Konto firmowe na Instagramie – jak efektywnie prowadzić?

Prowadząc konto firmowe na Instagramie masz okazję do pozyskania klientów wśród ponad 700 milionów użytkowników. Właściwie prowadzony profil pomoże Ci budować świadomość marki i angażować użytkowników.

konto firmowe na Instagramie
Czasy, w których wchodząc na Instagrama mogliśmy wyłącznie przeglądać zdjęcia naszych znajomych, apetycznych potraw, różnych zakątków świata czy obserwować profile gwiazd już minęły. Potencjał tego serwisu społecznościowego już dawno dostrzegły także marki, wykorzystując go jako kolejny kanał promocji oraz sprzedaży. Aby konto firmowe na Instagramie przynosiło zamierzone efekty, zamieszczane posty muszą być zgodne z przemyślaną strategią. Dowiedz się również, jak efektywnie prowadzić fanpage na Facebooku.

Od czego zacząć?

Poważnym błędem niektórych marek jest lekceważące podejście do opisu konta, czyli tzw. bio. Jest to natomiast jedyne miejsce, gdzie możesz umieścić klikalny link, prowadzący np. do strony Twojej marki lub przekierowujący do Twojego e-sklepu. Tworząc bio zasugeruj się poniższymi zasadami:

  • zwięźle przedstaw charakter Twojej firmy — nikt nie chce czytać długich opisów,
  • dodaj hashtag Twojej marki, aby Twoi klienci mogli oznaczać ją na swoich postach,
  • zachęć do podjęcia działania, np. przejścia na Twoją stronę,
  • poinformuj użytkowników o Twojej obecności w innych mediach społecznościowych,
  • użyj emoji, które podkreślą pozytywny wizerunek Twojej firmy (przeczytaj o tym, jak prawidłowo wykorzystać emoji w komunikacji marketingowej).

Nie reklamuj wprost!

Zarządzając firmowym profilem, kierujcie się ważną zasadą — Wasze posty nie powinny być stricte sprzedażowe! Współcześni konsumenci naprawdę mają po dziurki w nosie perswazyjnych przekazów reklamowych przepełniających media. Serwując im kolejną dawkę, jest duże prawdopodobieństwo, że zwyczajnie zniechęcisz ich do swojej marki, a to zdecydowanie mija się z celem Twojego profilu. Zamiast udostępniać zwyczajne zdjęcia produktów i grafiki bezpośrednio przekonujące do kupna, postaw na inspirujące oraz ciekawe
obrazy, które użytkownicy Instagrama chcą oglądać. Zadbaj również o to, aby Twoje posty były spójne. Postaw na konkretny filtr i określoną kolorystykę koniecznie współgrającą z charakterem Twojej marki.

Kiedy publikować posty?

Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na to pytanie. To, o której godzinie wrzucasz post, powinno być uwarunkowane charakterystycznymi dla Twojej grupy docelowej zachowaniami. Zwrócić uwagę na to kiedy najczęściej korzystamy z Instagrama. Zazwyczaj przeglądamy zdjęcia po przebudzeniu oraz przed zaśnięciem. Jeśli Twoim celem jest trafienie do osób pracujących o ściśle określonych godzinach, przeanalizuj, o której mają czas na przerwę oraz nadrobienie zaległości w mediach społecznościowych. Natomiast jeśli oferujesz produkty mamom niemowląt, zupełnie inaczej zaplanuj harmonogram postów. Nie mają one zapewne czasu na Instagram w godzinach porannych oraz wieczorem. Dlatego konieczna będzie szczegółowa analiza zachowań Twojej grupy docelowej.

Kreatywność to podstawa

Korzystaj z różnych formatów postów dostępnych na Instagramie. Nie oznacza to jednak, że musisz używać ich wszystkich – pamiętaj o umiarze! Wypróbuj albumy, gridy, czy wideo i sprawdź, co lubią oglądać Twoi odbiorcy. Bądź kreatywny! Pamiętaj, aby zachować spójność w swoich przekazach i nie przesadzać. Dobrym pomysłem może okazać się wykorzystanie Insta Stories np. do pokazania Twoich współpracowników oraz swojej firmy od wewnątrz. Pokaż użytkownikom, czym się zajmujecie i że praca przebiega w przyjaznej atmosferze. To korzystnie wpłynie na Twój wizerunek oraz spowoduje wzrost zaufania do marki.

konto firmowe na Instagramie

Buduj relacje z użytkownikami

Samo wrzucanie zdjęć na Twój profil nie wystarczy. Jeśli chcesz, aby użytkownicy wchodzili z Tobą w interakcję, musisz zrobić pierwszy krok. Komentuj zdjęcia swoich obserwatorów, odpowiadaj na komentarze pod Twoimi postami i nie ignoruj zapytań w wiadomościach prywatnych. Nie zapomnij również o reagowaniu na oznaczenia Twojej marki na innych profilach. Te wszystkie działania ułatwią Ci budowanie dobrych relacji z użytkownikami Instagrama.

Wykorzystaj potencjał konta firmowego

Koniecznie wykorzystaj wszystkie możliwości, jakie stwarza konto firmowe na Instagramie. Masz dostęp do licznych statystyk, dzięki którym dowiesz się o liczbie wyświetleń czy danych demograficznych Twoich obserwatorów. To także możliwości szybkiego nawiązania kontaktu z klientami, które stwarzają przyciski CTA takie jak np. “Zadzwoń”.

Podsumowując

Konto firmowe na Instagramie to alternatywny kanał komunikacji z Twoimi obecnymi oraz potencjalnymi klientami. Właściwie prowadzony profil pomoże Twojej firmie w osiąganiu założonych celów. Zajmujemy się prowadzeniem profili w mediach społecznościowych nie od dziś, dlatego skontaktuj się z nami, a opracujemy skuteczną strategię dla Twojej firmy.