Kalendarz e-commerce – te ważne daty musisz znać!
Zbliżają się dwie ważne dla branży e-commerce daty – Black Friday (23.11) i Cyber Monday (26.11). To świetne okazje, aby przyciągnąć internautów do swojego sklepu internetowego – zwiększyć ruch i sprzedaż. Pamiętasz o pozostałych ważnych dla e-handlu datach? Poznaj je i ułatw sobie planowanie promocji oraz publikacji treści. Sprawdź kalendarz e-commerce.
Kalendarz e-commerce – najważniejsze daty zima 2018/19
Black Friday
Kiedy: 23 listopada
Czasy, w których Black Friday kojarzony był jedynie z działaniami offline, już dawno przeminęły, a e-sklepy co roku zacięcie walczą o klientów, wykorzystując tę okazję. Aby wybić się w gronie konkurentów, z pewnością musisz przygotować niepowtarzalną, wyróżniającą się ofertę.
Zajrzyj do naszego wpisu Black Friday – 5 inspirujących wskazówek po ściągę, która pomoże Ci przygotować skuteczną strategię.
Cyber Monday
Kiedy: 26 listopada
Cyber Monday, czyli nasz Cyfrowy Poniedziałek to dzień, w którym przyjęło się organizowanie wyprzedaży i promocji w handlu online. Podczas komunikacji z klientami warto wyraźnie zaznaczać, że oferta jest ograniczona do 24 godzin, zachęcając ich do impulsywnych zakupów.
Andrzejki
Kiedy: 30 listopada
Koniec listopada to okres Andrzejkowych imprez, dlatego szczególną uwagę na tę datę powinni zwrócić sprzedawcy w branży modowej. To świetna okazja, aby zwiększyć sprzedaż wieczorowych sukienek, szpilek, torebek czy innych dodatków,
Dzień Darmowej Dostawy
Kiedy: 5 grudnia
To okazja, której nie powinieneś przespać. Sklepy, które tego dnia oferują klientom darmową dostawę swoich produktów, mogą liczyć nawet na 90% wzrost ruchu na stronie.
Ostatni weekend przed świętami
Kiedy: 15-16 grudnia
To ostatni moment, aby zamówić prezenty dla bliskich, tak aby zdążyły dotrzeć do nas jeszcze przed Świętami. Choć zwykle tydzień powinien w zupełności wystarczyć na dostawę zamówień, Boże Narodzenie to czas wzmożonych zakupów online i niektóre sklepy mogą mieć problem z obsłużeniem tylu klientów na czas. Dlatego jako właściciel e-sklepu powinieneś odpowiednio wcześniej zwrócić uwagę internautom, że do świąt pozostało coraz mniej czasu.
Dzień Babci i dzień Dziadka
Kiedy: 21 i 22 stycznia
Co najmniej tydzień przed tymi datami powinieneś zacząć inspirować internautów świetnymi pomysłami na prezent dla najstarszych przedstawicieli Twojej rodziny.
Walentynki
Kiedy: 14 luty
Wzmożony czas dla biznesu e-commerce to również okres poprzedzający święto zakochanych. Choć wciąż najpopularniejszym upominkiem od mężczyzn wydają się kwiaty, to rosnąca popularność zakupów online powinna zmotywować Cię do tego, aby przekonać zakochanych, że w Twoim e-sklepie znajdą lepszą alternatywę na tę okazję.
Twoim zdaniem Walentynki są przereklamowane? Myślisz, że Twoi klienci myślą podobnie? Spróbuj zaproponować specjalną ofertę z okazji Dnia Singla (15.02).
Znałeś te ważne daty w e-commerce? A może znasz ich znacznie więcej? Podziel się nimi w komentarzu ;)