Hashtagi na Facebooku – czy to ma sens?

O hashtagach już pisaliśmy i to dość dawno. Statystyki pokazują nam jednak, że ten wpis okazał się dla Was bardzo przydatny. Często do niego zaglądacie i czerpiecie wiedzę w kwestii hashtagów, która mam nadzieje przydaje się w działaniach promocyjnych Waszych marek. Dlatego właśnie postanowiliśmy dzisiaj trochę odświeżyć temat i uzupełnić go nowymi informacjami. No właśnie – hashtagi na Facebooku – czy warto ich używać?

Hashtagi na facebooku

Z pewnością nie mielibyście problemu z odpowiedzią na to pytanie, jeśli skupilibyśmy się na takich portalach, jak Instagram czy Twitter. Tam posługiwanie się hashtagami jest oczywiste. Dzięki nim nasze posty docierają do followersów, a także użytkowników spoza grupy obserwatorów. Wyszukujemy posty po wybranych hasłach, a algorytm Instagrama podrzuca nam fotki, z hashtagami, którymi jesteśmy zainteresowani. Właściciele kont używając ich, zapewniają sobie zwiększenie zasięgów. Okej – a co w takim razie z Facebookiem?

Hashtagi na Facebooku – czy to ma sens?

I tak, i nie ;-) To zależy od tego, jak ich używasz. Jeśli poniższe przykłady opisują Twoją “strategię” to szybko się z niej wycofaj, bo nie przyniesie Ci ona żadnych korzyści.

Zbyt dużo hashtagów

Najbardziej irytującym błędem jest dodawanie zbyt wielu hashtagów przy Facebookowym poście. Jestem pewna, że któryś z Waszych znajomych wpadł na ten pomysł i sami odczuliście, że takie posty są niezwykle drażniące, a do tego nieczytelne.

Pro tip: Statystyki pokazują, że posty z większą ilością hashtagów osiągają mniejsze zasięgi i zyskują mniej reakcji – zatem ostrożnie!

Źródło: buzzsumo

Zbyt długie hashtagi

Używając zbyt długej frazy, jak #PisanieDługichHashtagówNaFacebooku zmniejszamy możliwość jej odnalezienia. Ile osób wpadnie na to, żeby szukać dokładnie takiego układu słów i ile osób otaguje tak swój tekst? W strumieniu znajdzie się więc tylko jeden post, który na dodatek może nie być nigdy wyszukiwany.

Rozdzielanie hashtagów

Użycie spacji, myślnika lub kropki spowoduje przerwanie hashtagu. Jeśli chcesz w jakiś sposób odróżnić od siebie kolejne wyrazy, użyj po prostu dużej litery.

Czy to oznacza, że hashtagi na Facebooku nie mają żadnego sensu? Nie, jeśli używasz ich w przemyślany sposób. Jeśli hashtagi na Facebooku nie byłyby klikalne i nie przenosiły nas do postów powiązanych tematycznie, wtedy można by je było nazwać bezsensownymi. Nie jest tak, więc jak właściwie ich używać?

  • 1-3 hashtagi w zupełności wystarczą! Taka ilość nie sprawi, że odbiorcy będą poirytowani, a Facebook nie ukara postu obniżonym zasięgiem
  • dobre hashtagi to te, które są wyszukiwane przez użytkowników – warto nawiązywać do popularnych wydarzeń
  • korzystanie z hashtagów jest sensowne, kiedy używamy konkretnych fraz związanych z naszą branżą
  • jeśli zależy nam na użyciu unikalnego hashtagu, warto wstawić obok niego bardziej popularny, a najlepiej brandowy, który wesprze budowanie świadomości Twojej marki
  • dobrze jest wykorzystywać hashtagi do grupowania treści na własnym fanpage’u lub zarządzanej grupie

Podsumowując

Mimo że hashtagi na Facebooku nie są tak popularne i skuteczne, jak np. na Instagramie, warto z nich korzystać w przemyślany sposób. Posty z odpowiednio wybranymi hashtagami przyciagają uwagę i pomagają uzyskać większe zasięgi.

Polecane wpisy

Dlaczego Content został Królem?
Gry reklamowe
Instagram – nowe możliwości reklam