Aktualne wymiary grafik w mediach społecznościowych
Ten wpis nieco różni się od pozostałych, jednak będzie dla Ciebie niezwykle przydatny, jeśli głowisz się nad tym, jakie są wymiary grafik w social mediach. Postanowiłam zgromadzić wszystkie informacje w jednym miejscu, tak żebyś nie musiał przeszukiwać sieci za każdym razem, kiedy chcesz dodać zdjęcie na Facebooka, czy inny portal społecznościowy.
Jeśli zarządzasz firmowymi profilami w social mediach, z pewnością wiesz, że przekaz wizualny ma ogromne znaczenie w marketingu internetowym. A jeśli wciąż zastanawiasz się, który portal społecznościowy jest dobry dla Twojej marki, zajrzyj do naszego archiwalnego wpisu. To właśnie elementy graficzne przyciągają największą uwagę odbiorców. Dlatego zabierając się za tworzenie wizerunku w mediach społecznościowych, musisz szczególnie skupić się na tym elemencie. Wymiary grafik w social mediach to indywidualna kwestia każdego portalu. Poniżej znajdziesz preferowane wymiary grafik w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Działaj!
Wymiary grafik na Facebooka
Nie będzie to nic odkrywczego, ale słowem wstępu wspomnę, że profil na Facebooku stwarza 3 możliwości na umieszczenie własnej grafiki. Zdjęcie profilowe to najważniejsza wizytówka Twojej marki, ponieważ widoczne jest nie tylko po wejściu na Twój profil. Jego miniatura obecna jest przy Twoich komentarzach oraz w wyszukiwarce. Zdjęcie w tle jest natomiast największą grafiką na Facebookowej stronie i to właśnie ona skupia na sobie najwięcej uwagi odbiorców. Ostatni rodzaj zdjęć to te, które udostępniamy jako post na naszej tablicy lub w reklamie. Jakie wymiary są preferowane przez Facebooka?
- Zdjęcie profilowe – co najmniej 180 x 180 px
- Zdjęcia w tle – minimalny rozmiar to 399 x 150 px, a zalecany 851 x 315 px
- Grafika na fanpage – 1200 x 900 px
- Pionowa grafika – 640 × 960 px
- Zdjęcie w tle wydarzenia – 1200 x 450 px
Wymiary grafik w reklamie na Facebooku
- Reklama z jednym zdjęciem – 1200 × 628 px
- Reklama karuzelowa – 1080 x 1080 px
Wymiary grafik na Twitter
Domeną Twittera są krótkie wiadomości tekstowe, aby jednak wzmocnić działanie Twojego przekazu, możesz umieścić w tweecie grafikę. Twoje konto powinno mieć również zdjęcie profilowe oraz zdjęcie tzw. nagłówka.
- Zdjęcie profilowe – 400 x 400 px
- Zdjęcie nagłówka – 1500 x 500 px
- Zdjęcie w tweecie – minimalny wymiar zdjęcia to 440 x 220 px, a maksymalny 1024 x 512
Wymiary grafik na YouTube
YouTubie pozwala na promowanie marki zarówno w płatny (AdWords), jak i bezpłatny sposób. Zakładając własny kanał, musisz pamiętać o tym, aby Twoje treści były naprawdę wartościowe i przede wszystkim ciekawe – nikt nie będzie marnował czasu na oglądaniu nużących filmów. Content jest najważniejszym elementem Twojego profilu, ale dopasowanie odpowiedniego zdjęcia w tle oraz zdjęcia do wideo, może przyciągnąć większą grupę odbiorców.
- Zdjęcie w tle kanału – 2560 x 1440 px
- Zdjęcie do wideo – 1280 x 760 px
Media społecznościowe są świetnym narzędziem do tego, aby budować oraz angażować społeczność zgromadzoną wokół Twojej marki. Aby skutecznie działać online, potrzebujesz również strony www. Wizytówki, która będzie kreować Twój wizerunek, na której przedstawisz swoją ofertę potencjalnym klientom i umożliwisz im zrealizowanie założonego przez Ciebie celu.
Chcesz, aby Twoja strona www była efektywna? Skontaktuj się z nami, zaproponujemy skuteczne rozwiązanie dla Ciebie. A jeśli chcesz ją zrobić na własną rękę, przeczytaj poniższy post.
Wymiary grafik na Instagram
Aby konto firmowe na Instagramie przynosiło zamierzone efekty, zamieszczane posty muszą być zgodne z przemyślaną strategią, a o tym dowiesz się więcej w naszym wpisie: Konto firmowe na Instagramie – jak efektywnie prowadzić? A jak wyglądają wymogi odnośnie grafik na tym portalu?
