Wiarygodna strona internetowa – część 2
Czas na drugą część naszych porad jak sprawić by Twoja strona internetowa była wiarygodna. O tym, dlaczego to jest tak ważne, możecie przeczytać w poprzedniej części wpisu. Dziś zajmiemy się podpowiedziami nie tylko dla stron internetowych, ale także dla sklepów.
Social media
Niektórych może dziwić fakt, że nie wspomnieliśmy o tym w poprzednim wpisie – w końcu to jeden z ważniejszych elementów budowania relacji. Interakcje z użytkowaniami – rzeczywiste odpowiedzi i opinie. W końcu nie ma nic bardziej wartościowego i budującego dla marki. Sęk tkwi jednak w zaangażowaniu. Praca nad social mediami choć w rzeczywistości jest niezwykle opłacalna pochłania bardzo dużo zasobów. Aby dobrze prowadzić swoje wizytówki w internecie potrzebujesz kompetentnych i energicznych osób. Jeśli nie masz takich w swoim zespole najlepiej jest wykonać outsorcing komunikacji w social mediach. Musisz wiedzieć, że ważne jest aby odpowiedzi na wiadomości pojawiały się jak najszybciej, a samo konto było prowadzone systematycznie. Nie ma nic gorszego niż profile z postami sprzed kilku miesięcy!
Programy opinii konsumenckiej
Choć często przeglądając fora, opinie o produktach czy podobne strony można odnieść wrażenie, ze komentarze piszą tam tylko pozycjonerzy uważamy, że opinie konsumenckie zawsze budują lepszy wizerunek. Warto skorzystać z programów typu Tusted Shops czy Opineo Dobrze zbudowana sieć opinii jest odpowiednią wizytówką. Jeśli nie chcesz korzystać z “kombajnów” do opinii wykorzystaj social media. Dobra kampania sprawi, że klienci często będą wypowiadać się na temat Twoich produktów, a Twój wizerunek może na tym tylko zyskać!
SSL
Internet ciągle się zmienia, ale jedną stabilną rzeczą o jaką musimy dbać jest bezpieczeństwo. Choć zabrzmi to jak żart wielu czyha na naszą stronę www. Na dane jakie są przesyłane przez nią, na płatności. Istnieją sprawdzone sposoby, na to aby Twoi klienci czuli się na stronie bezpiecznie. Pierwszą rzeczą, która pozwala na bezpieczny transfer danych między Twoją firmą, a odwiedzającymi stronę, jest certyfikat SSL. To dzięki niemu, dane z formularzy kontaktowych lub dane transakcji sprzedaży są szyfrowane przed hakerami. Dając badża (znak, plakietka) potwierdzającego, że Twoja strona jest szyfrowana, prestiż i bezpieczeństwo rośnie w oczach Twoich klientów.
Regulaminy
Jeśli Twoja strona sprzedaje przez internet bardzo ważnym jej elementem będą regulaminy. Część naszych podpowiedzi na ich temat znajdziesz w tym tekście. Pamiętaj, aby w Twoim regulaminie znalazły się tak ważne informacje jak dane właściciela sklepu. Informacje o zasadach kupna, wysyłki, czy reklamacji produktu. Sklep internetowy przez regulaminu wygląda podejrzanie i powinno się unikać jego braku. Ważna jest również polityka cookies. Powinna się pojawić nie tylko jako znany nam wszystkim pasek z informacją o zbieraniu ciasteczek, ale także instrukcja jak się ich pozbyć.
Chat na stronie
Pisząc niedawno o obsłudze klienta w internecie dość dużo poświęciłam miejsca na opis chatów. Dziś także, choć krócej, to jednak o nim wspomnę. Możliwość szybkiego kontaktu z obsługą zawsze budzi wiarygodność na stronie www. Ważne jest aby być konsekwentnym i aby czat działał zawsze w określonych godzinach. Pamiętaj także o triggerach, czy zaczepkach, które możesz stosować na swojej stronie. My zaczepiamy was zwyczajnym “dzień dobry, czy mogę jakoś pomóc”, ale warto pomyśleć o jakimś przyciągającym uwagę tekście.