5 najważniejszych rzeczy jakie powinieneś wiedzieć o LinkedIn

Strony networkingowe zdobywają coraz większą popularność. Nie trudno się temu dziwić. Stanowią świetną formę komunikacji na polu biznesowym. Najlepszym tego przykładem jest popularna platforma LinkedIn. Dziś przedstawimy Ci 5 najważniejszych rzeczy, które powinieneś wiedzieć o LinkedIn.

linkedinLinkedIn to międzynarodowa platforma przeznaczoną do komunikacji zawodowo-biznesowej. Serwis posiada 400 mln. użytkowników na świecie. Polskich kont znajdziesz tu około 2 mln. Niezależnie od branży, w jakiej działasz czy stanowiska, warto się nią zainteresować. Przy darmowej rejestracji dostajesz sporo możliwości kontaktu z innymi firmami oraz rozwoju zawodowego. Przed Tobą 5 najważniejszych rzeczy, jakie powinieneś wiedzieć o LinkedIn

LinkedIn czyli nieograniczone możliwości targetowania

LinkedIn pomaga wygenerować więcej leadów, zdobyć nowych obserwujących, a także przekierowuje ruch na Twoją stronę www. Portal ma jeszcze jedną znaczącą zaletę: Daje nieograniczone możliwości targetowania komunikatów. Wystarczy, że ustalisz: lokalizację, rodzaj firmy (jaka branża), stanowiska (nazwy, zakresu obowiązków itd.), stopień lub tytułu, umiejętności, płeć czy wiek.

Formaty reklamowe

LinkedIn dysponuje wieloma ogólnodostępnymi formatami reklamowymi do samodzielnego przygotowania. Istnieje również kilka typów reklam premium dostępnych za pośrednictwem sieci reklamowej BAN.pl. Minimalny koszt, jaki poniesiesz za kliknięcie w reklamę na LinkedIn to 2 USD. Płacisz za pomocą karty kredytowej.

Dostępne formaty reklamy na LinkedIn

Self-ads

Opcja reklamy, jaką użytkownik może samodzielnie przygotować w menadżerze kampanii na portalu. W tym obszarze wyróżnia się dwa typy reklam.

Reklama tekstowa

Łatwa do przygotowania, kieruje ruch na zewnętrzną witrynę web bądź profil na LinkedIn. Pojawia się w dwóch miejscach: na górze oraz w kolumnie po prawej stronie.

Aktualizacje sponsorowane

Mowa o aktualizacjach pochodzących ze strony marki wyświetlane wybranej grupie docelowej w jej aktualnościach. Widnieje także na tablecie lub urządzeniach mobilnych.

Reklamy Premium

Reklamy tego typu stworzysz tylko za pomocą oficjalnego partnera serwisu. W Polsce jest nim wspomniany BAN.pl. Istnieje 5 rodzajów reklam typu premium.

Premium display ads

Jest to opcja dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników. Polega na wyświetleniu banera na stronie. Wyróżnia się trzy formaty Premium display ads:
Rectangle (Nazywany banerem śródtekstowym, którego forma zbliżona jest do kwadratu.
Skycraper (umieszczony z prawej strony stanowi pionowy baner)
Link tekstowy (umieszczony na górze między menu a kanałem aktualności)

InMail

Dzięki niej Twoje wiadomości trafią do skrzynki odbiorczej każdego użytkownika na LinkedIn. Istnieje spore ograniczenie. Wysłanie wiadomości do użytkownika możliwe jest tylko raz na dwa miesiące. Wiadomość zyskuje jednak na efektywności. Dodatkowo taki komunikat pojawia się w kilku miejscach i może zawierać: linki, reklamy w formacie banerów, wizytówki do wybranych użytkowników oraz przyciski Call to Action do strony firmowej.

linkedinContent Ad

Umożliwia targetowanie i wstawianie profesjonalnych treści partnerskich. Reklama oferuje różnorodność pod względem udostępnionego contentu. Mogą to być posty z Twittera, wideo z youtube, obrazek, podcast czy raport.

Join Group Ad

Reklama o formacie zbliżonym do kwadratu. Jej celem jest zainteresowanie użytkownika daną grupą promowaną w serwisie. Reklama posiada wyraźny Call to Action zachęcający do dołączenia do reklamowanej grupy.

Follow Ad

Służy do promowania strony w serwisie. Tworzy, utrzymuje i wzmacnia więzi użytkowników z firmą.
Reklama formą ponownie zbliżona do kwadratu. Zachęca do śledzenia grupy, a także ma wyraźny przycisk Call to Action.

Slideshare

To platforma wymiany prezentacji multimedialnych, która na przestrzeni lat zyskała sobie wielu zwolenników. Coraz częściej wykorzystywana jest przez firmy do umieszczania prezentacji w celu wymiany idei. Zwiększona popularność ma związek z rosnąca rolą content marketingu. Atrakcyjny design, interesujący materiał a przede wszystkim dobry content stały się kluczem do sukcesu Slideshare. Platforma stała się częścią LinkedIna dzięki czemu stanowi świetne źródło wiedzy dla osób poszukujących poradników, instrukcji czy inspiracji.
Od pewnego czasu platforma pozwala na załączenie bezpośrednio do prezentacji formularza do pozyskania leadu. Można dokonać w nim indywidualnych ustawień. Sam formularz może pojawić się po danym slidzie, na końcu prezentacji czy też po ściągnięciu prezentacji.
Formularz daje Ci możliwość określenia ilości oraz rodzaju informacji, jakie chcemy uzyskać. Dzięki temu możesz generować wysokiej jakości lead oraz zwiększyć ruch na stronie www.

A oto przykład działania Slideshare

linkedinOkreślaj cele biznesowe

Cele firm zapisanych na LinkedIn są różne. Mogą to być kampanie leadowe, wzmacnianie świadomości marki czy budowanie wiarygodności. Gdy ustalasz nowy cel, zwróć uwagę na grupę docelową. Dzięki temu zwiększysz kontakt z klientami, dostawcami, a także partnerami biznesowymi. Jasno określone cele pozwolą, znaleźć najlepiej odpowiadającą grupę docelową.

Optymalizacja wyszukiwarki

Strony biznesowe świetnie współgrają z SEO. Szczególnie gdy użytkownicy poszukują Twojej firmy w wyszukiwarce. W LinkedIn masz możliwość określenia słów kluczowych w tekście strony oraz opisach. Dzięki temu zwiększysz możliwość SEO dla strony swojej firmy, co pozytywnie wpłynie na jej popularność.
LinkedIn jest świetnym narzędziem w kontaktach biznesowych oraz do budowania pozycji firmy na rynku. Szczególnie pomoże Twojej firmie w znalezieniu odpowiedniej grupy odbiorców. Jeżeli chcesz by w pełni wykorzystać potencjał tego potężnego narzędzia, jakim jest LinkedIn zgłoś się do agencji interaktywnej takiej jak nasza. SasDesign wypromujeTwoją firmę!

Zapraszamy także na nasze szkolenie które odbędzie się w Bydgoszczy. Poruszymy na nim między innymi temat promocji na LinkedInie. Po więcej informacji zapraszamy na stronę barr.pl