Jak wybrać leadera spośród agencji interaktywnych?

Jak wybrać agencję najlepiej dostosowaną do potrzeb firmy? Wybór może okazać się szczególnie trudny, jeśli nie wiesz na co zwrócić uwagę. Ważni są ludzie tworzący firmę, ich doświadczenie w branży, jakość wykonania prac, technologie i wiele innych aspektów. Zanim podpiszesz umowę, zorientuj się, o co warto takie agencje zapytać…

Skończyły się już czasy poszukiwania informacji w gazetach czy telewizji. Teraz głównym źródłem informacji stał się Internet, w którym znaleźć można praktycznie wszystko. Jeśli decydujesz się pokazać w tej ogromnej sieci, musisz wybrać firmę, która zajmie się stworzeniem Twojej strony, sklepu czy poprowadzeniem marketingu. Aby nie tylko „być” w Internecie, ale w nim „zaistnieć” trzeba wybrać agencje, która wypromuje Cię lepiej od innych.

Na co więc zwrócić uwagę podczas poszukiwań?

strony-wizytowki

Dowiedz się czym dana agencja interaktywna może się naprawdę pochwalić

Najłatwiej sprawdzić doświadczenie firmy prosząc o portfolio lub katalog. Dobre firmy udostępniają swoje dotychczasowe realizacje. Jakość ich wykonania świadczy o poziomie firmy i o tym, co zespół może Ci zaoferować. Pamiętaj, że im więcej dobrych realizacji, tym większe jest doświadczenie firmy.

Jeśli zdecydujesz się dać szanse nowej firmie, niemającej jeszcze realizacji, którymi może się pochwalić, sprawdź ich własne działania. Czy strona firmowa wykonana jest poprawnie? Czy dbają o marketing internetowy? Czy posiadają identyfikację wizualną? To jak promują siebie, pokaże jak mogą wkrótce promować Ciebie.

Slajd

Jakość i profesjonalizm

To, że agencja ma na swoim koncie 20 czy nawet 50 realizacji nie przesądza jeszcze o zwycięstwie. Miarą tu jest jakość prezentowana przez te realizacje. Czy agencja idzie z duchem czasu? Czy dostosowują projekty do nowych technologi? W obecnych czasach konsument szybko się zmienia. Nie reaguje na mało atrakcyjne strony, nie zwraca uwagi na typowe reklamy i sam chce poszukiwać swoich informacji. Agencje interaktywne powinny zmieniać się wraz z internautą.

Strony powinny być użyteczne, funkcjonalne i atrakcyjne graficznie. Poszukaj więc agencji, która jest w stanie zaproponować Ci wszystkie te aspekty. Warto też zapytać czy stosują technologie RWD. W czasach, kiedy prawie każdy ma przy sobie smartfona lub tablet, wręcz koniecznością jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. Jeśli chcesz w przyszłości sam dokonywać zmian na stronie, zapytaj o system zarządzania treścią czyli tzw. CMS

Profesjonalny zespół to taki, który może zrobić dla Ciebie skuteczną stronę zawierającą nowoczesne rozwiązania i unikalny design. Jeśli agencja może zaproponować Ci wszystkie te możliwości, jest już w top10 najlepszych agencji.

troska-i-edukacja-klienta

Chęć przekazania wiedzy

Jak dostaniesz narzędzie do edycji strony takie jak panel administracyjny w CMS musisz wiedzieć jak się nim posługiwać. Nikt nie dał Ci przecież samochodu i nie kazał od razu jechać. Najpierw instruktor (czy tez rodzic) pokazał Ci jak odpalić auto i co robić dalej. Tak samo jest z CMS. Nie musisz godzinami zastanawiać się jak dodać nową treść na stronę. Zapytaj interesującą Cię agencję czy mogą dać Ci krótką lekcję obsługi tego narzędzia. Jeśli proponują taką usługę – plus dla nich. Nie będziesz musiał wracać z każdą nową promocją do programisty czy kogoś z zespołu. Spokojnie zrobisz to sam, nie wychodząc z biura.

Dodatkowo masz pewność, że agencja nie naciągnie Cię na nieprzewidziane koszty, jeśli będzie konieczność zmian w tekście.

Wykorzystywane technologie

Front End Developer praca w Sas Design BydgoszczNa rynku dostępnych jest wiele technologi, dzięki którym można tworzyć strony. Niektóre agencje proponują rozwiązania dedykowane, inne korzystają z oprogramowań open-sourse (ogólnie udostępnianych gotowych kodów). Każda agencja powinna wyjaśnić dlaczego korzystają właśnie z takiej opcji i jak bardzo znają jej możliwości. Korzystanie ze źródła to jedno a jego kompletna znajomość to drugie. Zapytaj czy zespół dużo pracował na danym oprogramowaniu i czy zna jego możliwości.

Cena

Nie zawsze to co najtańsze jest dobre. Niech Cię nie skusi oferta strony za „kilka stówek”. Domowi graficy bez pomocy programisty czy innych specjalistów nie zaoferują Ci dobrej jakości. Słaba jakość nie zwróci Ci nawet tych kilku stówek. Porządna strona nad którą pracuje cały zespół, mimo że bardziej kosztowna, przyniesie Ci większą skuteczność. Nie tylko przyciągnie więcej klientów i pokaże, że dbasz o kontakt z otoczeniem, ale i ułatwi pozycjonowanie, wysuwając Cię wyżej w rankingu wyszukiwarek.

zgrany-zespol-sas-design

Ludzie i atmosfera

Mówi się, że firmy jednoosobowe są równie dobre jak te większe. Zależy to jednak od branży. Czy jedna osoba jest w stanie zrobić dobrą grafikę, zaprogramować stronę, poprawić teksty, kontaktować się z klientem i dbać o marketing? Być może znajdziesz człowieka orkiestrę, który poradzi sobie z wszystkimi zadaniami. Większy zespół to jednak większa pewność, że wszystkie prace postępować będą płynnie a projekt wykonywany będzie starannie.

Czy zdarzyło Ci się być obsługiwanym przez niemiłą Panią w markecie? Na pewno to uczucie nie było przyjemne. To pokazuje jak ważny jest kontakt międzyludzki. Wiadomo, że łatwiej jest pracować z ludźmi kontaktowymi i kreatywnymi. Szukaj więc agencji, w których zespół jest otwarty i szczery. Dobry zespól nie tylko z uśmiechem przytakuje na każde Twoje słowo, ale także doradzi i otwarcie powie, jeśli Twój pomysł okaże się nie najlepszy.

 

Jak widzisz jest wiele informacji, które pomogą w wyborze najlepszej dla Ciebie agencji. Pytaj o wszystko, co jest dla Ciebie istotne, zanim podpiszesz jakąś umowę. Może się zdarzyć, że z wybraną agencją nawiążesz długotrwałą współpracę, więc Twoje oczekiwania i możliwości zespołu powinny być podobne.