Narzędzia Google, które musisz znać

Niezależnie od tego, czy w Twojej firmie to Ty zajmujesz się marketingiem internetowym, czy zatrudniasz marketera, powinieneś poznać możliwości, jakie oferują narzędzia Google. Możesz sam przekonać się o ich użyteczności i dzięki nim rozwijać swój biznes. Możesz również zlecić zapoznanie się z tymi narzędziami Twojemu marketerowi, który właściwie powinien już je dobrze znać ;) Tobie z pewnością odrobina wiedzy na ten temat nie zaszkodzi, a dzięki niej będziesz mógł dokładniej kontrolować działania e-marketingowe Twojej firmy.

narzędzia google

Google Analytics – czyli kopalnia informacji

To narzędzie oferuje nam prawdziwą kopalnię wiedzy. Jak sama nazwa wskazuje, posłuży Ci do analityki i monitoringu Twojej strony. Za sprawą Google Analytics masz stały dostęp do ogromnej ilości istotnych danych. Znajdziesz tam wiele odpowiedzi, zanim jednak je uzyskasz, musisz postawić sobie konkretne pytanie – co dokładnie chcesz sprawdzić? W którym momencie Twoi klienci porzucają Twoją stronę? A może odbiorcy korzystają z Twojej strony tylko na desktopie? Wtedy kierowanie reklamy na mobile jest stratą pieniędzy, bo nie będą na nią chętnie przechodzili.
Dzięki Google Analytics dowiesz się, kim są Twoi odbiorcy i jak zachowują się na Twojej witrynie. Zyskasz informacje o ich wieku, lokalizacji, zainteresowaniach, o tym ile czasu spędzają na Twojej stronie, a także wiele więcej istotnych danych, które moglibyśmy długo wypisywać. Lepiej sprawdzić możliwości Google Analytics na własnej skórze!

Google Trends – odkryj, co jest na topie

Google Trends to niezwykle proste narzędzie, dzięki któremu odkryjesz trendy i poznasz oczekiwania oraz potrzeby konsumentów. Wystarczy, że wpiszesz interesującą Cię frazę, a w rezultacie otrzymasz informacje o częstotliwości jej wyszukiwania, o tym, w jakim regionie kraju fraza jest najpopularniejsza, a także propozycje podobnych zapytań, które możesz ze sobą porównać.

narzędzia google

Google Keyword Planner – zaplanuj słowa kluczowe

Jeśli nie korzystałeś wcześniej z Planera słów kluczowych, najwyższa pora nadrobić zaległości. To świetne i darmowe narzędzie, które przydaję się nie tylko do planowania kampani Adwords. Wykorzystując je, możesz sprawdzić popyt na Twój produkt. Planer pokaże Ci, jak popularna wśród internautów jest konkretna fraza za pomocą średniej liczby jej wyszukiwania. Możesz również wykorzystać to narzędzie do odkrywania podobnych sformułowań wpisywanych w Google, a dzięki temu dowiesz się, jakich informacji o konkretnym produkcie poszukują Twoi potencjalni klienci.

Campaign URL Builder– sprawdź skuteczność swoich kampanii

Zastanawiasz się, ilu odbiorców trafia na Twoją stronę z konkretnej reklamy? Google ponownie przychodzi z pomocą ;) Za sprawą tego narzędzia wygenerujesz adresy URL z różnymi parametrami dla wszystkich reklam. Wklej je jako adres docelowy, kierujący z reklamy i sprawdź wyniki w Google Analytics. Dowiesz się m.in. ile osób kliknęło w konkretną kreację, a to pomoże Ci  zoptymalizować Twoje kampanie i określić, które przynoszą najwięcej konwersji.

Google Data Studio – przygotuj interesujący raport

Wkrótce koniec miesiąca? Zbliżasz się do podsumowania prowadzonych kampanii reklamowych oraz wszelkich innych działań e-marketingowych? Dlaczego masz to robić w nudny, a czasem nieczytelny sposób? W Google Data Studio przygotujesz ciekawy i przejrzysty raport, który podsumuje dane zgromadzone m.in przez menadżera firmy na Facebooku, Google Analytics czy AdWords. Wystarczy, że zintegrujesz swoje konta lub prześlesz pliki.
Na tym kończymy nasz dzisiejszy wpis, jednak to nie wszystkie przydatne narzędzia Google. Po więcej zajrzyj tutaj ;-)

narzędzia google

Podsumowując

W sporym skrócie przedstawiliśmy Ci możliwości, jakie oferują narzędzia Google. Z pewnością dostrzegłeś, że dzięki nim Twoja praca może być efektywniejsza. Nie zwlekaj dłużej! Zacznij wykorzystywać potencjał narzędzi i rozwijaj swój biznes ;) A jeśli potrzebujesz wsparcia, sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami!