Funkcje sklepu internetowego, które warto mieć

Poznaj funkcje sklepu internetowego, które będą uśmiechem w stronę użytkowników, a tym samym pomogą Ci zrealizować założone cele sprzedażowe.

funkcje sklepu internetowego

Niektórzy powierzchownie twierdzą, że sprzedaż jest jedyną funkcją, jaką powinien spełniać sklep internetowy. Oczywiście jest to Twój główny cel. Aby go jednak osiągnąć i sukcesywnie podnosić sprzedaż, musisz zapewnić użytkownikom atrakcyjną oraz wiarygodną witrynę. Bez tego, tylko nieliczni zdecydują się na zakup Twojego produktu. Pozostali szybko opuszczą Twoją stronę i znajdą satysfakcjonującą ofertę u konkurencji. Jeśli nie chcesz do tego dopuścić, poznaj użyteczne funkcje sklepu internetowego.

Live chat

Kontaktowanie się z klientami wyłącznie za pośrednictwem e-maili to już odległe czasy. Dzisiaj liczy się krótki czas odpowiedzi na zapytania i wygodna komunikacja. Zaangażowanie i sprawne odpowiadanie na komentarze oraz wiadomości w mediach społecznościowych to standard, o którym musisz pamiętać, co jeszcze możesz zrobić, aby usprawnić komunikację z klientami? Umieść na swojej witrynie live chat, za pośrednictwem, którego użytkownicy będą mogli w sprawny sposób kontaktować się z Tobą. Odpowiadaj na ich zapytania, rozwiej wszelkie wątpliwości i spraw, aby stali się Twoimi klientami.

Zaawansowane filtrowanie

Jeśli w Twojej ofercie znajduje się dużo produktów, ułatw klientom znalezienie dokładnie tego, czego potrzebują. Pomoże im w tym zaawansowane filtrowanie, dzięki któremu unikniesz ich zniecierpliwienia i poirytowania, które mogłoby się pojawić po długotrwałym poszukiwaniu idealnego artykułu. Kategorie produktów to minimum, które ułatwi użytkownikom wyszukiwanie. W zależności od tego, co oferujesz, zaproponuj im bardziej szczegółową filtrację. Jeśli np. działasz w branży modowej, pozwól wyselekcjonować artykuły według rozmiarów, kolorów, rodzajów materiałów czy przedziału cenowego. To pomoże skrócić klientom drogę do wymarzonego produktu, oszczędzi ich czas i pozytywnie nastawi do Twojego sklepu internetowego.

funkcje sklepu internetowego

Powiązane produkty

Wciąż zastanawiasz się, jakie jeszcze funkcje sklepu internetowego warto wdrożyć, aby uprzyjemnić klientom proces zakupowy? Pokazywanie powiązanych produktów z pewnością im się spodoba. Prawdopodobnie również Ty robiąc zakupy online chętnie korzystałeś z tej funkcji. Zobaczyłeś fajną koszulę, ale nie dokońca pasowała Ci jej kolorystyka? Jeśli poniżej znalazłeś tę samą, ale już w idealnej kompozycji barw to prawdopodobieństwo, że wisi już w Twojej szafie – jest duże ;-)

Lista życzeń

Zdarzyło Ci się, że strasznie spodobał Ci się jakiś produkt, ale akurat w tym miesiącu miałeś spore wydatki i nie chcąc zbytnio nadwyrężać budżetu, musiałeś obejść się bez niego? Pewnie nie raz ;-) Nie jesteś w tym osamotniony, wielu klientów ma ten sam problem. Pozwól użytkownikom zapisać wymarzone produkty na liście życzeń, tak żeby pamiętali o nich i zrealizowali zakupy w dogodnym dla nich czasie.

funkcje sklepu internetowego

Opinie klientów

O sile, jaką mają opinie innych klientów, pisaliśmy już wielokrotnie. Możesz dowiedzieć się więcej na ten temat z wpisów Jak działa wpływ społeczny w e-marketingu? oraz Oto dlaczego User Generated Content jest ważny. Dzisiaj chcemy jedynie krótko o tym wspomnieć. Jeśli zastanawiasz się, które funkcje sklepu internetowego warto mieć, to opinie klientów są jedną z tych, które mają znaczący wpływ na zaufanie do Twojej witryny oraz produktów. Artykuły posiadające pozytywne opinie, które widoczne są na kartach produktu, są chętniej wybierane przez kolejnych klientów. Analogicznie – jeśli tych opinii będzie brakować, wielu użytkowników będzie wahać się przed kupnem takiego niesprawdzonego i nieocenionego pozytywnie przez innych produktu.

Podsumowując

Jak widzisz, jest kilka funkcji, które warto mieć w sklepie internetowym, aby przypodobać się klientom, a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż. Oczywiście to nie wszystkie z nich ;-) Każdy sklep internetowy ma własną specyfikę oraz unikalną ofertę, do której należy dopasować właściwe funkcjonalności.