Jakie e-maile wysyłać klientom?
Zaczynasz tworzyć bazę e-mailową dla Twojego biznesu, ale nie wiesz, co właściwie masz wysyłać swoim subskrybentom? Bez obaw, każdy na początku drogi ma prawo do takich wątpliwości. Jako agencja interaktywna codziennie poznajemy preferencje użytkowników oraz przyglądamy się ich przyzwyczajeniom. W tym wpisie postanowiliśmy podzielić się z Tobą naszą wiedzą, tak abyś pozbył się wątpliwości co do tego, jakie e-maile wysyłać klientom.
Jakie e-maile wysyłać klientom?
Wiadomość powitalna
Na początek – wiadomość powitalna – to od niej zaczniecie tworzyć wspólne relacje. Skup się na tym, aby pokazać w niej osobowość Twojej marki. Wybierz słowa oraz design, które będą trafiać do Twojej grupy docelowej oraz pomogą Wam nawiązać więź. Zarezerwuj w e-mailu trochę miejsca na krótki opis, w którym pokażesz, kim jesteś, czym się zajmujesz i jakie korzyści zyskują Twoi klienci. Pamiętaj, że wiadomość powitalna powinna wylądować w skrzynce odbiorcy bezpośrednio po tym, kiedy wyrazi on chęć dołączenia do Twoich subskrybentów.
Najnowsze informacje
Regularne wysyłanie wiadomości Twoim subskrybentom pozwoli im być na bieżąco z Twoją ofertą. Dzięki temu nie zapomną o Tobie, a jeśli stworzysz naprawdę interesującą ofertę, wystarczy jedno kliknięcie, aby przeskoczyć na Twoją stronę i dokładniej jej się przyjrzeć. Informuj ich o nowych produktach, najświeższych promocjach, wpisach na blogu, konkursach czy eventach, które organizujesz lub w których bierzesz udział.
Twój produkt
Jeśli wprowadzasz nowy produkt lub któryś z dotychczasowych zyskał dużą popularność wśród Twoich klientów, koniecznie się tym pochwal. Wyślij e-mail, w którym pokażesz zdjęcia produktu, jego zalety czy pozytywne opinie na jego temat. Nie pozwól jednak, aby subskrybenci pozostali wyłącznie na zapoznaniu się z Twoją wiadomością. Zawrzyj w niej wyraźne CTA, które zachęci odbiorców do przejścia na Twoją stronę.
Prezenty i gratisy
Chyba wszyscy lubią niespodzianki, jeśli więc chcesz rozpieścić odbiorców i przywiązać ich do Twojej marki – raz na jakiś czas, przygotuj dla nich małe prezenty lub zaproponuj coś gratis. I nie martw się, że na tym nie zyskasz. Takie niewielkie niespodzianki mają ogromny potencjał – wieść o nich szybko się rozchodzi, dzięki czemu o Twoim produkcie zrobi się głośno, a Ty zyskasz większe grono klientów.
E-mail z podziękowaniem
Brakuje Ci czegoś w naszej liście? Wciąż zastanawiasz się, jakie e-maile wysyłać klientom? To dobrze – jest jeszcze jedna wiadomość, którą musisz koniecznie wysyłać. To e-mail z podziękowaniem – za zrealizowanie zakupów czy dołączenie do listy subskrybentów. W ten sposób pokażesz odbiorcom, że zależy Ci na pozytywnych relacjach i że chcesz je ciągle rozwijać.
Na koniec
To jeszcze nie wszystko! Jeśli zajmujesz się sprzedażą online, koniecznie musisz wiedzieć, czym jest porzucony koszyk. To sytuacja, w której klient dodał produkty do koszyka, ale nie sfinalizował zakupów. To jednak nie koniec świata, a Ty możesz jeszcze powalczyć o tego klienta! Ludzie porzucają koszyki z wielu powodów, nie zawsze jest to oznaką , że znaleźli lepszą ofertę. Czasami zwyczajnie zapominają o zrealizowaniu zakupów – szczególnie w gorączce świątecznych przygotowań. Nasza rada? Wyślij wiadomość, w której przypomnisz klientowi, że porzucił koszyk i zachęć go do sfinalizowania zakupów specjalną ofertą – np. zaproponuj zniżkę lub darmową dostawę.