7 zasad skutecznego SEO

Dziś internet przeładowany jest ilością witryn. Wciąż powstają nowe, a każda z nich musi walczyć o uwagę. Wartościowa strona z interesującym contentem nie gwarantuje jeszcze wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. To udane pozycjonowanie o to zadba. Chcesz wiedzieć jak? Oto 7 zasad skutecznego SEO

2

Słowa kluczowe to podstawa

Przy pracy nad udanym SEO najpierw dobierz odpowiednie słowa klucze. To one będą pozycjonować witrynę, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.
Pomyśl, jakich fraz mogą używać osoby, szukające tego, co oferujesz na swej stronie.
Precyzyjnie określając czego szukają Twoi klienci, zwiększasz szansę na odnalezienie skutecznych fraz, które staną się drogowskazem prowadzącym do Twojej strony.

Pamiętaj, że konkurencja nie śpi. Frazy, na które wpadłeś, mogą pozycjonować inne strony o podobnej treści jak Twoja. Im większa popularność danych słów kluczowych, tym trudniej będzie Ci się przebić. Szczególnie że wielu użytkowników posługuje się mniej popularnymi zwrotami, mając ściśle sprecyzowany cel szukania. Poszukaj mniej popularnych a bardziej szczegółowych fraz, które wciąż będą pasowały do opisu Twojej strony. Pomagasz tym samym swojemu klientowi znaleźć dokładnie tego, czego potrzebuje, co napędza sprzedaż. Do pomocy możesz wykorzystać Keyword Plannera na swoim koncie AdWords.

Po wybraniu słów kluczy stosuj je jak najczęściej w treści oraz nagłówkach na swojej stronie. To samo tyczy się alternatywnych tekstów obrazków (zwanych altami).

Odpowiednia nazwa domeny

Nazwa witryny również wpływa na wyniki wyszukiwania w Google. Wyszukiwarka odczytuje ją i weryfikuje czego mogą dotyczyć treści na niej zamieszczone. Zalecane jest by w nazwie zawarta była najważniejsza fraza kluczowa, wykorzystywana do pozycjonowania. Nie zapominaj o przyjaznym skrócie URL. Zamiast adresu domena.pl/ddfsdfefe zadbaj o taki, który będzie się prezentował tak: domena.pl/nazwa-usługi. Pamiętaj jednak, że nazwa powinna być krótka i mało skomplikowana. Wtedy łatwiej ja zapamiętać.

Zadbaj o wyróżniające meta tytuły i opisy

Wyszukiwarki oprócz nazwy domeny odczytują także tytuły i opisy wszystkich podstron. Te z kolei powinny zawierać słowa klucze oraz informacje o tym, co użytkownik znajdzie w danej sekcji. Dzięki temu użytkownicy sprawdzają, czy strona zawiera interesujące ich treści.

Pamiętaj, że wszystkie tytuły podstron i opisy powinny wyświetlać się w całości w wyszukiwarce Google. Nie przesadzaj z ich długością. Akceptowalną długością meta tytułu jest 70 znaków. Meta opis potrzebuje ich około 150.

Zindeksuj swoją stronę w wyszukiwarce google

Nowe strony, pojawiające się w sieci, sprawnie zostają namierzone i wprowadzone do bazy przez roboty google. Możesz jednak przyspieszyć ten proces. Wystarczy że wejdziesz tu. i wkleisz adres swojej strony do pustego okienka. następnie zatwierdzasz chęć przesłania strony i gotowe. Jedyne czego potrzebujesz by skorzystać z tego z narzędzia to konto na Google.

Korzystaj z Social Mediów

Ten temat przerabialiśmy wiele razy. Potęga social mediów w promocji jest nieoceniona. W końcu agencje interaktywne, jak nasza zajmują się tym na co dzień :) Media społecznościowe to potężne narzędzia, które na przestrzeni lat znacznie usprawniły komunikacje firm z potencjalnymi klientami. Dzięki nim masz możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku marki, a także zainteresujesz swoją ofertą niezliczoną liczbę użytkowników. Firmowe posty na portalach pokroju Facebooka codziennie odwiedzane są przez setki użytkowników. Warto więc zadbać o regularnie pojawiające się na stronie wpisy. Nie lekceważ także Google+, które świetnie sprawdza się w komunikacji. Na koniec, pamiętaj, by zamieścić linki do profili kanałów społecznościowych na swojej witrynie.

Nie lekceważ lokalnej społeczności

Gdy prowadzisz firmę stacjonarną np. sklep w danym mieście, warto o tym fakcie poinformować potencjalnych klientów zamieszkujących ten sam rejon. W pracy nad SEO postaraj się wykorzystać słowa ze wskazaniem na miejsce np “salon fryzjerski Poznań”. Do pomocy wykorzystaj takie narzędzia jak Google Moja Firma gdzie zamieścisz wszelkie podstawowe informacje o swojej firmie oraz o tym, gdzie ona się znajduje. W zależności od proponowanych usługach i branży pomyśl o blogu. To świetny sposób na zwiększenie zainteresowania Twoją stroną. Swoją drogą zastanawiałeś się ile osób przegląda sieć przez urządzenia mobilne? Sporo. Dlatego zadbaj o RWD (Responsive Web Design) swojej witryny, którą będzie można odpalić na smartfonie.

Dzięki SEO możesz osiągnąć wysokie zainteresowanie Twoją marką. Tutaj rządzą podobne prawa jak w przypadku sklepu stacjonarnego. Im lepiej wyeksponowany produkt na półce, tym większa szansa, że trafi on do koszyków klientów. Jeżeli zadbasz o odpowiednie SEO i poświęcisz mu wystarczająco dużo czasu, zyskasz zainteresowanie klientów, a Twoja strona trafi na sam szczyt wyników wyszukiwania wynikach wyszukiwania.

Sprawdzaj ruch na stronie

Bez względu na to, jak pozycjonujesz swoją witrynę, zainteresuj się jej statystykami. Warto jest wiedzieć jak zachowują się użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją stronę. Pozwala to na wyciągnięcie wniosków i wdrożenia nowych usprawnień. W monitorowaniu ruchu pomoże Google Analytics.

Nie musisz robić tego wszystkiego sam

Samodzielne pozycjonowanie jest bardzo czasochłonne. Jeżeli zamiast ciągłego uczenia się i prowadzenia mozolnych działań wolisz poświęcić czas na sprzedaż swoich usług, lepiej zleć to nam. W Sas Design wypromujemy Twoją markę świadomie i skutecznie.

 

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this page
envelope

Nasze wpisy prosto na Twoją skrzynkę

Raz w miesiącu prześlemy Ci dawkę wiedzy oraz garść inspiracji dla poprawienia skuteczności Twojej firmy w internecie.

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.

Tags:

SEO,

Polecane wpisy

AdWords vs SEO