Reklamy na Instagramie – praktyczne wskazówki

Badania udowodniły, że użytkownicy znacznie częściej reagują na reklamy na Instagramie niż na te na drugim serwisie Marka Zuckerberga. Chcesz zaangażować swoich klientów? Promuj swoją markę na Instagramie ;)

reklamy na instagramie

Co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz się reklamować na Instagramie? Aby przygotować reklamę, skorzystaj z Power Editora lub Menedżera reklam na Facebook’u. Nie zrobisz tego, jeśli nie masz jeszcze konta na tym portalu. Szybko nadrób zaległości – załóż profil, stwórz fanpage i rozpocznij działania za pomocą konta reklamowego.

Reklamy w news feedzie

Podobnie, jak na Facebook’u, także na Instagramie możesz tworzyć reklamy, które będą wyświetlane użytkownikom w news feedzie. Pojawią się one w aktualnościach między zdjęciami oraz filmami Instagramowiczów. Czym zatem różnią się posty sponsorowane od tych tradycyjnych? Reklamy na Instagramie opatrzone są wybranym przyciskiem CTA, który stwarza możliwość przekierowania użytkowników na wybraną przez Ciebie stronę. Możesz go dopasować zgodnie z Twoim celem biznesowym. Posty sponsorowane wyglądają, jak organiczne i mogą mieć postać:

  • pojedynczej fotografii (w formacie kwadratowym lub poziomym)
  • karuzelę obrazów (w formacie kwadratowym)
  • materiał wideo (w formacie kwadratowym lub poziomym)

Warto wspomnieć, że maksymalna długość reklam w news feedzie to 60 sekund.

Reklamy w Instagram Stories

Nie musisz się ograniczać jedynie do promowania Twojej marki w news feedzie. Masz głowę pełną pomysłów? Skorzystaj z reklam w Instagram Stories. To świetna alternatywa, dzięki której możesz przyciągnąć uwagę użytkowników. Twoje treści będą wyświetlane w trybie pełnoekranowym między relacjami innych użytkowników. Pamiętaj, możesz wybrać zdjęcie lub film, którego długość nie może przekraczać 15 sekund.

Jakie cele mogą mieć reklamy na Instagramie?

Aby utworzyć reklamę, która będzie wyświetlana użytkownikom Instagrama, musisz wybrać jeden z następujących celów:

  • Rozpoznawalność marki
  • Zasięg
  • Ruch (kliknięcia przekierowujące do witryny lub sklepu z aplikacjami)
  • Instalacje aplikacji
  • Aktywność
  • Wyświetlenia filmu
  • Konwersje (konwersje w witrynie lub aplikacji)

Podsumowując

Na koniec pamiętaj, że Instagram jest aplikacją mobilną. Mimo że możesz go przeglądać na desktopie, Twoje reklamy będą się wyświetlać jedynie na urządzeniach mobilnych. Zdobyłeś już podstawowe informacje i wskazówki o tym, jak tworzyć reklamy na Instagramie. Czas na działanie – powodzenia!