Instagram Stories – jak używać ich w biznesie
Jak korzystać z Instagram Stories? Jaką treść udostępniać użytkownikom, aby Twoja firma czerpała korzyści z promocji za pośrednictwem tego kanału komunikacji? Przekonaj się o potencjale Instagram Stories!
Instagram skupia wokół siebie zaangażowaną społeczność, dlatego powinieneś rozważyć wprowadzenie tego kanału promocji do Twojej strategii e-marketingowej. Oczywiście skuteczność działań prowadzonych za pośrednictwem tego serwisu społecznościowego zależna jest od kilku czynników. Zanim podejmiesz decyzję o założeniu firmowego profilu na Instagramie, sprawdź czy Twoja grupa docelowa jest na nim obecna. Przeczytaj również nasz wpis Konto firmowe na Instagramie – jak efektywnie prowadzić?
Decyzja o włączeniu Instagrama do Twojej strategii już zapadła? Świetnie! Teraz przyjrzyj się bliżej Instagramowym Stories i przekonaj się o ich zaletach.
Kiedy na Snapchacie nie ma Twoich klientów
Stworzenie Instagram Stories było odpowiedzią twórcy Facebooka na rosnącą popularność Snapchata. Okazuje się jednak, że zainteresowane tym drugim medium społecznościowym są głównie osoby należące do generacji Z, a więc te urodzone po 1995 roku. Jeśli zatem Twoją grupą docelową są osoby starsze, np. baby boomersi czy pokolenie X – nie poświęcaj czasu na tworzenie konta firmowego na Snapchacie i nie inwestuj w kampanię reklamową w tym serwisie, ponieważ prawdopodobnie nie znajdziesz tam Twoich potencjalnych klientów. Zależy Ci na angażowaniu Twojej grupy docelowej publikując krótkie filmiki, a Twoi klienci korzystają z Instagrama? Postaw na Instagram Stories!
Jak używać Instagram Stories w biznesie?
Pierwsze kroki
Jeśli zarządzasz już firmowym profilem na Instagramie, na pewno nie będziesz miał problemu z dodaniem swojej pierwszej “historii”. Jesteś nowym użytkownikiem? Oto prosta instrukcja specjalnie dla Ciebie!
- Uruchom aplikację i zaloguj się na firmowy profil
- Kliknij miniaturę Twojego zdjęcia profilowego z widocznym plusikiem
- Naciśnij okrągły przycisk umieszczony na środku ekranu i gotowe! Przytrzymując go dłużej nagrasz krótki film, a wyłącznie klikając – zrobisz zdjęcie.
- Na koniec zatwierdź Stories i czekaj na reakcję odbiorców ;)
Nie zanudzaj odbiorców
Zapewnij swoim klientom ciekawe doznania. Nie wrzucaj nudnego, monotonnego contentu. Użytkownicy oczekują fajnych zdjęć i ciekawych filmów – szukają rozrywki, a nie irytujących reklam. Spełnij ich oczekiwania, a z pewnością nie pożałujesz ;) Instagram oferuje różnorodne możliwości, które pomogą Ci zrealizować to zadanie. O Instagramowych filtrach na pewno już słyszałeś, ale na tym nie koniec. Możesz edytować zdjęcia oraz wideo za pomocą narzędzi do rysowania, możesz także dodać tekst do swojej relacji oraz umieścić na niej emoji.
Jaką treść publikować na Instagram Stories?
Nad odpowiedzią na to pytanie głowi się większość przedsiębiorców. Oto nasze propozycje:
- pokaż jak pracujecie – to dobry pomysł na zaprezentowanie Twojego zespołu i np. pokazanie procesu tworzenia twoich produktów. Przedstawienie za pośrednictwem Instagram Stories przebiegu pracy to sposób na zwiększenie zaufania do Twojej marki
- pokaż, co fajnego robicie w pracy – warto zadbać również o pozytywny wizerunek, który możesz uzyskać pokazując np. jak świętujecie, co Was śmieszy – pokaż ludzką twarz!
- pokaż swój produkt – choć Instagram nie jest miejscem, w którym użytkownicy chcą oglądać reklamy, pod względem biznesowym jest doskonałym kanałem promocji. Zastanów się zatem, jak zaprezentować Twój produkt w ciekawy sposób. Pokaż go w rzeczywistym środowisku, podczas rozpakowywania, a może można go przedstawić w zabawny sposób? Dobrym pomysłem będzie również pokazanie, jak powstają Twoje towary. Jedyne, co Cię ogranicza to Twoja wyobraźnia ;)
Podsumowując
Na zakończenie pamiętaj, że Instagram Stories to nie superprodukcja filmowa, tylko luźna forma komunikacji z Twoimi potencjalnymi klientami – a przynajmniej tak mają myśleć Twoi klienci. Twoje relacje nie muszą być idealne. Ważne żebyś rozbawił, zainspirował lub zaciekawił odbiorców, a tym sposobem w ich świadomości powstaną pozytywne skojarzenia z Twoją marką, które przyczynią się do większej rozpoznawalności, popularności oraz większych zasięgów Twojego Instagramowego profilu. A w rezultacie szansę na zwiększone zyski Twojego biznesu wzrosną.