Co to jest wskaźnik Open Rate i jak go zwiększyć?
Zastanawiasz się, co musisz wziąć pod uwagę, oceniając czy Twoja kampania e-mailowa zakończyła się sukcesem? Open Rate to zdecydowanie jeden z tych wskaźników, którymi powinieneś się zainteresować.
Open Rate – współczynnik otwarć
Open Rate to wyrażona w procentach liczba unikalnych otwarć wiadomości e-mail. Obliczana jest dzięki danym, o tym ile wiadomości zostało wysłanych w danej kampanii oraz ilu odbiorców je wyświetliło. Jeśli korzystasz z FreshMaila, jedyne co musisz zrobić, to kliknąć zakładkę snapshot i sprawdzić, jakie wyniki osiąga Twój mailing.
Open Rate = Ilość wyświetlonych maili / Ilość wysłanych maili
Jak zwiększyć Open Rate?
Jest naprawdę dużo elementów mających wpływ na to, czy odbiorca otworzy Twoją wiadomość. Zachęcamy Cię do testowania różnych opcji, ponieważ każda grupa odbiorcza ma inne upodobania. Możesz również zainspirować się naszymi sprawdzonymi sposobami na to, aby wskaźnik Open Rate wzrastał.
Masz zaledwie kilka sekund na to, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jak to zrobić? Przygotuj treść, która wyróżni się spośród innych wiadomości. Możesz urozmaicić ją, dodając znaki specjalne, czy emoji. Pamiętaj jednak, aby to, co masz do przekazania, było jasne i czytelne. Dlatego, nie przesadzaj z ilością znaków specjalnych, ponieważ nie zostaniesz odebrany poważnie przez subskrybentów.
Zwróć uwagę na to, że użytkownik, który otwiera pocztę na mobile’u ma przed sobą wyeksponowaną nazwę nadawcy i to na nią zwraca największą uwagę. Z kolei Ci, którzy otwierają wiadomości na desktopie, skupiają się bardziej na temacie wiadomości. Dlatego nie możesz koncentrować się jedynie na jednym z tych elementów.
Dobrym sposobem na zaintrygowanie Twojego odbiorcy jest zwrócenie się do niego po imieniu. Dzięki temu zwróci on uwagę na Twoją wiadomość, a szanse na przeczytanie e-maila znacznie wzrosną. Badania pokazują, że współczynnik konwersji może zwiększyć się aż o 126%!
Pamiętaj również o tym, aby styl komunikacji odpowiadał Twojej grupie docelowej. Tutaj dowiesz się więcej, o tym, jak temat może zwiększyć siłę Twojego mailingu.
Kiedy wysyłasz wiadomości?
Zwróć uwagę na to, kiedy wysyłasz maile swoim odbiorcom? Tak, jak wspomnieliśmy wcześniej, także tą kwestię musisz dopasować do swojego targetu. Badania pokazują, że maile wysyłane w godzinach porannych w środku tygodnia zyskują najwyższy wskaźnik Open Rate. Sprawdź jednak upodobania Twoich odbiorców i przetestuj, w który dzień najchętniej otwierają maile. Może wchodzą na pocztę tylko w weekendy, a może nie lubią dostawać maili w poniedziałkowe poranki? Chcesz, żeby czytali Twoje wiadomości – dostosuj się!
Podsumowując
Na koniec mamy dla Ciebie ostatnią poradę – testuj, a następnie analizuj wyniki Twoich kampanii e-mailowych, ponieważ nie ma jednakowego rozwiązania dla wszystkich branż i baz adresatów. Pamiętaj również o tym, że Open Rate to tylko jeden z kluczowych wskaźników, ważnych dla e-mail marketingu, chcesz poznać więcej? Skontaktuj się z nami, podzielimy się z Tobą naszą wiedzą i przygotujemy skuteczną kampanię e-mail marketingową ;-)