Content marketing w e-commerce – od czego zacząć?

Wielokrotnie słyszałeś o content marketingu, ale wciąż nie wiesz, jak go wykorzystać w Twoim biznesie? Koniec z tym! ;-) Przeczytaj nasz wpis – content marketing w e-commerce – od czego zacząć – i pozbądź się wątpliwości.

Content marketing w e-commerce

Jeśli działasz w e-commerce, Twoim pierwszym zadaniem będzie wygenerowanie ruchu na stronie. Niestety sam ruch nie wystarczy, abyś zaczął zarabiać, dlatego świetnie, że zainteresowałeś się marketingiem treści – statystyki już wielokrotnie potwierdziły, że działania z zakresu content marketingu mogą zwiększyć współczynnik konwersji aż o 6 razy. Skąd się biorą takie efekty? To proste. Tworzenie i udostępnianie treści ułatwia nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami. Jeśli Twoje materiały będą, kreatywne, ciekawe i dopasowane do upodobań odbiorców uda Ci się zdobyć ich zaangażowanie oraz lojalność, których rezultatem będzie zwiększenie sprzedaży.  Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz siły content marketingu, dzisiaj pokażemy Ci, jak zrobić pierwszy krok.

Content marketing w e-commerce – od czego zacząć?

Jeśli wolisz spróbować własnych sił, zamiast skorzystać z doświadczenia agencji interaktywnej – na początku skup się na na jednym typie treści i jednym medium. W ten sposób będziesz miał więcej czasu oraz energii, aby go całkowicie dopracować. Typ treści oraz kanał, który pomoże Ci ją wypromować, zależne są od charakteru Twojego biznesu oraz grupy docelowej.

Chwytliwe triki i haki

To chwytliwe nagłówki i pomysł na ciekawy content. Pokazywanie niestandardowych sposobów na wykorzystanie niektórych przedmiotów to łatwa droga do zaangażowania odbiorców i materiał, który ma viralowy potencjał.

Content marketing w e-commerce

Ludzie uwielbiają checklisty

Jeśli chcesz zdobyć serca odbiorców, twórz i udostępniaj content, który będzie zarówno ciekawy, jak i przydatny. Świetnym przykładem są checklisty. Powiedzmy sobie szczerze – lubimy, jak ktoś nas wyręcza, w ten sposób oszczędzamy własny czas oraz energię. Dla przykładu – jeśli prowadzisz sklep z wyposażeniem sportowym, przed majówką opublikuj checklistę – 10 gadżetów, które musisz zabrać w góry. W ten sposób zdobędziesz sympatię klientów i jednocześnie wypromujesz swoje produkty.

Przydatny słowniczek pojęć

Często używasz terminów typowych dla Twojej branży? Nie każdy musi je znać. Jeśli na przykład na Twoją stronę trafił klient, który pierwszy raz wybiera się w góry, możesz go szybko stracić, jeśli nie będzie rozumiał, co próbujesz mu przekazać. Dlatego słowniczek pojęć specyficznych dla Twojej branży to kolejny pomysł na przydatny content – możesz go udostępnić na swoim blogu lub podstronie i w razie potrzeby odsyłać tam swoich klientów.

Niech inni wypromują Twój content

Nie bez przyczyny influencer marketing zdobył ostatnio tak ogromną popularność. Marki chętnie korzystają ze współpracy z influencerami, ponieważ jest to po prostu skuteczne. Znane osoby gromadzą wokół siebie zaangażowaną społeczność, która darzy ich zaufaniem. Musisz jednak dokładnie sprecyzować, kim są osoby, do których kierujesz swoją ofertę. Jeśli to zrobisz, możesz rozpocząć poszukiwania odpowiedniego influencera z właściwą grupą fanów. Jeśli dopiero ruszasz z własnym biznesem i brak Ci budżetu reklamowego, na początek zaproponuj współpracę na zasadzie barteru kilku mniejszym idolom. Więcej porad dotyczących influencer marketingu znajdziesz w naszych poprzednich wpisach: