Jakie treści publikować na firmowym fanpage’u?

Jeżeli prowadzisz firmowy fanpage korzystając z social mediów, na pewno nie raz się zastanawiałeś: Co dziś opublikować? Ten wpis rozwiąże Twój problem!

Treści, które trafią na firmowy fanpage powinny odnosić się do przemyślanej strategii. Ale co jeżeli social mediami zajmujesz się z doskoku? Wtedy potrzebujesz gotowego szablonu. Czegoś, co na pewno się sprawdzi. Dziś przedstawimy Ci garść sposobów, które zainspirują, nawet w chwili największego kryzysu twórczego!

Pokaż swoją firmę od środka

Pozwól odbiorcom zajrzeć do Twojej firmy. Pokaż jak funkcjonujecie od kuchni. W naturze ludzkiej zakorzeniona jest ciekawość. Wykorzystaj to! Przedstaw swoich pracowników i to świetne miejsce, w którym razem pracujecie. Pamiętaj, że dla ludzi z zewnątrz jest to strefa zamknięta. Dlatego pozwól im poznać ułamek tajemnicy. Zdjęcia czy krótkie filmy „spoza planu” idealnie się do tego nadają. Jeżeli uda Ci się uchwycić coś ciekawego co wydarzyło się w Twojej firmie (to jak Twój team się świetnie bawi czy jak świętujecie udaną transakcję) – podziel się tym na social mediach!

Blog 1

Siła cytatu

Ludzie lubią sentencje. Siłę napędową zapisana w kilku słowach. Dlatego mądrości wypowiedziane przez autorytet są bardzo popularne. Poszukaj więc „bohaterów” swojej branży i zacytuj jedną z ich inspirujących wypowiedzi. Mogą to być osoby również spoza branży. Wtedy cytat merytorycznie powinien odnosić się do wielu działalności.

Bądź przewidywalny…ale tylko w tej kwestii!

Lubimy wiedzieć czego możemy się spodziewać. Dlatego w publikowaniu treści na fanpage Twojej firmy powinieneś wprowadzić stały typ treści, który będzie pojawiał się cyklicznie. Może to być wspomniany cytat czy urywki z życia wewnątrz firmy. Najważniejsze, aby Twoi odbiorcy wiedzieli, że mają do czynienia z czymś, co się powtórzy. Dodatkowo użyj hashtag’u z nawą tego cyklu.

Zachęcaj odbiorców do interakcji

Poznaj ich. Wyraź swoje zdanie i zapytaj ich o opinie. Co sądzą. Jak im się podoba to, co udostępniłeś. Oczywiście pytaj o konkrety związane z Twoją branżą! Pozwól im poczuć, że oni również się liczą, a Twoja firma szanuje ich zdanie.

Udostępniaj swoje posty na różnych kanałach…

Ale nie w tym samym czasie. Już tłumaczymy. Jeżeli w poniedziałek udostępnisz swój post na wszystkich portalach społecznościowych, wtedy pewnie zirytujesz swoich klientów. Dziwi Cię to? Już wyjaśniamy. Jeżeli klient odpali facebooka i zobaczy Twój post, a następnie odwiedzi instagrama i tam również zobaczy to samo, to szybko go zirytujesz. Najlepszym rozwiązaniem będzie udostępnienie danej treści w poniedziałek i przypomnienie o niej za parę dni na innym portalu społecznościowym. Wtedy żywotność Twoich treści zostanie wydłużona. Poza tym nie zirytujesz fanów wtórnością informacji.

Podsumowując

Jest jeszcze wiele innych, równie przydatnych sposobów na tworzenie treści do publikacji w social mediach. Za tydzień poznasz drugą część naszej listy o pomysłach, które możesz wykorzystać przy tworzeniu treści na fanpage swojej firmy!