Wymiary grafik w mediach społecznościowych

Dzisiejszy wpis nieco różni się od pozostałych, jednak będzie niezwykle przydatny, jeśli głowisz się nad tym, jakie są wymiary grafik w social mediach. Postanowiliśmy wyczerpująco przedstawić ten temat w jednym artykule, tak żebyś nie musiał przeszukiwać sieci za każdym razem, kiedy chcesz dodać zdjęcie na Facebooka, czy inny portal społecznościowy.

wymiary grafik

Jeśli zarządzasz firmowymi profilami w social mediach, z pewnością wiesz, że przekaz wizualny ma ogromne znaczenie w marketingu internetowym. A jeśli wciąż zastanawiasz się, który portal społecznościowy jest dobry dla Twojej marki, zajrzyj do naszego archiwalnego wpisu. To właśnie elementy graficzne przyciągają największą uwagę odbiorców. Dlatego zabierając się za tworzenie wizerunku w mediach społecznościowych, musisz szczególnie skupić się na tym elemencie. Wymiary grafik w social mediach to indywidualna kwestia każdego portalu. Dzisiaj przedstawimy Ci preferowane wymiary grafik w najpopularniejszych serwisach społecznościowych.

Wymiary grafik na Facebooka

Nie będzie to nic odkrywczego, ale słowem wstępu wspomnę, że profil na Facebooku stwarza 3 możliwości na umieszczenie własnej grafiki. Zdjęcie profilowe to najważniejsza wizytówka Twojej marki, ponieważ widoczne jest nie tylko po wejściu na Twój profil. Jego miniatura obecna jest przy Twoich komentarzach oraz w wyszukiwarce. Zdjęcie w tle jest natomiast największą grafiką na Facebookowej stronie i to właśnie ono skupia na sobie najwięcej uwagi odbiorców. Ostatni rodzaj zdjęć to te, które udostępniamy jako post na naszej tablicy. Wybór każdej grafiki powinien być przemyślany, a jej wymiary dopasowane do tych preferowanych przez Facebooka.

  • Zdjęcie profilowe – co najmniej 180 x 180 px
  • Zdjęcie w tle – minimalny rozmiar to 399 x 150 px, a zalecany 851 x 315 px
  • Udostępniane zdjęcie – 1200 x 630 px, preferowany wymiar grafiki w udostępnianym linku to 1200 x 627 px
  • Zdjęcie w tle wydarzenia – 1200 x 450 px
  • Reklama karuzelowa – 600 x 600 px
  • Reklama z jednym zdjęciem – 1200 x 628

wymiary grafik

Wymiary grafik w Google +

Chociaż wielu z nas zapomniało już o Google + serwis ten wciąż gromadzi wierną rzeszę fanów, którzy czerpią korzyści z posiadanego konta. To właśnie dla Was prezentujemy wymiary grafik w tym serwisie.

  • Zdjęcie profilowe – minimalny wymiar to 50 x 250 px, a zalecany 250 x 250 px
  • Zdjęcie w tle – minimalny wymiar to 480 x 270 px, maksymalny 2120 x 1192 px, a zalecany 1080 x 608 px
  • Publikowane zdjęcia – preferowany wymiar zdjęć dodawanych na stronę to 497 x 373, w przypadku kilku mniejszych grafik 150 x 150 px

Wymiary grafik na Twitter

Domeną Twittera są krótkie wiadomości tekstowe, aby jednak wzmocnić działanie Twojego przekazu, możesz umieścić w tweecie grafikę. Twoje konto powinno mieć również zdjęcie profilowe oraz zdjęcie tzw. nagłówka.

  • Zdjęcie profilowe – 400 x 400 px
  • Zdjęcie nagłówka – 1500 x 500 px
  • Zdjęcie w tweecie – minimalny wymiar zdjęcia to 440 x 220 px, a maksymalny 1024 x 512

Wymiary grafik na YouTube

YouTubie pozwala na promowanie marki zarówno w płatny (AdWords), jak i bezpłatny sposób. Zakładając własny kanał, musisz pamiętać o tym, aby Twoje treści były naprawdę wartościowe i przede wszystkim ciekawe – nikt nie będzie marnował czasu na oglądaniu nużących filmów. Content jest najważniejszym elementem Twojego profilu, ale dopasowanie odpowiedniego zdjęcia w tle oraz zdjęcia do wideo, może przyciągnąć większą grupę odbiorców.

