Biogram na Instagramie – jaki powinien być?

Jak przygotować biogram na Instagramie, aby zrobić wrażenie na użytkownikach i nie zginąć wśród ogromnej ilości innych firmowych profili? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek.

Ostatnio na naszym blogu miałeś okazję przeczytać wpis o tym, jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? Zastanawiałeś się już, co jeśli uda Ci się osiągnąć ten cel? Więcej użytkowników aplikacji będzie wyświetlało Twoje zdjęcia, a jeśli wystarczająco ich zaciekawisz, następnie odwiedzą Twój profil. Jeśli chcesz, aby te osoby dołączyły do grona Twoich followersów, musisz ich jakoś zatrzymać. Jednym z elementów, które mogą Ci w tym pomóc, jest Twój biogram na Instagramie. W takim razie – czym powinien charakteryzować się skuteczny, przyciągający wzrok tzw. opis w bio?

Biogram na Instagramie – jaki powinien być?

Nie lekceważ zdjęcia profilowego

Okej, zanim zagłębimy się w kwestię samego opisu, przyjrzyjmy się bliżej zdjęciu profilowemu. Masz dwa wyjścia, możesz się zdecydować na umieszczenie w tym miejscu Twojego logo, możesz też postawić na ciekawą grafikę. Co lepiej odda charakter Twojej działalności i co bardziej spodoba się Twoim potencjalnym klientom?

Must-haves

Biogram to miejsce, które musisz bardzo dobrze wykorzystać – zwłaszcza, że masz do dyspozycji jedynie 150 znaków – wraz ze spacjami! To przestrzeń jedynie na konkrety, więc zastanów się, co muszą  wiedzieć o Tobie użytkownicy Instagrama. Kim jesteś, czym się zajmujesz lub co sprzedajesz – o tym musisz wspomnieć, jeśli nie chcesz, aby doszło do nieporozumień. Podczas Tworzenia opisu, pierwszą rubryką będzie “Imię i nazwisko” – jeśli nie chcesz wypromować siebie, tylko np. swój sklep internetowy – nie wpisuj w tym miejscu swoich danych, a nazwę firmy ;) Pamiętaj, że masz do dyspozycji nie tylko słowa, ale również – emoji! Uwielbiamy je, więc dlaczego z nich nie skorzystać – ozdabiając opis lub nawet używając ich zamiast słów?

biogram na instagramie

Link w bio!

Jeśli na co dzień korzystasz z Instagrama, powyższe zdanie widujesz bardzo często. Nic w tym dziwnego – biogram to jedyne miejsce na Twoim profilu, w którym możesz umieścić klikalny link. Marki wykorzystują to i zachęcają użytkowników do przeskakiwania do opisu, a następnie przechodzenia na stronę www. Jeśli też ci na tym zależy – nie wyobrażam sobie, abyś nie skorzystał z tej okazji.

Dołącz swój markowy hashtag

Chcesz, aby Twoi klienci oznaczali swoje posty Twoim hashtagiem? Poinformuj ich o tym właśnie w biogramie. To świetny sposób na zaangażowanie użytkowników to tworzenia tzw. user generated content. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Zachęcam Cię do przeczytania poniższych wpisów ;)

Oto dlaczego User Generated Content jest ważny

User Generated Content – zagrożenia i inspiracje

Podsumowując

Zobacz, jak biogram na Instagramie przygotowały wielkie, znane marki, sprawdź, jak zrobili to Twoi konkurenci. Wyciągnij wnioski i stwórz własny oryginalny opis, który nie tylko będzie przyciągał wzrok, ale również pokaże użytkownikom, co masz im do zaoferowania.