Temat mailingu – jak zwiększyć siłę newslettera?

Niewłaściwy i nieciekawy temat mailingu może skutkować utratą sporej części czytelników Twoich wiadomości. Przemyślany komunikat lepiej konwertuje, dlatego przeczytaj nasze porady, które przełożą się na Twój sukces.

temat mailingu

Aby dostosować skuteczny temat mailingu, Twoim obowiązkiem jest poznanie Twojej grupy docelowej. Zapewne już dawno to zrobiłeś, potrafisz określić do którego pokolenia użytkowników należą Twoi odbiorcy i wiesz, jak się z nimi komunikować. Teraz wykorzystaj tę wiedzę również podczas przygotowywania mailingu. Nie jest powiedziane, że od razu wpadniesz na efektywny temat, który wywoła u czytelników zaciekawienie, po czym zdecydują się na przeczytanie wiadomości. Przygotuj kilka wersji, a następnie przetestuj je, aby dowiedzieć się która treść tematu osiąga lepsze wyniki. Wykorzystaj do tego testy A/B, o których więcej przeczytasz tutaj.

Temat mailingu, a zasada 4U

Słyszałeś o zasadzie 4U? Jeśli nie, to ta część wpisu jest właśnie dla Ciebie ;) 4U to praktyka zakładająca, że przy tworzeniu tematu należy kierować się czterema wytycznymi:

Urgent – pokaż, że Twoja wiadomość jest pilna (np. ostatni dzień promocji)

Unique – podkreśl unikalność Twojej oferty

Ultra-specific – tutaj nie ma miejsca na rozwodzenie się, więc przedstaw konkrety

Usuful – pokaż, że Twoja wiadomość jest dla subskrybentów użyteczna

Masz zaledwie kilka sekund na to, aby zwrócić uwagę odbiorcy. Jak to zrobić? Przygotuj treść, która wyróżni się spośród innych wiadomości. Możesz urozmaicić ją dodając znaki specjalne, czy emoji. Pamiętaj jednak, aby to, co masz do przekazania było jasne i czytelne. Nie przesadzaj z ilością znaków specjalnych, ponieważ nie zostaniesz odebrany  poważnie przez subskrybentów. Pamiętaj również o tym, aby styl komunikacji odpowiadał Twojej grupie docelowej.

temat mailingu

Czego nie robić?

W artykule10 pomysłów na dobry newsletter poruszyliśmy kwestię tematu mailingu, wtedy pisaliśmy:

Nigdy nie wprowadzaj odbiorców w błąd umieszczając nieprawdziwe informacje w temacie wiadomości. Tym sposobem możesz nieźle zdenerwować Twoich odbiorców, newsletter będzie nieskuteczny, a w najgorszym wypadku Twój mailing zostanie oznaczony jako SPAM.

Co jeszcze musisz wiedzieć?

  • Reguła niedostępności sprawdza się również w temacie wiadomości. Konsumenci pragną tego, co jest nieosiągalne, wyjątkowe i tylko dla wybranych. Pokaż w temacie e-maila, że Twoja oferta jest limitowana, lub że nie jest dla wszystkich. To działa!
  • Dobrym sposobem na zaintrygowanie Twojego odbiorcy jest zwrócenie się do niego po imieniu. Dzięki temu zwróci on uwagę na Twoją wiadomość, a szanse na przeczytanie e-maila znacznie wzrosną. Badania pokazują, że współczynnik konwersji może zwiększyć się aż o 126%!

Podsumowując

Temat e-maila wraz z nadawcą to elementy, które zaważą na tym czy Twoi odbiorcy zdecydują się na przeczytanie wiadomości. Musisz zatem dokładniej przeanalizować tę kwestię, aby Twoja kampania zakończyła się sukcesem. Brakuje Ci czasu na zarządzanie kampaniami e-mailowymi Twojego biznesu? Zleć naszej agencji zarządzanie Twoim newsletterem lub skorzystaj z FreshMaila.