Live chat – 5 korzyści
Live chat zyskuje coraz większą popularność. Czy podążasz za trendami, a Twoi odbiorcy mogą korzystać już z tej formy komunikacji?
Z pewnością zależy Ci na tym, aby być zawsze o krok przed konkurencją. Bez względu na branżę, jaką reprezentujesz, jeśli masz własną witrynę, czy sklep internetowy, jedno jest pewne – aby prześcignąć rywali, musisz być na bieżąco z nowościami dotyczącymi stron www. To pozwoli Ci na wprowadzanie ulepszeń i innowacji, których oczekują współcześni użytkownicy. Chociaż live chat nie już nowością, postanowiliśmy poświęcić temu nasz dzisiejszy wpis, ponieważ jeszcze nie opublikowaliśmy żadnego tekstu na ten temat. Sprawdź zatem, jakie plusy wiążą się z jego wprowadzeniem.
Sprawna komunikacja z użytkownikami
Korzyścią, która jako pierwsza przychodzi do głowy, jest możliwość szybkiego, sprawnego kontaktu z odbiorcami. Jest to plus zarówno dla Ciebie, jak i użytkowników Twojej strony. Stwarzając im okazję do łatwego kontaktu, prawdopodobieństwo, że odezwą się do Ciebie, wzrasta. Dzięki temu możesz nawiązać relację i przekonać ich do Twojej oferty. Musisz oczywiście pamiętać, że live chat służy szybkiej komunikacji, nie możesz więc pozwolić, na to, żeby użytkownicy czekali na odpowiedź cały dzień – to musi nastąpić natychmiast.
Koniec z urywającą się słuchawką
Live chat to wsparcie dla kontaktu telefonicznego. Jeśli go wprowadzisz zainteresowani Twoją ofertą zyskają alternatywne narzędzie komunikacji. To również korzyść po Twojej stronie. Pewnie wielokrotnie zdarzyło Ci się, że podczas rozmowy z jednym klientem, drugi bezskutecznie próbował się do Ciebie dodzwonić. Jego irytacja narastała, a w efekcie Ty straciłeś klienta. Live chat to możliwość komunikowania się z wieloma klientami jednocześnie, dlatego nawet okres przedświąteczny nie powinien Cię przerażać.
Krok przed konkurencją
Możliwe, że Twoja konkurencja zaspała, a wdrożenie live chat’u będzie okazją do wyróżnienia się spośród rywali – to kolejny plus. W ten sposób zademonstrujesz swoim użytkownikom, że jesteś współczesnym przedsiębiorcom i że zależy ci na tym, aby zagwarantować im najlepszej jakości obsługę.
Zaufanie i lojalność
Zaufanie możesz budować na wiele sposobów. Więcej na ten temat, dowiesz się z naszego wcześniejszego wpisu 5 porad, które sprawią, że zbudujesz zaufanie e-klientów. Jedno jest pewne – musisz poświęcić sporo uwagi swoim odbiorcom. Live chat stwarza do tego świetną okazję, komunikując się z nimi we właściwy sposób, sprawisz, że użytkownicy będą Ci ufać. Na tym nie koniec – podczas rozmów stworzysz więź i przywiązanie, które sprawią, że klienci będą lojalni. Nie będą szukać alternatywnej oferty u Twojej konkurencji, bo będą pewni, że mogą zaufać Tobie.
Możliwość poznania odbiorców
Nawet najkrótsza rozmowa za pośrednictwem live chat’a pozwala na bliższe poznanie użytkowników Twojej strony. Zobaczysz, w jaki sposób się komunikują, o co pytają, jakich zapewnień szukają. Każda dodatkowa informacja pozwoli Ci na trafniejsze określenie ich oczekiwań oraz potrzeb.
Podsumowując
Wdrożenie live chat’u niesie za sobą wiele korzyści, zarówno dla Ciebie, jak i Twoich odbiorców. Warto z niego korzystać, bo to znak, że dbasz o stałe usprawnianie Twoich usług. To również uśmiech w stronę konsumentów, którzy z łatwością będą mogli uzyskiwać szybkie odpowiedzi na nurtujące ich pytania.