5 porad, które sprawią, że zbudujesz zaufanie e-klientów
Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym uzależniony jest od wielu czynników. Zaufanie e-klientów to jeden z kluczowych aspektów. Aby je zbudować, musisz poświęcić sporo uwagi swoim odbiorcom, a tym samym stosować się do kilku istotnych zasad.
W odróżnieniu od sklepu stacjonarnego, aby zbudować zaufanie e-klientów trzeba się bardziej natrudzić. W pierwszym przypadku sprzedawca może przekonać konsumentów do kupna towaru przez przekonanie ich do własnej osoby. Pomocny oraz sympatyczny ekspedient wzbudza zaufanie, dzięki któremu łatwiej jest podjąć klientom konkretne decyzje zakupowe. Jak zatem zyskać ufność konsumentów do e-sklepu?
O mnie, O nas, O sklepie
Lekceważące podejście do tego elementu witryny może mieć znaczący wpływ na rezygnację klientów z zakupów w Twoim sklepie. Jak mają Ci zaufać, jeśli nie wiedzą, kim jesteś, jaką prezentujesz ideę i czy w pełni rozumiesz ich potrzeby? Podstrona O mnie,O nas czy O sklepie to właściwe miejsce na zaprezentowanie się od najlepszej strony. Poświęć opisowi trochę czasu i wyczerpująco przedstaw siebie oraz Twój zespół i nie zapomnij pokazać, tego, co odróżnia Cię od konkurencji. Nie musi być to sztywny opis – oczywiście wszystko zależy od branży, jaką reprezentujesz, z reguły jednak kreatywność i pozytywne pokazanie swojej osoby owocuje korzystnym podejściem klientów do e-sklepu.
Social proof – społeczny dowód słuszności
Dość oczywistą strategią mającą wpływ na wzrost zaufania do sklepu internetowego jest pokazanie go w dobrym świetle przez klientów, którzy już zrealizowali w nim zakupy. Liczne badania pokazują, że opinie innych mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Pokazując zadowolonych klientów, którzy już Tobie zaufali, budujesz zaufanie również kolejnych klientów. Jedyne, co musisz zrobić, to zachęcić zadowolonych użytkowników Twojego e-sklepu do dzielenia się ich pozytywną opinią. Na etapie projektowania Twojej witryny, pamiętaj oczywiście o tym, aby stworzyć specjalne miejsce przeznaczone na prezentacje ocen i recenzji Twoich produktów oraz jakości usług. Zapoznaj się również z serwisem Opineo, który potwierdzi Twoją wiarygodność w oczach klientów, dzięki zaufanym opiniom o Twoich produktach. A oto przykłady kilku dowodów społecznych:
- opinie zadowolonych użytkowników e-sklepu – aż 70% użytkowników ufa opiniom innych!
- oceny produktów – pamiętaj, aby były wyraźnie widoczne na stronie produktu i kategorii
- liczby – liczby mają naprawdę ogromną moc, dlatego pokaż te, które wyrażają Twoje osiągnięcia (np. ilu klientów obsługujesz, jak długo istnieje Twoja działalność)
Zasady zwrotów i reklamacji w sklepie internetowym
Te kwestie to nie tylko must-have każdego sklepu internetowego, ale informacje, które znacznie podnoszą jego wiarygodność. Ważne jest zatem, abyś przedstawił je w jasny sposób i wyeksponował je w swojej witrynie, tak, aby użytkownik mógł do nich z łatwością dotrzeć. Jeśli chcesz zdobyć wartościowe informacje właśnie na temat zwrotów i reklamacji w e-sklepie – przeczytaj nasz wpis.
Dobre pierwsze wrażenie
Nic nie podnosi wiarygodności marki online, jak jej wizerunek, na który składa się m.in. wygląd Twojego e-sklepu. Choć nie jest on ważniejszy od użyteczności, powinieneś znaleźć złoty środek, oferując swoim klientom witrynę, która spełnia ich oczekiwania, jest intuicyjna oraz ciekawa pod względem wizualnym. Jeśli użytkownik dotrze na niezbyt dopracowaną stronę, która nie przyciąga uwagi, jest nieciekawa lub całkowicie nudna, nie będzie miał okazji zaufać marce, ponieważ zwyczajnie zamknie witrynę i prawdopodobnie trafi do Twojej konkurencji.
Bezpieczeństwo to podstawa
Niezwykle ważną kwestią, która pomoże Ci zbudować zaufanie klientów do Twojego e-sklepu jest bezpieczeństwo, o którym pisaliśmy następująco:
Internet ciągle się zmienia, ale jedną stabilną rzeczą, o jaką musimy dbać jest bezpieczeństwo. Choć zabrzmi to jak żart wielu czyha na naszą stronę www. Na dane jakie są przesyłane przez nią, na płatności. Istnieją sprawdzone sposoby, na to aby Twoi klienci czuli się na stronie bezpiecznie. Pierwszą rzeczą, która pozwala na bezpieczny transfer danych między Twoją firmą, a odwiedzającymi stronę, jest certyfikat SSL. To dzięki niemu, dane z formularzy kontaktowych lub dane transakcji sprzedaży są szyfrowane przed hakerami. Dając badża (znak, plakietka) potwierdzającego, że Twoja strona jest szyfrowana, prestiż, bezpieczeństwo i zaufanie e-klientów rośnie.
Ponadto zainteresuj się tym, co oferują niżej wymienione programy, które pomogą Ci potwierdzić wiarygodność i bezpieczeństwo Twojego e-sklepu.
Na koniec
Jeśli chcesz zminimalizować różnice w obsłudze Twojego e-sklepu, a sklepu stacjonarnego musisz jeszcze położyć nacisk na kontakt z klientami. Zadbaj o prawidłową komunikację, wyróżnij dane kontaktowe oraz zastosuj modne ostatnio czaty na stronie, dzięki którym możesz powitać swoich klientów oraz odpowiedzieć na nurtujące ich pytania w czasie rzeczywistym.
Wszystkie wymienione powyżej wskazówki korzystnie wpłyną na odbiór Twojej marki i zbudują zaufanie e-klientów Twojego sklepu internetowego, co przełoży się na zwiększone zyski.