Social media w e-commerce – jakie posty dodawać? cz.2
Ostatnio na naszym blogu pojawił się pierwszy post z serii Social media w e-commerce – jakie posty dodawać? Jeśli go przeoczyłeś – warto do niego zajrzeć. Dzisiaj natomiast nadeszła pora na kolejną dawkę inspiracji. Poznaj je i wykorzystaj na swoich profilach społecznościowych.
Cytując fragment ostatniego wpisu, musisz wiedzieć, że:
Opracowanie strategii publikacji treści w social mediach może być dość czasochłonnym przedsięwzięciem, wymagającym kreatywności oraz sprytu. Przy odrobinie wysiłku zgromadzisz oryginalne pomysły na content dopasowany do Twojej branży – to jednak z pewnością nie wystarczy. Jeśli chcesz zyskać zaangażowanych fanów, najpierw Ty musisz się wykazać zaangażowaniem. Na szczęście nie musisz sam wymyślać tych wszystkich postów – nasza agencja interaktywna przygotowała dla Ciebie sporą dawkę inspiracji.
Social media w e-commerce – 5 typów postów, które warto udostępniać
1. Popularne produkty
Jeśli na swoich profilach w mediach społecznościowych będziesz udostępniał wyłącznie treści pokazujące Twoje produkty i ich zalety, jest duża szansa, że zanudzisz odbiorców, a Ci przestaną zwracać uwagę na Twój content. Powinieneś znaleźć równowagę. Popularne produkty to jednak content, którym powinieneś się podzielić. Jeżeli duże grono osób zainteresowało się konkretną rzeczą – oznacza to, że jest ona na topie, a Ty publikując je, masz szansę zdobyć kolejnych klientów.
2. Porady
Dziel się z odbiorcami poradami, dzięki którym oszczędzą swój czas, pieniądze czy rozwiążą jakiś problem. “Triki”, “life-hacki” są uwielbiane przez użytkowników mediów społecznościowych, dlatego zyskują ogromną popularność.
3. Nawiązuj do newsów
Bądź na bieżąco z informacjami z Twojej branży i nawiązuj w swoich postach do ciekawych oraz popularnych newsów. Podziel się swoimi przemyśleniami i nie zapomnij zaangażować odbiorców, pytając ich o opinię na dany temat. Pamiętaj jednak, żeby ostrożnie dobierać tematy, bo dyskusja na sporny temat może obrócić się przeciwko Tobie.
4. Nowy post na blogu
Jeśli prowadzisz firmowy blog, na którym udostępniasz ciekawe casy lub edukujące teksty warto pokazać je szerszej publiczności. Udostępniaj linki do Twoich najnowszych postów, dając odbiorcom próbkę swoich umiejętności.
5. Posty angażujące odbiorców
Zaplanuj również posty, które pozwolą Ci poznać Twoich odbiorców. Zachęcaj ich do reakcji, pytaj o opinie, sprawdź, czy podoba im się to, co udostępniłeś. Oczywiście pytaj o konkrety związane z Twoją firmą i Twoją branżą! Pozwól im poczuć, że oni również się liczą, a Twoja firma szanuje ich zdanie.