemu uzwględniającego wszelkie możliwości cenowe i zakupowe byłoby bardzo kosztowne. Jeśli ktoś nie dysponuje dużym budżetem katalog produktu to idealne wyjście.
Ile kosztuje?
Katalog produktów tworzy się zazwyczaj na bazie sklepu internetowego z znacznie mniejszą funkcjonalnością, dlatego nie powinien być bardzo drogi. Zazwyczaj jest to koszt strony z dodaniem kosztu funkcjonalności sklepowej.
Obsługa katalogu
Dodanie produktów do katalogu nie jest jednorazowe. Podobnie jak w sklepie, możesz zarządzać swoją ofertą. W panelu CMS wbudowany jest system, który pozwala na dodawanie i usuwanie produktów, zmianę treści, zdjęć i innych elementów.
Podsumowanie
Jeśli więc chcesz przedstawiać produkty na swojej stronie i masz ich więcej niż kilka sztuk, zastanów się nad przedstawieniem w firmie katalogu. Ułatwisz klientom wyszukanie odpowiedniego towaru, poinformujesz o jego funkcjach a później sprzedaż za pomocą osobistego kontaktu.
Katalog produktów nie będzie jednak odpowiedni dla każdego. Firmy z ofertą detaliczną, z normalnym systemem cenowym i mające możliwość wysyłki, skorzystają bardziej na sklepie z pełną funkcjonalnością.