- Zdjęcie profilowe – 110 x 110 px
- Udostępniane zdjęcia – 1080 x 1080 px
Wymiary grafik w reklamie na Instagramie
Od pewnego czasu mamy już możliwość reklamowania swoich marek również na Instagramie. Jeśli chcesz się tam wypromować masz do dyspozycji dwa umiejscowienia – aktualności i Instagram Stories oraz 3 formaty grafik – kwadratowy, poziomy i pionowy. Jeśli chcesz uniknąć sytuacji, w której użytkownicy będą oglądać Twoje źle skadrowane zdjęcia, zapoznaj się z aktualnymi wymiarami, które znajdziesz poniżej.
Grafika kwadratowa
-
Minimalna rozdzielczość (600 x 600 pikseli)
-
Maksymalna rozdzielczość (1936 x 1936 pikseli)
Grafika pozioma
-
Minimalna rozdzielczość (600 x 315 pikseli)
-
Maksymalna rozdzielczość (1936 x 1936 pikseli)
Grafika pionowa
-
Minimalna rozdzielczość (600 x 750 pikseli)
-
Maksymalna rozdzielczość (1936 x 1936 pikseli)
Instagram Stories
- 1080 x 1920 px
Wymiary grafik na Pinterest
Zakładając konto na Pintereście, będziesz miał możliwość udostępniania wielu zdjęć, wewnątrz przeróżnych kolekcji. Oprócz tzw. pinów, czyli zdjęć przypiętych do danej tablicy, na Twój wizerunek będzie wpływało zdjęcie profilowe, które wyświetla się na stronie głównej oraz jako miniatura na innych stronach.
- Zdjęcie profilowe – 165 x 165 px
- Zdjęcie na tablicy – 222 x 150 px
- Pinezki – 238 pikseli szerokości
Wymiary grafik na LinkedIn
Jeśli Twoja firma nastawiona jest na działania B2B, to zapewne założyłeś już konto na LinkedInie, jeśli nie – wkrótce to zrobisz, ponieważ tak, jak pisaliśmy w artykule 5 najważniejszych rzeczy, jakie powinieneś wiedzieć o LinkedIn:
LinkedIn pomaga wygenerować więcej leadów, zdobyć nowych obserwujących, a także przekierowuje ruch na Twoją stronę www. Portal ma jeszcze jedną znaczącą zaletę: Daje nieograniczone możliwości targetowania komunikatów. Wystarczy, że ustalisz: lokalizację, rodzaj firmy (jaka branża), stanowiska (nazwy, zakresu obowiązków itd.), stopień lub tytułu, umiejętności, płeć czy wiek.
A jak wygląda kwestia grafik na LinkedIn?
- Zdjęcie profilowe – minimalny wymiar to 200 x 200 px, a zalecany 400 x 400 px
- Zdjęcie w tle – zalecany wymiar to 1400 x 425 px, a minimalny 1000 x 425 px
- Career Cover Picture – 974 x 330 px
- Logo – zalecany wymiar 400 x 400 px, a minimalny to 300 x 300 px
- Banner biznes – 646 x 220 px
Wymiary grafik na Snapchat
Na sam koniec jeszcze jedna informacja dla miłośników Snapchata. Wszystkie zdjęcia wykonywane w tej aplikacji są w wymiarze 1080 x 1920. Natomiast Twoje zdjęcie profilowe powinno być o wymiarach 45 x 45 px.
Wymiary grafik w Google +
Chociaż wielu z nas zapomniało już o Google + serwis ten wciąż gromadzi wierną rzeszę fanów, którzy czerpią korzyści z posiadanego konta.Jakie są odpowiednie wymiary grafik w tym serwisie?
- Zdjęcie profilowe – minimalny wymiar to 50 x 250 px, a zalecany 250 x 250 px
- Zdjęcie w tle – minimalny wymiar to 480 x 270 px, maksymalny 2120 x 1192 px, a zalecany 1080 x 608 px
- Publikowane zdjęcia – preferowany wymiar zdjęć dodawanych na stronę to 497 x 373, w przypadku kilku mniejszych grafik 150 x 150 px
Podsumowując
Jeśli do tej pory nie przywiązywałeś dużej wagi do wymiarów grafik w social mediach – jak najszybciej to zmień, bo nic nie oddziałuje na odbiorców tak mocno, jak właśnie obraz. Jeśli chcesz być postrzegany jako profesjonalista, zadbaj o ten element Twojego profilu i zyskaj wiarygodny wizerunek w oczach Twoich odbiorców… A przy okazji zajrzyj do naszego portfolio – zajmujemy się również prowadzeniem profili naszych klientów w mediach społecznościowych.
Spodobał Ci się ten artykuł? Sprawdź też to:
7 przydatnych narzędzi do planowania postów w social mediach!