Jak tworzyć opisy produktów, które zwiększą sprzedaż?
Google docenia unikalne opisy produktów w sklepach internetowych. O czym należy pamiętać podczas ich tworzenia? Tego dowiesz się z dzisiejszego wpisu.
Z roku na rok w branży e-commerce pojawiają się nowe sklepy internetowe. Aby wybić się na tle ogromnej konkurencji, nie wystarczy wyłącznie ciekawa oferta. Efektywne działania e-marketingowe to dzisiaj podstawa w dążeniu do osiągania wysokich zysków ze sprzedaży. W prześcignięciu konkurencji pomogą Ci właściwie przygotowane opisy produktów. To aspekt, któremu niektórzy sprzedawcy nie poświęcają zbyt wiele uwagi, często kopiując opisy z innych e-sklepów.
Bogate opisy produktów to podstawa
Podobnie do właścicieli sklepów stacjonarnych, musisz zadbać o jak najlepsze zaprezentowanie swoich produktów. To konieczność biorąc pod uwagę fakt, że Twoi klienci mogą zobaczyć Twój towar jedynie za pośrednictwem ekranu laptopa czy urządzeń mobilnych. Zatem, aby przekonać ich do skorzystania akurat z Twojej oferty, musisz zaoferować im dobrej jakości opisy produktów, zawierające wszelkie niezbędne informacje, a także zapewnienie, że zaspokoi ich potrzeby.
Dobre praktyki tworzenia opisów produktów
O czym musisz pamiętać przygotowując opisy produktów?
- Nie powielaj opisów z innych e-sklepów – chyba nie chcesz być kolejnym przeciętnym sprzedawcą. Wyróżnij się, a zostaniesz wynagrodzony nie tylko przez klientów, ale i przez wyszukiwarkę.
- Wykorzystaj język korzyści – oprócz suchych informacji, (np. o tym, z jakiego materiału uszyta jest sukienka, czy o technicznych parametrach laptopa) krótko opisz korzyści z zakupu Twojego produktu, w ten sposób poczują potrzebę jego posiadania, którą spełnią po jego zakupie.
- Nie okłamuj swoich klientów, opowiadając bajki o tym, że Twój towar jest najwyższej klasy, jeśli mija się to z prawdą. Takim działaniem możesz jedynie zniechęcić e-klientów i spowodować, że nigdy do Ciebie nie wrócą. Podkreśl inne walory Twojej oferty!
- Używaj słów kluczowych – nie oznacza to jednak upychania ich na siłę do opisów produktów. Takie działanie może spodobać się robotom wyszukiwarki, ale za to poirytować odbiorców. Musisz znaleźć kompromis!
- A zanim zaczniesz przygotowywać własne opisy, przeczytaj nasze 7 zasad skutecznego SEO.
Opinie motywują do działania
Zadbaj o widoczność opinii klientów, którzy skorzystali już z Twojej oferty. Niestety, ale nawet najlepszy opis produktu nie przekona do zakupu tak, jak zrobi to rekomendacja. Wielokrotnie udowodniono, że opinia innych osób silnie wpływa na ostateczne podjęcie decyzji. Ułatw swoim klientom poszukiwanie komentarzy, opinii czy recenzji, umieszczając je na karcie danego produktu. Zaoszczędzisz ich czas oraz skrócisz drogę do realizacji zamówienia.
Podsumowując
Jak widzisz opisy produktów w sklepie internetowym to aspekt, którego nie należy lekceważyć. Właściwie przygotowane mogą mieć wpływ na zwiększoną sprzedaż. Jeśli brakuje Ci czasu optymalizowanie Twojego e-sklepu lub dopiero planujesz jego założenie – skontaktuj się z nami! Zadbamy o Twój sklep, tak jak zrobiliśmy to dla PresKa, czy Modern Classic Home.