Najciekawszy real time marketing podczas mundialu

Jesteś ciekawy, które marki wykorzystały real time marketing podczas tegorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej? Zgromadziliśmy najciekawsze reakcje marek w jednym miejscu.

Jedni z nas głodni sportowych emocji wyczekiwali rozpoczęcia mundialu, inni natomiast – tak, jak zresztą nasza agencja interaktywna, z zaciekawieniem obserwowali pierwsze reakcje marek nawiązujące do tego wydarzenia.

Real time marketing w wykonaniu Żywca

Pierwszą marką, która zasługuje na wyróżnienie jest Żywiec. Specjaliści od content marketingu już wielokrotnie zapewnili nas, że mają głowy pełne pomysłów, a do tego świetnie znają swoich odbiorców. Z pewnością sporą część fanów piwa Żywiec możemy również uznać za fanów piłki nożnej, stąd nie powinno nas dziwić zaangażowanie marki w tworzenie treści nawiązujących do tegorocznego mundialu. Grafiki na oficjalnym profilu marki na Facebook’u zaczęły pojawiać się już przed pierwszym meczem naszej reprezentacji. Potem była odpowiedź na pierwszą przegraną naszego zespołu, a także na pożegnanie się reprezentacji z turniejem.

real time marketing

Bezkonkurencyjna reakcja Muzeum Narodowego

Największym echem w Polce rozeszły się oczywiście reakcje marek po przegranych meczach naszej reprezentacji. Do tej pory najbardziej zapadł mi w pamięć post opublikowany przez Muzeum Narodowe w Warszawie. Wpadłbyś na pomysł, jak połączyć ze sobą tak odrębne dziedziny, jak sport i sztuka? Osoby zajmujące się oficjalnym profilem muzeum idealnie uderzyły w punkt. 400 udostępnień to rekordowy wynik dla tego fanpage’a. Grafika stała się viralem, a od Muzeum Narodowego możemy się uczyć, jak przełamać nieco nudny wizerunek.

Szukasz pomysłu na promocje własnej marki? Zastanów się, jak Ty możesz wykorzystać real time marketing, czerpiąc inspiracje z aktualnych wydarzeń zyskujących sporą popularność. Takie zagranie sprawi, że również Twoja marka będzie miała szansę zyskać rozgłos. Pamiętaj jednak, że nie warto podpinać się pod wszelkie medialne wydarzenia. Niech te wybrane przez Ciebie mają jakieś powiązanie z Twoją działalnością, bo w innym przypadku możesz trafić do osób, które wcale nie będą zainteresowane Twoją marką.

Czujność IKEA

IKEA zazwyczaj nie zawodzi nas swoimi reakcjami na aktualne wydarzenia. Podczas mundialu również świetnie podjęła temat. Duży punkt za wyobraźnie, doskonałą znajomość swojego asortymentu i umiejętność zgrabnego powiązania produktów z aktualnymi wydarzeniami. Oglądałeś finał z przyjaciółmi, Wasze zdania były podzielone? IKEA zna rozwiązanie ;)

Chłodna reakcja lodów Koral

Kolejnym przykładem real time marketingu podczas mundialu jest reakcja producent lodów Koral. Chociaż kreacje marki nie rozeszły się ogromnym echem, to moim zdaniem warto wyróżnić ją szczególnie ze względu na spore zaangażowanie. Marka z okazji piłkarskiego święta stworzyła swojego brand hero – Chłodzimierza oraz założyła specjalny fanpage, na którym publikowała reakcje na poczynania naszej reprezentacji. Producent odważył się na “chłodne” komentarze w humorystycznym tonie.

real time marketing

 

Na koniec

Znajomość odbiorców, właściwa reakcja i kreatywny pomysł, mogą sprawić, że real time marketing okaże się niezwykle skutecznym narzędziem promocji, zwłaszcza podczas tak popularnego i medialnego wydarzenia, jakim jest mundial.