Jak wyróżnić swój content pośród morza innych firm cz. 2
Oto druga część naszego poprzedniego wpisu – Jak wyróżnić swój content pośród morza innych firm cz. 1. Dzisiaj przygotowaliśmy kolejne 3 porady jak skutecznie budować swój content marketing. Zapraszamy.
Stwórz unikalny głos Twojej marki.
Bez względu na to czym się zajmujesz i co sprzedajesz, jest wiele firm, które oferują klientom to samo lub bardzo podobny produkt. W końcu prowadząc butik nie będziesz jedynym sklepem, który oferuje klientom ubrania. Sposób na odróżnienie się od swojej konkurencji to stworzenie unikalnego głosu Twojej marki. Rozwinięcie takiego głosu nie jest niczym łatwym i na pewno nie osiągniesz tego przez jedną noc. Natomiast wnikliwa analiza klientów i częste burze mózgów generujące kreatywne pomysły z pewnością przyniosą oczekiwany efekt. Dążąc do osiągnięcia swojego unikalnego głosu weź pod uwagę te kilka aspektów:
- Poczucie humoru zawsze przyciąga klientów. Pokaż, że potrafisz się śmiać.
- Nie wszystkie treści muszą obracać się wokół Twojej branży czy produktu. Wybierz tematy, które łączą użytkowników i przenieś je do swojej marki subtelnie – będzie to odebrane pozytywnie.
- Nie ma nic złego w debatach co jakiś czas, nawet tych mniej przychylnych dla Twojej marki. To sprawi, że Twoja firma będzie dostrzeżona i zwróci uwagę na to, że chcesz rozmawiać. W końcu żadna reklama nie jest złą reklamą.
Jak już dołączysz do swojego marketingu powyższe porady, pamiętaj żeby pozostały one spójne. Omów ze swoim zespołem kluczowe cechy, które będą powtarzać się w każdym produkcie. Konsekwencja i spójność jest najlepszą formą do budowania zaufania i społeczności wokół swojej firmy.
Nie zawsze musisz grać grzecznie
Chcąc kierować się content marketingiem nie możesz grać zawsze bezpiecznie. Chcąc być zauważonym przez masy musisz od czasu do czasu wyjść ze swojej strefy komfortu i zaryzykować. Jeśli nie jesteś pewien w jaki sposób zrobić to poprawnie, zapoznaj się z formułą 70/20/10. Jest to podział działań marketingowych w następujący sposób:
- 70 % powinno zawierać działania sprawdzone, bezpieczne i trafiające do dużej ilości widzów.
- 20% to nieco bardziej ryzykowne również kreatywne działania stworzone po to, aby pozyskać nowych odbiorców.
- 10% to działania eksperymentalne i ryzykowne. Tutaj możesz testować co działa, a co nie, być kontrowersyjnym i wykazać się odwagą.
Staraj się działać świadomie i zaplanuj swoje taktyki w sposób mądry. Twoim celem jest stworzenie contentu, który zwróci uwagę ludzi i potencjalnie będzie rozpowszechniał się w sieci. Pamiętaj o tym, żeby zastanowić się jaka może być reakcja na to, co zaprezentujesz. W oparciu o te przemyślenia przygotuj plan B i bądź gotowy na każdą ewentualność.
Zaangażuj swoich odbiorców personalnie.
Dzisiejsi konsumenci – w szczególności milenialsi – szukają marek, które angażują i odnoszą się do nich na poziomie osobistym. Content marketing w dzisiejszych czasach to dwukierunkowa ulica. Dzięki korzystaniu z mediów społecznościowych, marki mogą komunikować się z użytkownikami w czasie rzeczywistym. Wielu konsumentów zgadza się, że komunikacja z daną firmą poprzez social media sprawia, że prościej jest rozwiązać problemy i uzyskać odpowiedź na borykające ich pytania.
Jednym z najistotniejszych filarów content marketingu jest przeniesienie ludzkiego czynnika do Twoich działań w sieci. Odpowiadanie na pytania w rzeczywistym czasie i robienie tego w sposób personalizowany, to fenomenalny sposób na pokazanie światu, że za Twoją marką są prawdziwi ludzie. Dzięki temu budujesz autentyczny wizerunek i wzbudzasz większe zaufanie, ponieważ dystans między Tobą a konsumentem się zmniejsza.
Użytkownicy są powodem, dla którego Twój kontent – i cała Twoja działalność – istnieje przede wszystkim. Angażowanie ich jest jednym z najbardziej inteligentnych sposobów w jaki możesz zwiększyć lojalność do marki i budować społeczność wokół niej.
Podsumowanie
Mówiąc najprościej content marketing jest obecnie jednym z najskuteczniejszych form, które pomogą Twojej firmie wywierać wpływ na konsumentów. Pomimo tego, że technologia wciąż się zmienia podstawowe wartości z nim związane, pozostaną te same. Zastanów się nad powyższymi punktami i pomyśl o swojej strategii jak o czymś w stanie stałej ewolucji i wzrostu. Zawsze analizuj zarówno zwycięstwa i porażki, aby wprowadzić swoją markę do wyższego poziomu widoczności. Powodzenia!