Promocja fanpage niskim kosztem
Promocja na Facebooku potrafi być bardzo skuteczna. Małe firmy codziennie korzystają z reklam najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie, docierając do milionów odbiorców. Co jeśli jednak Twoje środki na promocję są ograniczone? Oto kilka porad na promocję małych firm z wykorzystaniem Facebooka.
Jest wiele sposobów promocji przez Facebooka. Inaczej prowadzi się kampanie reklamową małej firmy lokalnej, inaczej, dużego koncernu a jeszcze inaczej firm online. “Dobrze, ale jak mam wypromować swoją lokalną firmę fanpage zdobył popularność bez drogich reklam?” O sposobach na generowaniu ruchu na stronie pisaliśmy już wcześniej. Dziś pokażemy CI proste sposoby na promocję z wykorzystaniem Facebooka przy ograniczonym budżecie
Przygoda z fanpagem
Przy prowadzeniu strony na Facebooku początki bywają trudne. Ciężko o większe osiągnięcia gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z fanpagem. I tutaj pierwsza rada:
Nie skupiaj się tylko na tym co chcesz wypromować. Zamiast tego postaw na ciekawy content (O contencie więcej tu i tu). Jeśli nie wiesz o czym mógłbyś pisać podpowiadamy: przedstaw swój zespół, dziel się linkami, opowiadaj o tym, co się dzieje na co dzień. Nawet remont drogi dojazdowej może być dobrym newsem. W końcu Twoi klienci będą mogli wygodniej dojechać.
Współpracuj z blogerami i innymi stronami
Warto współpracować z Blogerami, Youtuberami, czy powszechnie zwanymi Influrenserami. nadal często wybieramy usługi z polecenia, więc warto zadbać o to, by wpływowe osoby nas polecały. Pamiętaj, że to nie zawsze musi być ktoś “najwyższych lotów”. Może w Twojej okolicy ktoś prowadzi fanpage o Twoim mieście, może akurat warto wejść z nim współprace. Pamiętaj, że część blogerów będzie chętnie rozliczy się barterowo za polecenie. Wystarczy tylko porozmawiać! :)
Niedoceniony potencjał grup
Warto zainteresować się grupami. To świetne miejsce aby lokować swoje produkty. Możesz dołączyć do grup związanych z Twoją okolicą. Dzięki temu będziesz trafiał bezpośrednio do swojej grupy docelowej. Możesz także zachęcać Twoich klientów aby zostawiali w grupach informacje o Tobie. Dzięki temu zyskasz na wiarygodności a Twój fanpane będzie jeszcze lepszy.
Kilka zasad ogólnych!
Pamiętaj o tym, aby publikować regularnie. To bardzo ważne, aby nie dopuścić do sytuacji, w której Twoi klienci będą szukać wpisów a znajdą jedynie poruszany wiatrem krzaczek znany z westernów. Używaj emoji oraz dodatkowych funkcji w postach takich jak zamelduj się, czy czuję się. To zwróci uwagę Twoich odbiorców i da lepszy wydźwięk Twoim postom. Pamiętaj o legalnych źródłach zdjęć oraz nie publikuj lol-contentu, czyli śmiesznych obrazków. No może czasem – tylko nie przesadzaj! :)
Promuj się lokalnie!
Ostatnią naszą radą jest mądre dobieranie reklam. Warto na to zwrócić uwagę, zwłaszcza gdy na początku nie mamy dużego budżetu reklamowego. Dobrze jest go wykorzystać w maksymalnie optymalny sposób. Mając firmę lokalną warto zainteresować się formatem reklamowym Promuj się lokalnie. To dobre narzędzie, które pozwoli Ci dotrzeć bezpośrednio do odbiorców z Twojej okolicy. Pamiętaj, aby dobrze ustawić parametry takiej reklamy.
Jeśli będziesz miał problemy z Twoim fanpage, jeśli uznasz, że Twoje działania nie przynoszą odpowiednich efektów warto zwrócić się do Agencji interektywnej o pomoc. Dalsze działania słabej jakości mogę źle wpłynąć na Twój wizerunek, dlatego warto oddać ten temat w ręce specjalistów. Odwiedź też naszego Fejsbuka!! dużo fajnych informacji tam znajdziesz ;)