Jak wybrać gadżety reklamowe i upominki?

Każdy lubi dostawać prezenty, nawet te najmniejsze. Jeśli chcesz, aby Twój klient poczuł się wyjątkowo i zapamiętał Twoją markę, możesz przygotować dla niego jakiś użyteczny gadżet lub upominek. Mamy dla Ciebie kilka inspiracji.

Gadżety-reklamowe-blog-sasdesign

Rozejrzyj się wokół siebie. Spójrz na swój kalendarz, długopis, który masz w ręku, notes, podkładkę pod myszkę. Na pewno, któryś z tych przedmiotów ma na sobie logo. Zgadza się? Na przykład ja właśnie popijam kawę z kubka termicznego firmy kurierskiej i zapisuje pomysły długopisem Google Partners :)

Pytanie, czy na co dzień zwracasz na to uwagę? Drugie pytanie, jak poczułeś się otrzymując te podarunki?
Tych, którzy mówią o gadżetach można podzielić na dwie 3 grupy: jedni myślą, że każdy gadżet to świetna inwestycja, inni, że gadżety to niepotrzebny wydatek, a kolejni (jak ja), że gadżet musi być dobry, żeby był skuteczny.

Na rynku dostępnych jest tyle gotowych gadżetów, czekających na nadruk Twojego logo, że czasem ciężko jest coś wybrać. Co więcej, nawet jeśli wymyślisz coś zupełnie abstrakcyjnego, drukarnie wykonają to dla Ciebie na zamówienie. Trzeba tylko wiedzieć, jaki gadżet wybrać dla swoich klientów.

Popularne

Zacznijmy od tego, dlaczego nie zawsze zauważasz , że właśnie trzymasz długopis jakiejś firmy lub piszesz na notatniku z innej? Bo jest to dla Ciebie już bardzo naturalne, standardowe. W takim woreczku standardów zamieściłabym: długopisy, ołówki, notesy, kalendarze ścienne i biurkowe oraz smycze.

Oczywiście nie powiem, że są one całkowicie nieskuteczne, ale na pewno stać Cię na trochę kreatywności. Takie “gratisy” to raczej standard, który warto mieć u podstaw, ale uzupełniać, co jakiś czas, czymś bardziej wartościowym. Możesz także, właśnie w ten standard włożyć trochę kreatywności. Długopisy o ciekawym kształcie, kalendarze z motywującą grafiką, czy notes z miejscem na długopis i kieszonką na luźne notatki będą na pewno docenione bardziej, niż te popularne, które ma każdy.

Na takich standardowych gadżetach mogą skorzystać firmy bezpośrednio związane z osobami, które na co dzień dużo piszą, gdzie takie gadżety są bardzo dostosowane do grupy. Często posługują się tym firmy farmaceutyczne (notesy i długopisy dla lekarzy i pielęgniarek), oraz branża papiernicza.
Wówczas można zadbać o dobry standard takich produktów, eleganckie opakowanie i voila!

gadżety-prezenty-dla-klienta-blog-sasdesign

Dopasowane do branży i grupy

Najlepsze są gadżety dopasowane i użyteczne, czyli takie, które klient doceni i skojarzy z daną marką. Tutaj potrzebny jest jednak zazwyczaj większy budżet i kreatywność. Nie łatwo dobrać coś, co spodoba się wszystkim klientom, co będą używać i co będzie kojarzyło się z Twoją firmą. Przeanalizuj swoją grupę docelową i zorientuj się, jakich produktów używają na co dzień. Najlepiej, żeby te produkty były powiązane z Twoją branżą.

Jeśli klient polubi Twój gadżet i będzie często z niego korzystał, poza tym, że będzie bardziej lojalny, może i jego znajomi zapamiętają Twoje logo na nim umieszczone.

Przykładem tak dopasowanych gadżetów mogą być np:

  • Ciekawe pendrivy, zestawy do ładowania telefonu, rozdzielniki do USB od firm komputerowych czy komórkowych – jeśli Twój klient korzysta z elektroniki na pewno przydadzą mu się powiązane z nią gadżety.
  • Pędzle do makijażu, brelok z lusterkiem lub pojemniki na kosmetyki, wydawane stałym klientkom w salonach kosmetycznych – dbająca o wygląd kobieta na pewno doceni przedmiot, które jej to ułatwi.
  • Ramki do zdjęć czy albumy od fotografa – jeśli ktoś lubi zdjęcia, będzie zadowolony, że ma je gdzie bezpiecznie przechować lub wyeksponować.

