Co ukrywa algorytm Facebooka?
Algorytm Facebooka oraz algorytmy innych mediów społecznościowych decydują o tym, jakie treści ukazują się użytkownikom. Nie są one całkowicie jawne, a do tego, co jakiś czas są aktualizowane. Przedstawimy Ci dzisiaj sprawdzone wskazówki, dzięki którym Twój content osiągnie większy zasięg organiczny.
Dlaczego tak ważne jest, aby Twoje treści przygotowywane były ze świadomością działania algorytmów? To proste – dzięki temu, to co publikujesz, ma większe szanse na dotarcie do jak największego grona użytkowników. Jeśli to osiągniesz, więcej osób zobaczy Twoje posty, a dzięki temu prawdopodobieństwo, że przybędzie Ci kolejny klient, znacznie wzrasta. Jak zatem działają algorytmy w mediach społecznościowych?
Algorytm Facebooka
Spośród wszystkich social mediów najpowszechniej znany jest sposób funkcjonowania algorytmu Facebooka. Oczywiście nikt nie poznał wszystkich czynników, mających wpływ na zasięg postów. Warto kierować się jednak sprawdzonymi wskazówkami.
Zainteresowania
Treści wyświetlane użytkownikom w newsfeedzie dopasowane są do ich zainteresowań. Facebook chce, aby odbiorcy angażowali się w posty, a prawdopodobieństwo, że będą komentować czy udostępniać treści, które kompletnie nie leżą w zakresie ich zainteresowań – jest nikłe.
Interakcje
Algorytm Facebooka sugeruje się także Twoją aktywnością. Z pewnością zauważyłeś, że częściej wyświetlają Ci się posty fanpage’y, z którymi częściej wchodzisz w interakcje.
Upodobania
Facebook bierze również pod uwagę Twoje upodobania względem samej formy postów. Jedni z nas preferują oglądanie zdjęć, inni lubią czytać długie teksty, a jeszcze inni oglądać materiały wideo. W ten sposób Facebook dobiera treści do Twoich upodobań i wyświetla te formy, które w przeszłości nagradzałeś polubieniami, komentarzami czy reakcjami. Znaczenie ma również to, czy w ogóle zatrzymujesz się przy danym poście, czy omijasz go scrollując dalej.
Aktywność
Warto również zaznaczyć, że im więcej aktywności przy Twoim poście, tym większe są jego zasięgi. Dlatego warto motywować fanów do interakcji.
Jak wpłynąć na zwiększenie zasięgów posta?
Już wiesz, co Facebook uwzględnia, klasyfikując posty wyświetlane w newsfeedzie. Oto porady, które pomogą Ci dotrzeć do większej grupy odbiorców:
- twórz wartościowe, ciekawe treści, które spodobają się Twojej grupie odbiorczej i będą przez nią chętnie lajkowane, udostępniane oraz komentowane
- zachęcaj odbiorców do interakcji oraz klikania w linki umieszczane we wpisach
- poinformuj Twoich fanów o możliwości oznaczenia Twoich postów, jako te, które wyświetlają się priorytetowo
Przeczytaj również nasz wpis – 5 porad na efektywny fanpage na Facebooku, w którym pisaliśmy:
To użytkownicy decydują o tym, czy zatrzymają się przy danym poście, czy będą przewijać dalej. Szanuj ich, podsuwając im interesujące i wartościowe treści. Wykorzystuj różnorodne formy postów, dobrej jakości zdjęcia oraz wideo, którym towarzyszy ciekawy tekst. Dla zachowania równowagi – nie udostępniaj wyłącznie jednego typu postu. Raz na jakiś czas podziel się filmikiem pokazującym Twoją firmę od wewnątrz, innym razem udostępnij ciekawą grafikę. Od czasu do czasu stwórz wpis z linkiem kierującym do Twojej strony, chociaż lepszym wyjściem będzie umieszczenie go w komentarzu pod postem.
Podsumowując
Jeśli chcesz osiągnąć sukces w mediach społecznościowych, musisz skupić się na docieraniu do jak największego grona użytkowników. W tym pomoże Ci znajomość zasad działania algorytmów. Jeśli nadmiar obowiązków, nie pozwala Ci na skuteczne zarządzanie fanpage’em, skontaktuj się z nami ;)