  • Zdjęcie w tle kanału – 2560 x 1440 px
  • Zdjęcie do wideo – 1280 x 760 px

Wymiary grafik na Instagram

Aby konto firmowe na Instagramie przynosiło zamierzone efekty, zamieszczane posty muszą być zgodne z przemyślaną strategią, a o tym dowiesz się więcej w naszym wpisie: Konto firmowe na Instagramie – jak efektywnie prowadzić? A jak wyglądają wymogi odnośnie grafik na tym portalu?

  • Zdjęcie profilowe – 110 x 110 px
  • Udostępniane zdjęcia – 1080 x 1080 px

wymiary grafik

Wymiary grafik na Pinterest

Zakładając konto na Pintereście, będziesz miał możliwość udostępniania wielu zdjęć, wewnątrz przeróżnych kolekcji. Oprócz tzw. pinów, czyli zdjęć przypiętych do danej tablicy, na Twój wizerunek będzie wpływało zdjęcie profilowe, które wyświetla się na stronie głównej oraz jako miniatura na innych stronach.

  • Zdjęcie profilowe – 165 x 165
  • Zdjęcie na tablicy – 222 x 150
  • Pinezki – 238 pikseli szerokości

Wymiary grafik na LinkedIn

Jeśli Twoja firma nastawiona jest na działania B2B, to zapewne założyłeś już konto na LinkedInie, jeśli nie – wkrótce to zrobisz, ponieważ tak, jak pisaliśmy w artykule 5 najważniejszych rzeczy, jakie powinieneś wiedzieć o LinkedIn:

LinkedIn pomaga wygenerować więcej leadów, zdobyć nowych obserwujących, a także przekierowuje ruch na Twoją stronę www. Portal ma jeszcze jedną znaczącą zaletę: Daje nieograniczone możliwości targetowania komunikatów. Wystarczy, że ustalisz: lokalizację, rodzaj firmy (jaka branża), stanowiska (nazwy, zakresu obowiązków itd.), stopień lub tytułu, umiejętności, płeć czy wiek.

A jak wygląda kwestia grafik na LinkedIn?

  • Zdjęcie profilowe – minimalny wymiar to 200 x 200 px, a zalecany 400 x 400 px
  • Zdjęcie w tle: zalecany wymiar to 1400 x 425 px, a minimalny 1000 x 425 px
  • Career Cover Picture – 974 x 330 px
  • Logo – zalecany wymiar 400 x 400 px, a minimalny to 300 x 300 px
  • Banner biznes – 646 x 220 px

Wymiary grafik na Snapchat

Na sam koniec jeszcze jedna informacja dla miłośników Snapchata. Wszystkie zdjęcia wykonywane w tej aplikacji są w wymiarze 1080 x 1920. Natomiast Twoje zdjęcie profilowe powinno być o wymiarach 45 x 45 px.

Podsumowując

Jeśli do tej pory nie przywiązywałeś dużej wagi do wymiarów grafik w social mediach – jak najszybciej to zmień, bo nic nie oddziałuje na odbiorców tak mocno, jak właśnie obraz. Jeśli chcesz być postrzegany jako profesjonalista, zadbaj o ten element Twojego profilu i zyskaj wiarygodny wizerunek w oczach Twoich odbiorców.

Poleć znajomymEmail this to someoneShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Print this page

Poczekaj! Mamy dla Ciebie coś więcej

Dołącz do grona naszych subskrybentów, zdobywaj przydatną wiedzę i efektywnie rozwijaj swój biznes!

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.

Polecane wpisy

Zdobywaj wiedzę, rozwijaj biznes, osiągaj sukces.

Zdobywaj wiedzę, rozwijaj biznes, osiągaj sukces.

Dołącz do grona naszych subskrybentów i zdobywaj przydatną wiedzę, która doprowadzi Twój biznes do sukcesu.

Zostałeś pomyślnie zapisany! Sprawdź swojego maila, aby to potwierdzić.