Oczywiście wszystkie te gadżety możesz opatrzyć w odpowiednim miejscu Twoim Logo. W dobrym opakowaniu to świetny prezent dla klienta i promocja dla Ciebie. Pamiętaj też, że zadowolony klient to najlepszy marketing!

prezent-ekskluzywny-gadżet-dla-klienta-blog-sas-design

Ekskluzywność

Jeśli chcesz, aby Twój klient poczuł się bardzo wyjątkowo lub Twoja marka jest droga i  ekskluzywna, możesz sięgnąć po gadżety z wyższej półki. Nawet nazwałabym to raczej podarunkami niż „gadżetami”. To także dobre rozwiązanie na okazje, takie jak święta czy urodziny, nie tylko dla klientów, ale i pracowników.

W ekskluzywnych prezentach mieszczą się paczki/kosze ze słodkościami, zestawy do win z alkoholem, skórzane produkty, eleganckie breloki w etui, pióra (tak, niektórzy jeszcze je używają) czy spinki do mankietów. Dzięki takim prezentom klienci czują się wyjątkowi, zadbani i ważni dla Ciebie. Wzrasta ich lojalność i stają się bardziej przywiązani do Twojej marki.

Na co więc postawić?

Jak widać, pomysłów i przykładów jest wiele. Drukarnie i sklepy z upominkami, wciąż wymyślają nowe produkty i zestawy. Wystarczy się rozejrzeć.
Nie próbuj na siłę kupować gadżetów, które “zadziałają” na klienta. W tym przypadku, najlepiej jest po prostu kierować się jego odczuciami i na prawdę dostarczyć klientowi coś, co pozwoli mu poczuć się wyjątkowo. Postaw na kreatywność. Zdecyduj kto i kiedy otrzyma prezent, wejdź w jego buty, znajdź idealny gadżet, no i do dzieła!

Na koniec

Jeżeli szukasz pomysłu na gadżety promujące Twoją firmę – zgłoś się do nas! Wybierzemy dla Ciebie najlepsze opcje oraz opracujemy ich wizualną koncepcję, bazując na istniejącej identyfikacji Twojego biznesu!

Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami!

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this page
envelope

Nasze wpisy prosto na Twoją skrzynkę

Raz w miesiącu prześlemy Ci dawkę wiedzy oraz garść inspiracji dla poprawienia skuteczności Twojej firmy w internecie.

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.

  • Vita Gusto

    Mamy zaszczyt zaprezentować Państwu ofertę

    ekskluzywnych i wysmakowanych gadżetów firmowych

    w formie spersonalizowanych przetworów pochodzących z
    domowej manufaktury Vita Gusto.

    Nasze przetwory produkowane są wyłącznie ze świeżych,
    dojrzewających w słońcu owoców i warzyw, zbieranych w pełni sezonu, co
    gwarantuje unikatowy smak i komplet właściwości odżywczych. Uzupełniamy je o
    wyselekcjonowane dodatki, takie jak korzenne przyprawy czy wysokogatunkowe
    alkohole. Całość łączymy w niebanalne kompozycje smakowe, które zachwycają
    nawet najbardziej wysublimowane podniebienia.

    Korzyści, które otrzymujesz wraz z produktami marki
    Vita-Gusto:

    – Prestiż

    – Wyróżnienie Twojej firmy

    – Ekskluzywność

    – Spersonalizowany produkt

    – Zachwyt klientów i współpracowników

    – GUSTOwne zwieńczenie każdego spotkania

    – biznesowego

    Oferta prezentów i gadżetów firmowych:

    – Ty decydujesz o smaku przetworów

    – Ty wybierasz GUSTOwny kubraczek

    – Ty przesyłasz logo firmowe, tekst dedykacji (motto firmy,
    cytat lub cokolwiek co chcesz umieścić na etykiecie)

    – Ty wybierasz rodzaj opakowania (pudełko z logo i z
    dowolnym tekstem, papierowa elegancka torebka w kolorze białym lub czarnym,
    celofan z kokardką)

    – Ty zamawiasz

    …. a ….

    – My realizujemy dedykowane gadżety i prezenty dla Twojej
    firmy!

    W naszych produktach świadomie i z premedytacją nie
    stosujemy konserwantów, niezdrowych zagęstników, białego cukru oraz sztucznych
    barwników. W naszych przetworach to smak odgrywa najważniejszą rolę, dlatego
    nie boimy się nietuzinkowych połączeń ale też, wierni tradycji, proponujemy
    klasyczne kompozycje, w których kunszt wykonania i dobry produkt bronią się
    same.

