Jakie trendy będą królować w 2017 roku
Trendy szybko się zmieniają. Dlatego warto być na bieżąco, aby wiedzieć co w danym momencie jest na topie i co najlepiej sprzedaje. Dowiedz się, jakie trendy będą królować w 2017 roku!
Niewiele jest rzeczy, które prawdopodobnie zawsze będą na czasie. Łatwość obsługi i dobrej jakości content są jednym z nich. Cała reszta związana z funkcjonowaniem social mediów czy wyglądem stron to nieustanna zmiana, którą warto śledzić. Bądź na bieżąco i sprawdź co będzie popularne w 2017 roku!
Obsługa klienta poprzez social media
Klienci uwielbiają wykorzystywać social media do komunikacji z firmami oferującymi różnorodne usługi. Zamiast dzwonić czy pisać długie maile coraz chętniej wykorzystują opcję komentowania, aby dopytać o interesujące ich szczegóły. Łatwo to zauważyć szczególnie na fanpage‘ach marek związanych z bankami czy operatorami sieci telefonii komórkowych. Wiele firm będzie rozwijało taką formę komunikacji z klientem. Jest prosta, wygodna oraz tworzy więź między użytkownikiem a firmą.
Potęga wykresów i liczb
Matematyka nie kłamie. Jasne i klarowne liczby przekonują bardziej niż słowa. W dokładności tkwi ogromna siła, która oddziałuje na klienta. Wykorzystanie dodatkowych wykresów na stronie również znacząco wpływa na zaufanie klienta.
Video content króluje
Na przykładzie Snapchata łatwo wywnioskować jak video content zawładną wyobraźnią ludzi na całym świecie. Na wyżej wymienionym portalu każdego dnia trafia ponad 10 mld filmów! Portale jak Facebook czy Instagram w ostatnich latach mocno otworzyły się na video content. I nic w tym dziwnego, gdyż audiowizualne treści o wiele bardziej angażują użytkowników, stąd wiele marek będzie tworzyło więcej treści tego typu do komunikacji ze swoimi klientami.
Długi layout zostaje
Długie strony z podziałem na sekcje okazały się strzałem w dziesiątkę. Szczególnie w przypadku prezentacji marki i jej usług. Dłuższy layout idealnie nadaje się do wytłumaczenia i przedstawienia tego, czym firma się zajmuje. Pamiętaj jak ważna jest poprawna konstrukcja takiej strony. Wszelkie błędy mają negatywny wpływ na jej indeksowanie się w wyszukiwarkach.
Analityka kluczem do sukcesu
Z biegiem czasu narzędzia do analityki social mediów mocno się rozwinęły. Dziś o wiele lepiej jesteś w stanie poznać swoich użytkowników oraz zaplanować działania marketingowe. Z drugiej strony narzędzia te stały się o wiele bardziej przejrzyste i prostsze w użyciu co pozwala praktycznie każdemu trafnie dostosować strategię do swojej grupy docelowej. W sieci wiele jest narzędzi, które pomogą zarządzać social mediami jak np. Hootsiute, Buffer i inne.
Przedstawiciele marki w zasięgu ręki
Firmy coraz częściej kładą nacisk na to, aby ich pracownicy stali się przedstawicielami marki. Co to oznacza? To, że pracownicy angażują się w promocję marki udostępniając treści związane z firmą, w której pracują na swoich social mediowych kontach. Działania te mają na celu wykorzystanie autentyczności, jaka wiąże się z zaangażowania własnych pracowników a nie np. speców od marketingu z zewnątrz. Zobaczcie jak to wygląda u nas!
Podsumowując
Jest wiele trendów, które dynamicznie się zmieniają. Są jednak takie, które wciąż są na czasie. Oprócz wspomnianej łatwej obsługi czy dbałości o content ważne będą również innowacje graficzne. Czeka nas wiele świetnych rozwiązań wizualnych związanych z trójwymiarem czy dynamicznym cieniowaniem. Warto przy tym nie przesadzać i z głową dostosować wszelkie nowości do własnych potrzeb.