Oto dlaczego User Generated Content jest ważny

Jeśli w tworzeniu i zarządzaniu własnymi treściami jesteś już mistrzem, czas na User Generated Content i zainspirowanie Twoich odbiorców do działania. Kreowany w ten sposób content może przynieść Ci wiele pozytywów, o których Ci dzisiaj zamierzamy opowiedzieć.

user generated content

User Generated Content

Zanim na dobre zagłębimy się w temat, krótko wyjaśnijmy, czym właściwie jest User Generated Content? Są to po prostu treści generowane przez samych użytkowników. Nadal brzmi trochę niejasno? Już precyzuję ;-) User Generated Content może być realizowany w przeróżnych formach, wiele zależy od zaangażowania oraz kreatywności Twoich odbiorców. Do najpopularniejszych treści tworzonych przez użytkowników należą zdjęcia produktów publikowane w social mediach, często oznaczane charakterystycznymi hashtagami, powiązanymi z marką. Wzrost popularności Instagram Stories spowodował, że konsumenci zaczęli tworzyć krótkie filmy, na których często chwalą się ulubionymi produktami. Inną formą User Generated Content są komentarze publikowane przez odbiorców pod wpisami na blogach czy postami w social mediach. Kolejnym przykładem treści tworzonych przez użytkowników są opinie, a także oceny produktów. Jak widzisz – możliwości jest wiele. A dlaczego warto zachęcać użytkowników do takiego zaangażowania?
Jakie korzyści możesz zyskać, dzięki User Generated Content?

Wsparcie w promocji

Treści generowane przez Twoich odbiorców w dużym stopniu pomogą Ci w promowaniu Twojej firmy. Użytkownicy, dzieląc się własnymi opiniami czy rozpowszechniając content pokazujący Twój produkt, zwiększają świadomość Twojej marki. Warto więc motywować odbiorców do działania, ponieważ bez tego promocja spoczywa wyłącznie na Twoich barkach. Oczywiście, to nie zastąpi działań marketingowych, ale wesprze je i sprawi, że zainteresowanie Twoją marką będzie stale podtrzymywane, a Ty zyskasz content, którego nie musisz sam przygotowywać, ani za niego dodatkowo płacić.

Oszczędność czasu

Po przeczytaniu wcześniejszego akapitu powinieneś zauważyć kolejną korzyść. Dzięki zaangażowaniu Twoich użytkowników zyskujesz czas. A dokładniej – oszczędzasz go. Wiedząc, że klienci rozpowszechniają dodatkowe treści powiązane z Twoją marką, Ty możesz zająć się innymi zadaniami, podczas gdy Twój biznes nie stoi w miejscu.

Social proof – Klienci ufają klientom

Co możesz jeszcze zyskać, dzięki User Generated Content? Zauważ, że nie wszyscy konsumenci wierzą markom, że to właśnie ich produkt jest najlepszy. Czasem działania marketingowe firm nie wystarczą, aby przekonać potencjalnych klientów. Właśnie wtedy treści generowane przez innych konsumentów mają znaczącą rangę. Zdecydowanie bardziej wierzymy klientom – osobom takim samym, jak my, niż markom, które używając chwytów marketingowych, starają się wpływać na nasze decyzję zakupowe i skłonić nas do wyboru ich oferty.

Liczne badania pokazują, że opinie innych mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe – aż 70% użytkowników ufa opiniom innych! W rezultacie znacząco przyczyniają się one do wzrostu sprzedaży oraz zysków. Dlatego warto zachęcać zadowolonych użytkowników do dzielenia się ich pozytywną opinią, a na etapie projektowania Twojej witryny, pamiętaj oczywiście o tym, aby stworzyć specjalne miejsce przeznaczone na prezentacje ocen i recenzji Twoich produktów oraz jakości usług.

user generated content

Wyższa pozycja w wyszukiwarce

Nie zapomnijmy również o tym, że treści związane z Twoją marką, tworzone przez użytkowników, którzy często umieszczają w nich odnośniki do Twojej strony, pomogą jej wskoczyć na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. To ułatwi internautom znalezienie Twojej witryny, a w rezultacie zwiększy ruch.

Treści użytkowników mogą Cię zainspirować

Jeśli zadbasz o to, aby zgromadzić wokół swojej marki zaangażowane społeczeństwo, tworzenie treści stanie się dla Ciebie prostszym zadaniem. Dlaczego? Dlatego, że użytkownicy będą podsuwać Ci nowe tematy. Jest nawet duże prawdopodobieństwo, że będą to wątki, na które sam nigdy byś nie wpadł. Dzięki temu będziesz miał również pewność, że tworzysz content, który interesuje Twoją grupę docelową. Nie odnosi się to jedynie do samej treści. Wiedza, jaką możesz uzyskać z treści generowanych przez Twoich użytkowników, pozwoli Ci poznać ich preferencje. Wyciągnij wnioski i zastanów się nad sprzedawanym przez Ciebie asortymentem. Sugestie klientów możesz wykorzystać również do polepszenia jakości Twoich usług. Jeśli zatem brak Ci pomysłów, nie przejmuj się tym, tylko zainspiruj się tematami, które poruszane są przez Twoich odbiorców.

Podsumowując

Stwórz markę, na której temat konsumenci będą chętnie rozmawiać, dzielić się opiniami oraz generować treści. Oczywiście zrób wszystko, aby miały one pozytywny wydźwięk, bo nie chodzi o to, aby o Twojej marce mówiono, tylko aby mówiono dobrze. Zaangażowanie użytkowników oraz User Generated Content pozwolą Ci czerpać wiele korzyści, nie zapomnij jednak o analizie tych treści. Dzięki temu poznasz bliżej swoich klientów, zyskasz cenne wskazówki, a ich opinię oraz postawy wskażą Ci właściwą drogę do rozwoju Twojego biznesu.
W dzisiejszym wpisie skupiliśmy się na korzyściach płynących z User Generated Content. Nie można jednak pominąć faktu, że generowanie treści przez konsumentów wiąże się również z pewnymi zagrożeniami. O tym, jednak napiszemy w kolejnym wpisie ;-)