Sam zrób sobie sklep, czyli nowy kreator Shoplo!
O Shoplo pisaliśmy niedawno opowiadając o tym jakie to małe, sprytne i niepozorne narzędzie. Nie minęło kilka miesięcy, a ten rozwijający się startup zaskoczył nas czymś zupełnie nowym. Panie i Panowie – oto nowy kreator Shoplo!
Zaczęło się niepozornie. Pojawiły się newslettery i porządnie zbudowana kampania wokół narzędzia, które pewnie nieźle namiesza na rynku systemów sklepów internetowych. A o co chodzi? A no 23 czerwca premierę miał kreator szablonów, który jak samo Shoplo mówi pozwoli nam, a przede wszystkiemu “szaremu Kowalskiemu”, stworzyć swój wyjątkowy sklep internetowy bez znajomości htmla, czy innych tajemnych sztuk walki w internecie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym narzędziu – odwiedź nasz wpis o shoplo.
Ochoczo wzięliśmy się za testowanie tego narzędzia i oto przed Wami kilka naszych spostrzeżeń na temat tej nowości.
Aż za prosto!
Kiedy wejdziesz na stronę główną Shoplo szybko znajdziesz odpowiednią zakładkę. Później jest jeszcze prościej. Na dzień dobry otwiera się ładny pusty szablon oraz niewielkie menu po prawej stronie. W nim znajdziemy kolejno: Nagłówki, Banery, Siatkę produktów, Stopki, Separatory, Blogi i Newslettery. Są to główne obszary, kreacji szablonu. Wybierając każdy z nich możemy przeciągać na zasadzie drag ang drop wybrane przez nas układy elementów na stronie. Na przykład wybierając Banery znajdziemy kilka układów zdjęć na slajderze. To już od nas zależy, czy potrzebujemy jednego, dwóch czy kilku zdjęć reprezentujących naszą ofertę. Shoplo daje tu spore możliwości. Co ciekawe odeszli także od utartego układu slajder, produkty, stopka. Teraz banerów możesz dać więcej, także czekamy na pierwsze wyniki takiego rozwiązania. Może przynieść ciekawe rezultaty.
Kiedy już przejdziemy przez wszystkie etapy tworzenia strony głównej w podobny sposób możemy się zająć stroną kategorii produktów oraz samą kartą produktową. Na sam koniec Shoplo nas ładnie poprosi o chwilę cierpliwości by wdrożyć nasz układ do szablonu. Po przekierowaniu mamy okazję zapoznać się z personalizacją naszego układu. Możemy zmienić między innymi kolory na stronie, fonty oraz dostosować pozostałe elementy takie jak stopki, siatki produktów, czy układ produktu. Gdy zakończymy naszą personalizację Shoplo przekieruje nas już panelu administracyjnego sklepu gdzie możemy dalej zarządzać swoim projektem.
Nie ma produktów bez wad!
Kiedy przekopaliśmy się już przez cały panel, nie umknęło nam kilka wad. Chociażby to, co zasmuci wszystkich dotychczasowych użytkowników. Jeśli masz już sklep w Shoplo, nie będziesz mógł edytować tym narzędziem swojego dotychczasowego układu szablonu. Pozostaje Ci więc tylko postawienie całego sklepu od początku. I tak jak nie możesz użyć tego narzędzia by edytować układ swojego szablonu, tak już gdy chcesz edytować szczegóły jedyna droga prowadzi własnie przez nowy panel. Oczywiście zawsze znajdą się osoby mówiące o tym, że stare było lepsze, jednak nie ma co się oszukiwać – wszystko idzie do przodu i się zmienia. Każdemu dobrą chwilę zajmie przyzwyczajenie się do nowego panelu. Nie wszystko będzie na wierzchu, ale warto się rozwijać i stale walczyć o coraz lepszy biznes.
A na co mi agencja?
Gdy tylko Shoplo wypuściło nowe narzędzia, od razu doszły nas słuchy, że pewnie musimy czuć się niepotrzebni… Wręcz przeciwnie. Nadal jest szereg rzeczy, które lepiej oddać w ręce agencji. Po pierwsze nawet indywidualny szablon nadal będzie tylko szablonem. Jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś z konkurencji uzna, że do jego produktów pasuje ten sam układ strony co Twój. Naszym zadaniem jest tworzenie indywidualnych projektów, które zawsze Cię wyróżnią. To samo jeśli chodzi o jakieś indywidualne możliwości, których nie obejmuje nawet nowy panel. Chociażby tak prozaiczna rzecz, jak pasek “nasi producenci”, czy “współpracują z nami”. Ze świecą szukać Kowalskiego, który wpadnie na to jak zrobić to samemu ;)
Pozostają też kwestie związane z integracjami, dodatkowymi językami, czy płatnościami. Warto się zwrócić z tym do specjalistów. A pewnie wiecie, że od dłuższego czasu my również zostaliśmy Ekspertami Shoplo.
Podsumowując
Z Shoplo współpracujemy już od długiego czasu. To świetne narzędzie na początek sprzedaży w internecie i wbrew powszechnie panującej opinii daje duże możliwości rozwoju nawet dla sklepów z wielkimi obrotami, czy wymagającymi integracjami, funkcjonalnościami.
Shoplo jest coraz bardziej elastyczne i wprowadza produkty, których ciężko szukać u konkurencji, dlatego stale mu kibicujemy! Przekonajcie się z resztą sami!