E-commerce marketing. Czyli, czego potrzebuje Twój sklep internetowy?

Jak e-commerce marketing może pomóc Twojemu biznesowi? Wypróbuj te taktyki, zwiększając świadomość Twojej marki, ruch na stronie i w końcu sprzedaż!

E-commerce marketing

Samo wystartowanie z nowym sklepem internetowym nie jest aż tak skomplikowane z punktu widzenia przedsiębiorcy. Masz pomysł i zasoby, przygotowujesz business plan, a potem zlecasz stworzenie strony www agencji interaktywnej. Najtrudniejsze dopiero przed Tobą.

Co musisz zrobić, aby użytkownicy odnaleźli Cię w sieci i zaczęli kupować Twoje artykuły?

Potrzebujesz właściwej strategii, którą będziesz konsekwentnie realizował.

E-commerce marketing – czyli, czego potrzebuje Twój sklep internetowy?

Mediów społecznościowych, które pomogą budować świadomość Twojej marki oraz relacje z klientami

Na samym początku nikt nie będzie wiedział o istnieniu Twojego sklepu. Musisz się więc postarać o zainteresowanie użytkowników. Social media są świetnym narzędziem na start – stwórz firmowe profile, regularnie publikuj na nich posty i bądź aktywny.

  • wchodź w relacje z użytkownikami – komentuj, odpowiadaj, repostuj
  • dołączaj do grup i dyskusji, w których udzielają się Twoi potencjalni klienci
  • wynagradzaj najbardziej aktywnych fanów – możesz zaproponować rabat na zakupy

Remarketingu, który przypomni użytkownikom, że warto do Ciebie wrócić

Kiedy o Twoim sklepie zrobi się już nieco głośniej – uruchom remarketing. W ten sposób skierujesz reklamy, nie do przypadkowych użytkowników, a do osób, które już odwiedziły Twoją stronę lub nawet dodały produkt do koszyka, ale finalnie go nie kupiły. Możesz w ten sposób wyświetlać im komunikaty pokazujące produkty, które wcześniej oglądali. Świetne, prawda? Remarketing na Facebooku pozwala m.in. na kierowanie reklam do:

  • lojalnych klientów, którzy już robili zakupy na Twojej stronie
  • potencjalnych klientów, którzy odwiedzili Twoją stronę, ale nie byli na tyle przekonani do Twojej oferty, aby złożyć zamówienie
  • tzw. porzuconych koszyków, czyli użytkowników, którzy dodali produkt do koszyka, ale z jakiegoś powodu przerwali realizację zakupów

E-commerce marketing

Dobrze zoptymalizowanych tekstów, które wesprą pozycjonowanie

Jeśli nie sprzedajesz niszowych produktów, bardzo trudno będzie Ci się przedrzeć do czołówki w wynikach wyszukiwania. No, chyba że masz imponujący budżet reklamowy ;-) Popularne frazy są okupowane przez gigantów i ciężko będzie ich stamtąd wykurzyć.

Skorzystaj z pomocy specjalistów od SEO, którzy pomogą wypozycjonować Twój sklep na właściwe frazy. Sam możesz również wesprzeć jego pozycję, tworząc przemyślane teksty w opisach produktów czy kategorii.

Podsumowując

E-commerce marketing pomoże Ci skierować ruch na Twoją stronę, ale co zobaczy użytkownik, który już na nią trafi? Pamiętaj, że Twój sklep internetowy musi od razu zrobić dobre wrażenie na użytkowniku, ponieważ potrzebujemy zaledwie kilku sekund, aby ocenić czy strona nam się podoba i co bardzo istotne w branży e-commerce – czy wzbudza nasze zaufanie.

Jeśli jeszcze nie masz swojego sklepu internetowego lub masz, ale chcesz go trochę odświeżyć, zapytaj o darmową wycenę i pozwól nam stworzyć atrakcyjne i skuteczne miejsce do sprzedaży Twoich produktów.