    Wybierz swój smak spośród naszych linii:

    Linia GUSTOwna:

    • wiśnia w
    czekoladzie z rumem

    • malina w
    czekoladzie z kardamonem

    • karmelizowane
    jabłko z cynamonem i brandy

    • sos BBQ
    czereśniowo-pomidorowy (smak wytrawny)

    to niecodzienne zestawienie konfitur, wytrawnych sosów czy
    słodkich musów. Wyróżnia je GUSTOwna, oprawa i elegancki charakter.
    Przeznaczona jest dla prawdziwych smakoszy, dla których smak i niebanalne
    połączenia odgrywają najważniejszą rolę

    Linia tradycyjna:

    • truskawka
    z rabarbarem i Amaretto

    • morela z
    kiwi i kwiatami lawendy

    • malina z
    różą i chili

    • śliwka w
    czekoladzie

    • domowy
    ketchup

    naturalne przetwory, które wytwarzane są na bazie
    tradycyjnych metod i receptur przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Bazują
    na najlepszych, ekologicznych owocach sezonowych, które charakteryzują się pełnią
    smaku i aromatu.

    Vita Gusto

    ul. Karpia 10-12

    61-619 Poznań

    Tel: 720 873 532

    biuro@vitagusto.pl

  • katarzyna

    Ja mam sklep z butami sportowymi i zamówiłam na mamacube „oddychające” koszulki sportowe z logo mojej firmy i dodaje je do każdych zakupów powyżej określonej kwoty. Bardzo lubię ten moment zaskoczenia klienta :)

    • Magdalena Jurak

      To bardzo dobry pomysł! :) W naszym artykule o dropshippingu piszemy także o innych „bajerach” jakie można sprezentować klientowi :)

  • Ada

    Ja stałym klientom mojej cukierni rozdaję takie fajne fartuszki w wersji dla mężczyzn i kobiet. Zamówiłam te cuda na mamacube.pl i wyszły bardzo fajnie i niedrogo. A klienci zachwyceni. Myślę, że dużo lepsza opcja niż nudne i wszędzie rozdawane długopisy.

  • Filip Finiu

    Co do naszych doświadczeń to najlepiej sprawdzają się torby ekologiczne z własnym nadukiem (torby reklamowe) Nie dość, że każdemu się przyda (zakupy) to jeszcze zwracają na siebie uwagę jak są ładnie wykonane. My zamawiamy regularnie od killku lat w http://www.fraspo.pl i na mieście często widać ludzi z naszymi torbami :) Tak więc serdeczenie polecam tę formę reklamy.

  • Adam Cegielski

    Najbardziej uniwersalne dla każdej branży będą długopisy, kalendarze czy pendrive’y, chociaż te ostatnie głównie używane na spotkaniach biznesowych, kiedy trzeba przedstawić jakąś prezentację. Moim zdaniem spersonalizowane kalendarze najbardziej zapadają w pamięć, jeśli czcionko i logo są odpowiedniej wielkości, z długopisami różnie bywa, zależy jak zostaną wykonane. Praktycznie wszystko można już nadrukować na kalendarzu http://www.javro.pl/kalendarze-ksiazkowe-txt,1,11,personalizacja-.html

  • Rafał

    A widzieliście takie czekoladki od Amante? Kiedyś zamawiałem je na otwarcie nowego salonu, bo akurat pojawiła się nam nowa lokalizacja. Czekoladki schodziły jak ciepłe bułeczki. Ludzie bardzo je sobie chwalili i oczywiście chętniej wchodzili do środka;) Myślę, że to lepszy pomysł niż rozdawanie długopisów czy notesów, szczególnie, że to salon kosmetyczny, a nie bank.

  • Monika

    Co do gadżetów firmowych polecam https://aleo.com Nie raz zamawialiśmy dla firmy sprzęt i gadżety reklamowe. A jeśli chodzi o upominki to już jest większy problem, jak skutecznie trafić w kogoś gust ;)

obsluga firm

Skup się na biznesie, my zadbamy o całą resztę!

Nie masz czasu na obsługę i techniczne zagadnienia? Nie martw się tym.
Fachowo zaopiekujemy się Twoimi kanałami komunikacji oraz wizerunkiem w sieci

Sprawdź ofertę

You have Successfully Subscribed!