Dlaczego musisz postawić na mobile marketing?
Mobile marketing to ani nie nowość, ani tymczasowy trend. To nurt, który na dobre się zadomowił, dostosowując się do oczekiwań współczesnych konsumentów. Zakupy, korzystanie z social mediów, wyszukiwanie informacji – to wszystko za pomocą smartfonów.
Zakupy już dawno przeniosły się do wirtualnej przestrzeni, gdzie cieszą się dużą popularnością. Oczywiście nie zrezygnowaliśmy całkowicie ze sklepów stacjonarnych, ale użytkownicy doceniają wygodę i możliwość porównywania wielu ofert bez konieczności ruszania się z kanapy. Jeśli posiadasz sklep internetowy lub promujesz swoją firmę w internecie, nie możesz pominąć faktu, że część użytkowników już dawno przeniosła się na smartfony i to tam realizuje większość czynności, do których wcześniej używała laptopów. Wciąż zastanawiasz się, dlaczego warto rozszerzyć Twoją strategią marketingową o działania mobile?
Generacja Z
Osoby urodzone po 1995 roku to tzw. pokolenie Z. Dla przedstawicieli tej generacji technologia jest całkowicie naturalnym środowiskiem. Ta grupa praktycznie nigdzie nie rusza się bez smartfonów! Dlatego, jeśli Twoim celem jest dotarcie do tego pokolenia, musisz nie tylko nieustannie śledzić nowości technologiczne, ale koniecznie opracować strategię nastawioną na mobile marketing. Chociaż na ten moment nie jest to grupa konsumentów będąca główną siłą nabywczą, w niedalekiej przyszłości się nią stanie. Dlatego już teraz musisz się na to przygotować.
Bez smartfona – ani rusz
Takie mamy czasy – smartfony są z nami niemal wszędzie. To nie tylko fakt, ale przesłanka dla Twoich działań marketingowych. Dzięki temu, że współczesny konsument prawie nie rozstaje się ze swoim smartfonem, możesz zyskać informacje o jego lokalizacji, zainteresowaniach, czy zwyczajach, a tę wiedzę możesz skutecznie wykorzystać do kampanii reklamowych. Google Analytics czy statystyki i analityka od Facebooka pomogą Ci opracować persony, bliżej poznać oraz zrozumieć potrzeby Twojej grupy docelowej.
Spersonalizowany przekaz
W rezultacie komunikaty, które tworzysz dla Twoich odbiorców, mogą być spersonalizowane, a co za tym idzie skuteczniejsze. Dodatkowo wykorzystując geotargeting, możesz prezentować swojej komunikaty osobom, które przebywają w konkretnej lokalizacji i np. skusić ich do odwiedzenia siedziby Twojej firmy. Oprócz targetowania z użyciem geolokalizacji, działania nastawione na mobile, mogą być oparte o:
- model urządzenia
- system operacyjny
- dane demograficzne
- pogodę
- porę dnia
Mobile marketing w skrócie
Jakie pozytywy wiążą się z rozszerzeniem strategii marketingowej o działania mobile?
- możliwość tworzenia spersonalizowanych komunikatów
- wysoki stopień skuteczności
- dokładne i błyskawiczne docieranie do grupy docelowej
- aktywna i elastyczna interakcja z użytkownikami
- potwierdzenie nowoczesności firmy
Co zrobić, aby być mobilnie przyjaznym?
- zadbaj, o to, aby Twoja strona była responsywna lub miała mobilną wersję oraz szybko się ładowała
- zapewnij prawidłową architekturę informacji w Twojej witrynie oraz wystarczająco duże przyciski
- rozważ stworzenie aplikacji mobilnej
- tworząc kampanię reklamową nastawioną na mobile, dostosuj jej treść do mniejszego ekranu
- jeśli natomiast promujesz swoją firmę za pomocą materiału wideo, przemyśl czy nie wykluczyć z grupy odbiorców użytkowników urządzeń mobilnych – sam chyba nie chciałbyś, aby połowę Twojego pakietu internetowego pochłonął jeden filmik?
Podsumowując
Nieźle zaspałeś i nie uwzględniłeś współczesnych trendów dotyczących mobile marketingu w strategii Twojej firmy? Najwyższa pora nadrobić straty. Wykorzystaj powyższe rady i działaj mobilnie!