Co powinna zawierać skuteczna strona główna?

Skuteczna strona główna powinna być zaprojektowana, w taki sposób, aby nie tylko przyciągać uwagę odbiorców na chwilę, ale zachęcać ich do zapoznania się z jej kluczową zawartością. Oprócz tego musi być skonstruowana tak, aby umożliwić Ci realizację wcześniej założonych celów.

skuteczna strona główna

To jak wygląda Twoja strona główna i co się na niej znajduje, decyduje o tym, czy użytkownicy będą chcieli na niej pozostać, bliżej zapoznać się z Twoją ofertą i przejść do kolejnych podstron. Jeśli nie zadbasz wystarczająco o właściwą kompozycję tych dwóch elementów, może się zdarzyć, że odbiorcy szybko ją opuszczą bez zainteresowania się tym, co faktycznie masz do zaoferowania. Nawet jeśli Twoja propozycja jest świetna i niepowtarzalna, użytkownicy nie dostrzegą jej, jeśli nie zainteresujesz ich już od pierwszych sekund. Po prostu zamkną Twoją stronę i będą szukać ciekawszej oferty na witrynach Twojej konkurencji.

Zanim zabierzesz się do optymalizacji lub planowania Twojej strony głównej, musisz określić jej cel. Zastanów się, co chcesz osiągnąć? To pomoże Ci określić, jakie elementy powinny się na niej znajdować. A co powinno być na stronie głównej?

  • Zaprezentowanie marki, oferty oraz podkreślenie korzyści dla odbiorców, którzy skorzystają z Twojej propozycji.
  • Elementy nawigacyjne, które ułatwią użytkownikom poruszanie się po Twojej witrynie i przekierują ich do kluczowej podstrony.
  • Elementy, które wzbudzą zaufanie do Twojej marki.

Co powinna zawierać skuteczna strona główna?

Jednym ze sposobów na właściwe określenie tego, jak powinna wyglądać Twoja skuteczna strona główna, jest postawienie siebie na miejscu potencjalnego klienta. Zastanów się, czego oczekujesz po wejściu na stronę? Z pewnością chcesz dowiedzieć się, czym dokładnie dana firma się zajmuje. Potrzebny jest jasny przekaz, bo jakakolwiek dezorientacja wyzwala w nas irytację i niechęć do dalszego przebywania na takiej stronie. Koniecznym elementem jest logo, w którego pobliżu powinien znajdować się wyróżniony nagłówek, jasno mówiący o tym, co masz do zaoferowania. Nie myśl jednak, że to takie proste. Nagłówek jednocześnie powinien obrazować, czym się zajmujesz, ale również intrygować odbiorców. Muszą w pierwszym momencie wiedzieć, że przygotowałeś dla nich coś wartościowego.

skuteczna strona główna

Przyciski CTA

Strona główna jest jak okładka książki, informuje o zawartości, nie zdradzając wszystkich szczegółów, a tym samym zachęca do zapoznania się z całą treścią. Twoim zadaniem jest wskazanie użytkownikom właściwej drogi do realizacji celu. Osiągniesz to za pomocą przycisków CTA. To one mają za zadanie nakierować użytkownika na konkretny cel, zachęcić ich do kliknięcia i przejścia na kolejną podstronę. Pamiętaj, że nie musisz ograniczać się do jednego przycisku CTA. Jeśli Twoja strona główna jest rozbudowana, jak najbardziej powinieneś zastosować kilka takich elementów, tak aby odbiorca nie musiał scrollować w jego poszukiwaniu. We wpisie, w którym poruszyliśmy temat siły kolorów w e-marketingu, nawiązaliśmy również do przycisków CTA. Wtedy pisaliśmy tak:

Zastanawiasz się nad kolorem dla skutecznego CTA? Z pewnością musisz postawić na intensywne kolory, które przyciągają uwagę. Nie ma złotego środka, ale badania pokazują, że zielone, pomarańczowe i czerwone przyciski wpływają na zwiększenie czynnika konwersji.

Więcej na temat samego elementu, dowiecie się z naszego wpisu CTA – 5 praktycznych wskazówek.

Intuicyjna nawigacja na stronie

Nie będziemy się zbytnio rozwodzić nad tym aspektem. Najważniejsze, aby na etapie projektowania Twojej strony zaplanować nawigację, tak aby była prosta i intuicyjna dla użytkowników oraz wskazywała im krótką drogę do założonego celu.

Elementy wzbudzające zaufanie

Kolejnymi niezbędnymi elementami Twojej strony głównej, jak i całej witryny są, te, których zadaniem jest wzbudzenie zaufania użytkowników. Temu tematowi poświęciliśmy osobny wpis – 5 porad, które sprawią, że zbudujesz zaufanie e-klientów. Twoja strona główna to miejsce, w którym możesz umieścić np. sekcję z opiniami zadowolonych klientów. Warto również zapewnić użytkowników o bezpieczeństwie Twojej witryny pokazując im znak certyfikatu SSL. To dzięki niemu, dane z formularzy kontaktowych lub dane transakcji sprzedaży są szyfrowane przed hakerami. Potwierdzając to, sprawisz, że Twoja strona zyska prestiż, a zaufanie e-klientów wzrośnie.

Podsumowując

Jeśli chcesz, aby Twoja strona główna była skuteczna, zadbaj o obecność elementów, o których dzisiaj wspomnieliśmy. Pokaż się użytkownikom z najlepszej strony i zagwarantuj im korzyści, a oprócz tego ułatw im nawigację i wzbudź zaufanie. Nie musisz robić tego sam ;-) Skontaktuj się z nami, a my przeprowadzimy audyt i usprawnimy Twoją stronę.